Autor |
Wiadomość |
Mikone |
Wysłany: Czw 21:43, 10 Mar 2011 Temat postu: |
|
zrzuciłem własnie silnik leży puki co w całosci na stoliku mysle by najpierw elegancko go wyczyscic benzynka by byl cacy i nieplontalo sie na czesciach nic brudu i niewpadalo do srodka mysle ze weekend bedzie owocny bo chce rozebrac i zlozyc calosc w jeden dzien by potem tylko wrzucic go z powrotem |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 0:34, 10 Mar 2011 Temat postu: |
|
hm jak już będziesz miał wszystko na wierzchu - sprawdź kły (nie zęby) trybów skrzyni - jeśli są zaokrąglone - wymienić (wyskakują biegi) , no i oczywiście sprawdź łożyska na wale, wyważenie wału i korbę. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Śro 23:18, 09 Mar 2011 Temat postu: |
|
na silnik:) na wszystko po kolei patrz. w silniku jako tako nie ma elementów z kosmosu o które trzeba jakos dbac specjalnie. tam kazdy szczegół jest wazny. wystarczy wszystko dobrze poskładac i poustawiac i ma ganiać |
|
|
Mikone |
Wysłany: Śro 22:49, 09 Mar 2011 Temat postu: |
|
planuje w tym tyg rozebrac silnik kompletnie, mam moto 10 dni i jeszcze nieodpalalem go ani razu bo dostalem cynka ze mozliwe ze jest zle poskladany wiec niechce ryzykowac na co zwrocic szczegulna uwage ? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Śro 22:26, 09 Mar 2011 Temat postu: |
|
ok więc tak:
1.najważniejszy jest olej i filtry - więc wymieniamy co ok 15-20mth (filtr powietrza kontrolujemy w zależności od warunków - błoto,kurz itp)
2.rozrząd - poniżej 3 ząbków na napinaczu - szykujemy się na wymianę (można spokojnie jeździć na 2 ząbkach jeżeli ślizgi są ok) generalnie moto będzie chodził nawet jak napinacz będzie na maxa wyciągnięty ale może przeskoczyć)
3.zawory - ustawiamy na 0.1 ssące i wydechowe, jak nie chce palić na gorącym (ciężko kopnąć) - źle ustawione
4. newralgiczny punkt - tylna piasta - trzeba pilnować luzów na łożyskach - przedłużymy jej żywotność, ważny jest również moment dokręcenia śruby tylnego koła (nie na chama ) no i przy myciu delikatnie w okolicach simeringów
5. hydrauliczne sprzęgło - wymieniamy płyn co sezon i musi hulać, robimy to regularnie a będzie służyło długo i bezproblemowo
to chyba tyle z podstawowych rzeczy, o eksploatacji nie będę pisał , chyba że coś chcecie wiedzieć
jak są pytania to walcie
pozdro! |
|
|
Mikone |
Wysłany: Śro 21:57, 09 Mar 2011 Temat postu: |
|
przyłanczam sie do pytania bo tez jestem od niedawna dopiero posiadaczem exc 450 2003 r i chetnie sie dowiem co i jak |
|
|
Royas |
Wysłany: Śro 19:36, 09 Mar 2011 Temat postu: Eksploatacja EXC 450 2003r |
|
Siema
moze mi ktos napisac jak serwisowac ten motor co jaki czas wymieniac olej zalalem go motulem 10W/40
Na co zwarac uwage
ZZ gory dziekuje |
|
|