Autor |
Wiadomość |
bully |
Wysłany: Pon 7:00, 27 Kwi 2020 Temat postu: |
|
Dalti napisał: | o cylinder po pomiarach wyszło 94.99 i czesci roboczej 95.10. tłok selekcja 1 Elko 54,95 miał po pomiarach 94,94 czyli ubyła setka. |
nie rozumiem, co to ta częsc robocza? tam gdzie pierścienie jeżdzą wyszło ci 95,1? to cylinder na śmietnik. Chyba że chodzi o 95,01.
tłok tez zuzył ci się po takim przebiegu 1 setkę? czy to nie jest pierwszy tłok. |
|
|
Tomokat |
Wysłany: Pon 1:42, 27 Kwi 2020 Temat postu: |
|
dioda napisał: | Pany jak sobie radzicie przy wymianie tloka w 4 paku, Chodzi mi oto jak wsunac tlok do cylindra zeby pierscienie olejowy (jest zbudowany ze sprezynki i dwoch pierscieni) i kompresyjny rowno weszly do cylindra. Zeby sie to nie rozjechalo lub nie zaczepilo.Zakladacie jakies opaski sciskajace czy jak? |
W 450-tce wciskałem pierścienie palcami, najpierw tłok do cylindra a później na korbowód. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 17:09, 26 Kwi 2020 Temat postu: |
|
zalezy od konstrukcji i mozliwosci, mozna sobie kawałek blachy wyciąć i zacisnac - czasem pomaga, czasem wygodnie jest zamontowac na stole tłok do cylindra - a potem całośc zamontowac na korbowód |
|
|
dioda |
Wysłany: Nie 14:49, 26 Kwi 2020 Temat postu: |
|
Pany jak sobie radzicie przy wymianie tloka w 4 paku, Chodzi mi oto jak wsunac tlok do cylindra zeby pierscienie olejowy (jest zbudowany ze sprezynki i dwoch pierscieni) i kompresyjny rowno weszly do cylindra. Zeby sie to nie rozjechalo lub nie zaczepilo.Zakladacie jakies opaski sciskajace czy jak? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 8:35, 23 Maj 2019 Temat postu: |
|
jak nie ma luzu to bez sensu wymieniac |
|
|
Dalti |
|
|
Buła |
Wysłany: Pią 13:33, 24 Paź 2014 Temat postu: |
|
Nie mam średnicówki, także samemu to nie jest możliwe. 30 zł mnie pomiar kosztował w jakimś "auto szlifie" gdzie zajmują się cylindrami. Ale już się dogadałem i odeślę ten cylinder sprzedającemu, bo mnie zrobił na wała, straciłem tylko czas i pieniądze na wysyłki.. |
|
|
szaman108 |
Wysłany: Czw 23:07, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
Pomiary cyla sam robiłeś czy komuś zleciłeś? |
|
|
major000 |
Wysłany: Czw 21:45, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
Niestety tam juz nie ma nicasilu. Przy oknach najszybciej się zużywa |
|
|
Buła |
Wysłany: Czw 20:59, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
No do tego martwią mnie te przetarcia, tam już nie ma nicasilu czy co jest powodem innego koloru.
|
|
|
hacker33 |
Wysłany: Czw 20:55, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
to jest właśnie efekt zbyt długiej jazdy na jednym tłoku, słynna jazda 300-500mth bez remontu
gdyby był wymieniany jak zaleca serwisówka to był by wymieniany tłok z pierwszej selekcji i spokój, a tak to cylinder w kibel |
|
|
major000 |
Wysłany: Czw 20:00, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
Kolego cylinder wytarty na 5 setek kwalifikuje się do regeneracji powłoki nicasilu.
Aha i apropo poprawnego doboru tłoka to zapomniałem dodać że zgodnie ze sztuką powinno się nierówno wytartą powierzchnie poddać honowaniu(nicasil) lub szlifowaniu(tuleja żeliwna) w celu jej wyrównania. Niestety w Polsce to temat tabu. |
|
|
Buła |
Wysłany: Czw 19:35, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
Dzięki bardzo za konkretną odpowiedź. Czyli nie będzie to miało większego wpływu, że cylinder w którymś miejscu ma 5 setek luzu? |
|
|
Gość |
Wysłany: Czw 19:34, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
No ja przyjąłem zalecenie producenta czli wossner 0.06
Zakladam selekcje A |
|
|
major000 |
Wysłany: Czw 18:43, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
Żadna średnia tylko konkretne spasowanie pod najmniejszy wymiar. Inaczej będziesz miał za ciasne pasowanie i jest możliwość przytarcia w ekstremalnych warunkach. |
|
|