Autor |
Wiadomość |
hacker33 |
Wysłany: Pon 13:15, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
janexc200 napisał: | realnej różnicy w wadze nie ma, albo jest nieistotna 1-2kg
duża pojemnosc zawsze wydaje sie cięższa i męcząca na zakrętach bo silnik mocniej hamuje i przyspiesza a to bardziej obciąża organizm i stąd wrażenie ciężkości |
Dokładnie.
Do tego dochodzi jeszcze niżej mniejsza masa wirująca co przekłada się na poręczność.
Mniejsza siła efektu żyroskopowego.
A w fizycznej wadze między 400 a 520 raczej większej różnicy niż 0,5-1kg bym się nie spodziewał.
O tym jak odczuwamy masę motocykla decyduje głównie jej umieszczenie, im niżej tym motocykl lżejszy oraz skok tłoka itd.
Silniki z pochylonym cylindrem wydają się bardziej poręczne ponieważ mają niżej umieszczony ciężar.
Umieszczenie środka ciężkości. Szerokość zbiornika itd. itp |
|
|
janexc200 |
Wysłany: Pon 11:56, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
realnej różnicy w wadze nie ma, albo jest nieistotna 1-2kg
duża pojemnosc zawsze wydaje sie cięższa i męcząca na zakrętach bo silnik mocniej hamuje i przyspiesza a to bardziej obciąża organizm i stąd wrażenie ciężkości |
|
|
Spidi |
Wysłany: Sob 21:16, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
No więc właśnie - różnica jest i to nie ulega wątpliwości a wg. tych danych, które wkleiłeś(wiem, ze to KTM stworzył tą tabelkę a nie Ty ) różnicy nie ma.
Jak duża jest? Moim zdaniem 2-3 kg to bardzo optymistyczna wersja... Moim zdaniem może być wiecej.
Gdyby założyć, że KTM podaje wiarygodne informacje to EXC 4T w specyfikacji na 2015 ważą odpowiednio 250tka - 105.5kg natomiast 500tka - 111.5kg. 6kg, sporo.
Niby amatorowi nie powinno robić dużej różnicy ale w praktyce robi - nie trzeba nazywać się Błażusiak żeby odczuć różnice miedzy 350tką a 250 czy 450. |
|
|
kzq |
Wysłany: Sob 20:49, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
Spidi napisał: | Wg. mnie te dane są od czapy...
250tka ważyłaby tyle co 520!? Kaman...!
|
Różnica w wadze mogłaby być w okolicach 2-3kg max.
Różnice między 520 a 250:
-cylinder o większej średnicy
-większy tłok
-gaźnik o większej średnicy
-głowica z większymi zaworami
-inny wałek rozrządu
-inne zębatki w skrzyni biegów
-nieco inny wał
-inny moduł zapłonowy
No i to byłoby tyle, reszta części jest taka sama |
|
|
Spidi |
Wysłany: Sob 20:25, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
Wg. mnie te dane są od czapy...
250tka ważyłaby tyle co 520!? Kaman...!
Zastanawiałem sie nad tym ostatnio - lata lecą, motocykle co roku są poprawiane, odchudzane a waga wg. danych producentów niemal się nie zmienia. Wystarczy spojrzeć w dane kilka lat wstecz a potem wsiąść na dany model z przed powiedzmy 6-8 albo 10 lat a potem na aktualny odpowiednik żeby zrozumieć o czym mowię. Na papierze wiele się od tego czasu nie zmieniło...
Trochę szperałem czy aby nie jestem w błędzie - dziennikarze na zachodzie poprostu ważą motocykle i okazuje się że moja teza się potwierdza. Motocykle chudną a dane nie zawsze można traktować jako wiarygodne. |
|
|
kzq |
Wysłany: Sob 20:21, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
Trzeba byłoby zobaczyć:
-czy felga prosta
-czy łożyska kół bez luzów
-czy łożysko główki ramy w dobrym stanie.
-czy zawieszenie w dobrym stanie
-czy obydwie lagi tak samo ustawione
Ktoś na forum kupił sprzęta a w nim nie było właśnie wałka wyrównoważająćego |
|
|
lastfish |
Wysłany: Sob 19:47, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
wychodzi że to była potęga autosugestii:)
ale na wagę kiedyś wskoczymy.
ps. skąd w takim razie u niego takie wibracje na kierownicy? |
|
|
kzq |
Wysłany: Sob 18:42, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
|
|
lastfish |
Wysłany: Sob 17:51, 20 Gru 2014 Temat postu: [EXC] Różnice między EXC 400 02' a 520 02' tak z ciekawości |
|
Witam
Dziś śmigałem z kumplem na torze ja na swoim EXC 520 a on na 400 które właśnie nabył
Mam wrażenie że jego motorek jest lżejszy o kilka kg i w ogóle jakby taki troszkę mniejszy, ale czy to nie aby złudzenie optyczne?
400tką fajniej troszkę składało mi się w zakręty i w ogóle, tu różnica wagi dała o sobie znać, ale już moc to całkiem inna bajka, nie to że jest jej mało po prostu 520 to taki trochę dzikus (ja osobiście wole mieć pod manetką więcej), druga sprawa, czy tam w silniku wałek wyrównoważający jest jakiś inny czy jak? strasznie ręce mi się męczyły od drgań, to wina troszkę za twardej zawiechy z przodu ale czy aby tylko??? |
|
|