Autor |
Wiadomość |
wójo |
Wysłany: Pon 20:53, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
bo motocykl ma nowego włsciciela, teraz jak bym miał znowu cos robic z lampa to bym zamówił 2 takie jak pokazałes, w jednej pokombinował z optyka i wsadził wszystko w oddzielna obudowe albo poprostu przykrecił gdzies obok. |
|
|
Spidi |
Wysłany: Pon 20:03, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
Bardzo fajnie to wygląda.
Czemu piszesz o niej w czasie przeszłym? |
|
|
wójo |
Wysłany: Pon 19:38, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
chyba najtanszym rozwiazaniem bedzie zakup takiej lampy jak podesłał wczesniej Spidi.
Widziałem jak to swieci na zywo i naprawde daje sporo swiatła, ma tez ta zalete ze mozna ja podłaczyc bezposrednio pod instalacje oryginalnej lampy(prad zmienny).
Swieci wtedy co prawda troche słabiej niz bezposrednio z aku ale wraz jest to spora ilosc swiatła wystarczajaca do jazdy w nocy.
Miałem u siebie zrobiona lampe na czterech diodach cree xlm 10W kazda, 2 miały kolimatory rozpraszajace a kolejne 2 skupiajace i wszystko ustawione pod róznymi katami. Wpasowane to było w oryginalna owiewke i podłaczone tak ze były swiatła długie i krótkie. Ogólnie sporo zamieszania i kasy poszło ale efekt wyszedł w miare dobry. |
|
|
henio12323 |
|
|
Spidi |
Wysłany: Pon 18:58, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
jachus0 napisał: | Możesz wrzucić A gdybym chciał wywalić całkiem seryjną lampę i w jej miejsce dać to? |
W wolnej chwili podrzucę...
Zamiast seryjnej lampy można ale pamiętaj, że te LEDy są bardzo mocne więc możesz zapomnieć o dojazdówkach na kołach bo będziesz innych cały czas oślepiał jak byś jechał na długich. |
|
|
jachus0 |
Wysłany: Pon 0:17, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
Możesz wrzucić A gdybym chciał wywalić całkiem seryjną lampę i w jej miejsce dać to? |
|
|
Spidi |
Wysłany: Nie 23:33, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
Znajomy o którym wspominałem podpiął to jako długie. Nie trzeba dzięki temu kombinować z dodatkowymi przełącznikami i komplikować instalacji a tak czy owak przy LEDach wypadają na tyle blado, że w zasadzie nic nie dodają...
Jak chcecie poczytać to mogę podrzucić pare linków.
Sporo dyskusji na ten temat toczy i toczyło się na forach ADV gdzie ludzie modyfikują swoje motocykle wyprawowe. Są różne patenty, pomysły i praktyczne testy(foty efektów). Tyle, że to dość obszerna lektura. |
|
|
jachus0 |
Wysłany: Nie 23:27, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
Ok, gdybym np kupił to co wrzucał kolega Spidi w pierwszym linku, to jak to się podłącza? W sensie czy potrzeba do działania tej lampy jakiś dodatkowych urządzeń czy można bezpośrednio podłączyć to do moto? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 22:13, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
to co wrzucilem to przyklad. co do samych lamp najlepiej miec cos co jest rozproszone ale dalekosiezna tez fajnie jakby byla, razem daje to efekt. sama rozproszona to nie wszystko wg mnie.
obczaje projekt kolegi Wójo testowane w boju, w nocy po lekkich wawozach latane, i 1 raz w nieznanym terenie i mozna bylo bezproblemowo jechac z jego swiatlem praktycznie moje bylo niewidoczne |
|
|
Spidi |
Wysłany: Nie 19:00, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
Ta co wrzuciłeś średnio daje radę.
Kojarzę ją z innych dyskusji. Parę osób już ją testowało. To jest lampa typu "spot" więc daje światło skupione a nam potrzeba nieco rozproszonego.
Lepiej coś takiego:
http://www.aliexpress.com/item/2pcs-lot-30W-3600LM-XML-U2-Cree-LED-Work-Light-Spot-Lamp-Driving-Fog-12V-Car/1802029612.html
Od razu w komplecie 2szt. co by symetrycznie było.
Bez problemu wysyłają do PL jako "gift" wiec jest duża szansa, że bez dodatkowych opłat dojdzie... Sprawdzone na kilku jak nie kilkunastu osobach.
Znajomy ma, wyglądają solidnie i świecą bardzo mocno. W zasadzie bez najmniejszego problemu można fruwać nocą po lasach ze sporymi prędkościami przelotowymi.
Największy problem to gdzie i jak to zamontować żeby nie szpeciło i żeby zaraz nie urwać w krzakach albo przy glebie?
On ma akurat LC4 ADV więc to troszkę inny sprzęt.
EDIT:
Znalazłem jeszcze link do nocnej jazdy enduro z Polską lampą EnduroTech, do której link wrzuciłem kilka postów wyżej.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&persist_app=1&v=bG0r1fKZkJo
Jak widać w stosunku do serii niebo a ziemia. Można śmigać nocą i wydłużyć sobie sezon wiosenno-jesienny. Tylko ta cena... |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 18:21, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
z tego co kojarze HID nie lubi wibracji i moment w terenie to przestanie swiecic
powiem krotko.... z G....Bata nie ukręcisz
http://allegro.pl/lampa-robocza-4x4-halogen-1-led-cree-off-road-i4883977736.html
tutaj jest przyklad, troche drogi, lampy ktora cokolwiek poradzi jak chce sie jezdzic po zmroku. za jakies 300 zl mozna kupic podobna lampa na 3 diodach. wtedy jedziesz sensownie. wszystkie lampki do 100 zl to tylko dodatkowe swiatelka, ale dla mnie szkoda kasy na polsrodki |
|
|
skalim1 |
|
|
digidy |
Wysłany: Nie 13:35, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
Spidi napisał: | Na jedno wyjdzie... Z dużej lipy zrobi sie nieco mniejsza ale komfortowej jeździe w lesie nocą można zapomnieć. |
zgadza się, oświetlenie w tego typu sprzętach jest po to aby dostało homologacje i tyle, i moim zadaniem nie ma sensu inwestowania w oświetlenie bo ilu z nas jeździ nocami, wieczorami? lepiej ta kasę wydać na mechanikę moto. |
|
|
Spidi |
Wysłany: Sob 22:32, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
Na jedno wyjdzie... Z dużej lipy zrobi sie nieco mniejsza ale komfortowej jeździe w lesie nocą można zapomnieć. |
|
|
digidy |
|
|