Autor |
Wiadomość |
gandzo85 |
Wysłany: Wto 12:12, 29 Maj 2018 Temat postu: |
|
Wał zblokowałem śrubą od przodu silnika. Luzy zaworowe ustawiłem metodą śrubka do wyczuwalnego oporu i odkręcamy ją o 1/6 obrotu względem nakrętki kontrującej. Luzy wyszły po 0.10 na wszystkich zaworach. Ważne jest też ustawienie gaźnika, tak aby silnik schodził bezproblemowo z obrotów i aby hamowanie silnikiem było jak najbardziej efektywne.
Teraz odpalanie silnika jest dziecinnie proste. Nawet tłoka nie trzeba ustawiać w określonym położeniu. Wystarczy zwyczajnie kopnąć ze średnim wysiłkiem i moto pali od strzała Dzięki za pomoc |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pon 21:55, 28 Maj 2018 Temat postu: |
|
no tak jak myślałem
ustaw 0.10 0.11 na wszystkich i będzie ok. |
|
|
gandzo85 |
Wysłany: Pon 20:52, 28 Maj 2018 Temat postu: |
|
No to pojechalem po bandzie ustawiajac luzy zaworowe podczas skladania silnika po remoncie :/ Za duze jednak mi wyszly wtedy. Dzis ustawilem tlok w TDC za pomoca tej sruby wkrecanej od przodu silnika i luzy na wydechach mialem 0.25 i 0.23 heh. To teraz juz wiem, czemu po poprzednim wlascicielu moto, luzow praktycznie nie szlo wyczuc w palcach.
Dobra, na ile ustawic luzy? Serwisowka mowi ze na 0.12. Gdzies na forum wyczytalem, ze najlepiej silnik chodzi na 0.10. To ile mu ustawic? |
|
|
gandzo85 |
Wysłany: Pią 19:27, 25 Maj 2018 Temat postu: |
|
Hmmm teraz to mam banię! Dobre pytanie. Zdaje sie, że ustawilem jedynie wznios krzywki wałka rozrzadu jak najdalej od łożyska konika, czyli wznios krzywki w dół. Nie pamiętam czy kontrolowałem czy tlok jest w GMP... Teraz patrze i faktycznie wg. serwisowki tłok ma byc w GMP, w momencie zapłonu, i wtedy nalezy luz ustawiac. Jutro sprawdze luzy.
A sam mechanizm dekompresatora na walku rozrzadu moze sie zuzywac w trakcie eksploatacji i przestac dzialac? Czy to raczej niezuzywalny element? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pią 18:12, 25 Maj 2018 Temat postu: |
|
a jesteś pewny że zawory regulowałeś w dobrym punkcie? taki objaw jest jak ustawisz zawory 180st po GMP |
|
|
gandzo85 |
Wysłany: Pią 17:14, 25 Maj 2018 Temat postu: |
|
KristofSX napisał: | w KTM masz automatyczny odprężnik, nie trzeba ustawiać specjalnie tłoka, a jeśli na kopce masz za dużą kompresję - zawory są źle ustawione
Generalnie na 99% masz przestawione zawory |
Hej. No wlasnie ja mam za duza kompresje na kopniku. Na zimnym silniku jeszcze jakotako idzie odpalic, ale na cieplym jak sie tłok uszczelni olejem i paliwskiem po 2 nieudanych kopnieciach przy odpalaniu, tak kaplica, nie idzie juz przelamac kompresji (nowy tłok wsadzony). O co chodzi z tymi zaworami? Trzeba ustawic luz zaworowy jakos inaczej czy walek rozrzadu przestawic na lancuszku?! Na starym tloku palil od strzala zawsze jakby nie bylo kompresji czyli odpreznik wtedy dzialal. Wydechowe zawory byly docierane, ssace nowe i zdaje sie, ze ustawilem luzy pod gorna granice tolerancji... |
|
|
Royas |
Wysłany: Pią 21:00, 04 Lut 2011 Temat postu: |
|
Zadki chce miec 100% pewnosc ze olej bede mial dobry mam mozliwosc oddania bo znajomy mi go latwil oraz 2 filterki bo nie byk pewny ktory podejdzie niby w 2003r wychodzily 2 radzaje filterkow
czyli kupowac MOTOREX OLEJ KTM RACING 4T 20W 60 syntetic ????
ten leja w servisach moze sie ktos jescze wypowiedziec na forum POZdro |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 23:17, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
trochę rzadki , może go trochę wciągać, zobacz jak sie będzie zachowywał |
|
|
Royas |
Wysłany: Czw 22:02, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
olej juz zamowilem motul 300V 10W40 mam nadzieje ze bedzie dobry bo drogi hehe |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 20:34, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
olej - MOTOREX OLEJ KTM RACING 4T 20W 60 syntetic
ja leję tez castrol R4
wczesniejsze modele (chyba do 2006 ) miały lane Shella |
|
|
Turbo |
Wysłany: Czw 8:37, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
też miałem problem z odpalaniem exc 450 na zimnym wrzucam ssanie rusze kopniakiem ze 2-3 razy dalikatnie, później manetką gazu ze 2 razy no i mocny kopniak bez gazu i jazda, na ciepłym tylko kopniak bez gazu |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Śro 21:29, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
tak odpalanie to kwestia nauczenia sie. kumpel miał lc4 i mówił że ma problemy z odpalaniem bo z rozruchu na dotyk a z kopki ni jak. ale próbował próbował i potem za kazdym razem z kopa odpalał mi tez nie pali od kopa bo tez nie umiem do konca ale tragedii nie ma
jaki olej ? motul 300V 10W40 |
|
|
Royas |
Wysłany: Śro 21:24, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
NO dzis bylo lepiej odpalilem i to nie jeden raz z dnia na dzien idzie mi to coraz lepiej
koledzy powiedzcie mi jaki olej kupic do mojego ktma jaki leja w servisach ?? |
|
|
mcx |
Wysłany: Śro 15:20, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
musisz wyczuc moment kiedy po zejsciu kopniaka w dół odpuszczasz do góry potem w dół az poczujesz opór znowu do góry i jeb! musi palić! a deko jak kolega wyzej napisał |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Śro 10:13, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
w KTM masz automatyczny odprężnik, nie trzeba ustawiać specjalnie tłoka, a jeśli na kopce masz za dużą kompresję - zawory są źle ustawione,
a ten odprężnik co masz na klamce - służy tylko do przekopania po zalaniu, albo na zimno.
Generalnie na 99% masz przestawione zawory |
|
|