Autor |
Wiadomość |
tomek123 |
Wysłany: Wto 15:31, 20 Sty 2015 Temat postu: |
|
Teraz ja się dołącze się ze swoim problemem.
Otóż chcę kupic sxf 250 z 2011r.
Problem jest podobny bo dokręcając sprzedający zerwał gwint od spustu oleju.
Teraz pytanie brzmi czy żeby to dobrze zrobić nie przydało by się rozebrać silnika ?
W moto nie tak dawno był zrobiony remont więc wolałbym uniknąć rozbierania.
A przecież naprawiając ten gwint trochę opiłków się nazbiera ? |
|
|
Mariusz sx |
Wysłany: Sob 17:41, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
Pokrywa ładnie pospawana wczoraj złożyłem sprzęt dzisiaj zalałem płynami i rura ....
tylko tarczki jak nowe przekładki i sprężynki ok a przy włączaniu biegu na postoju słychać takie uderzenie ! Jak na sprzęgle ruszę moto do przodu i wtedy włączę bieg to tego nie ma czy to normalne ?
no i jak puszczam sprzęgło to dopiero w połowie zaczyna ciągnąć mam wrażenie ze ciągnie trochę na sprzęgle ale nie jestem pewien znacie może jakiś sposób by to sprawdzić ?
. |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Pią 20:47, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
rams napisał: | Układ chłodniczy odpowietrza się za pomocą śrubki na klucz 8. Śrubka znajduje się na samej górze głowicy obok świecy. Zalej układ płynem chłodniczym i powoli odkręcaj śrubkę, aż do momentu kiedy płyn zacznie się wylewać. |
Następnie przechyl motocykl i znów odkręć a znowu poleci powietrze |
|
|
rams |
Wysłany: Pią 20:36, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
Układ chłodniczy odpowietrza się za pomocą śrubki na klucz 8. Śrubka znajduje się na samej górze głowicy obok świecy. Zalej układ płynem chłodniczym i powoli odkręcaj śrubkę, aż do momentu kiedy płyn zacznie się wylewać. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 20:18, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
kazdy bedzie dobry. nawet woda ;P tylko ze woda szybciej paruje.
ja leje prestone bo ma fajny kolor i jak sie dobrze kupi to jest tani. własciwosci wszystkich sa podobne. niby są nieco inne temp wrzenia ale jak ma wywalic to i tak wywali.
co do odpowietrzania, zalej, zakręc odpal, odkrec i dolej ewentualnie i gotowe |
|
|
Gość |
Wysłany: Pią 19:29, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
Decyzja podjęta rozebrałem wszystko i zaworze do spawania
tutaj niedaleko jest ponoć gościu co się tylko tym zajmuje.
Jeszcze mam takie pytanko jak się wleje nowy płyn chłodniczy w sx 125 trzeba jakoś odpowietrzyć czy wystarczy nalać i jaki będzie dobry do KTMa ? |
|
|
Spidi |
Wysłany: Pią 15:26, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
Testawałem kiedyś - zestaw naprawczy do gwintów ma sens tylko w miejscach gdzie śruby nie muszą wytrzymywać dużych obciążeń i gdzie nie są często odkręcane. Jesli chcesz tylko reanimowac ten gwint, wkręcić śrubę a pózniej juz nie odkręcać jej tak czesto jak zwykle możesz spróbować.
Inaczej poprostu z czasem ulegają zniszczeniu a są z bardzo twardego stopu stali więc kiedy fragment takiego gwintu dostanie się do silnika to kaplica...
Praktycznie w każdym lepszym warsztacie maja takie zestawy jak na filmiku. |
|
|
yogi1991 |
Wysłany: Pią 15:13, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
są jeszcze specjalne sprężynki do naprawy gwintów ale żeby to zrobić musiałbyś rozebrać silnik.
Tu masz przykładowy filmik jak ta cała operacja wygląda. Testowałem to kiedyś to się śruba ukręciła a gwint nie puścił.
https://www.youtube.com/watch?v=aSFFgfj5mmM |
|
|
rams |
Wysłany: Pią 15:02, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
Tak, jest w dużej ale to jest robota na 40 minut. Jakbyś tam chciał zastosować sprężynki helicoli to też musiałbyś tą pokrywę wyciągnąć. Też możesz zastosować taki patent jak ja robiłem w tym miejscu. Dobrze wszystko odtłuść daj pakuły na śrubkę i klej do gwintów. Później to wkręć. W wcześniejszym motorze jeździłem z takim patentem i wytrzymało dwa sezony. |
|
|
Mariusz sx |
Wysłany: Pią 11:44, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
Też myślałem o helicoil ale tam jest tak wszystko cienkie że szok ,
zakleję to a jak będę kiedyś rozbierał silnik to poszukam nowej pokrywy
bo tam trzeba wodę spuścić i dosyć dużo rozebrać bo ten gwint jest e dużej pokrywie
. |
|
|
rams |
Wysłany: Pią 10:13, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
Wykręć tą pokrywę, dobrze odtłuść i wklej śrubę na jakimś kleju do aluminium. |
|
|
krzysiek919 |
|
|
kzq |
Wysłany: Czw 23:05, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
helicoil byłby najlepszym rozwiązaniem, ale ze zdjęcia widać że tam nie ma co rozwiercać. |
|
|
PiterBaja |
Wysłany: Czw 22:41, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
Swoja droga mozesz. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 22:32, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
jakie to moto ?
najlepsza opcja to helicoil, najlepsza opcja, kleje sie nie sprawdzają chyba że chcesz to zaciapać na stałe |
|
|