Autor |
Wiadomość |
wójo |
Wysłany: Sob 11:27, 14 Lut 2015 Temat postu: |
|
a wystarczyło pobrac manuala z linka który nawet podał kristof i pooglądać obrazki. |
|
|
Gość |
Wysłany: Sob 8:46, 14 Lut 2015 Temat postu: |
|
Czyli tak jak jest na zdjęciu element zaznaczony literą A trzeba ustawić równolegle do płaszczyzny głowicy. Oczywiście jeżeli mamy ustawiony gmp na ktorym jest ustawiona blaszka na magnecie prostopadle do impulsatora? Dobrze rozumię ? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Sob 0:31, 14 Lut 2015 Temat postu: |
|
szaman108 napisał: | Witam
Nie znam tego silnika ale z tego co widzę na ktmsklep to krzywki wałka rozrządu działają na zawory poprzez elementy umiejscowione pod wałkiem więc krzywki należy ustawić do góry.Krzywki ustawiamy do dołu w przypadku gdy element przenoszący ruch na zawory znajduje się nad wałkiem tak jak ,,w kochanym przez wielu silniku RFS"Możesz co prawda złożyć z krzywkami ustawionymi do dołu lecz wtedy będziesz miał ustawienie na tak zwanej ,,mijance" bo i tak po wykonaniu pełnego obrotu wału czyli powrót do GMP wałki ustawią się krzywkami do góry wykonają tylko pół obrotu z racji przełożenia 1:2 bo to czterosuw.Wał musi wykonać dwa obroty aby wałki rozrządu wykonały jeden pełny cykl.To jest jedno cylindrowy silnik więc jest luzik |
bardzo słuszna uwaga! poszedłe troche z automatu z tymi krzywkami do dołu
a tutaj mamy z manuala:
|
|
|
szaman108 |
Wysłany: Sob 0:22, 14 Lut 2015 Temat postu: |
|
Witam
Nie znam tego silnika ale z tego co widzę na ktmsklep to krzywki wałka rozrządu działają na zawory poprzez elementy umiejscowione pod wałkiem więc krzywki należy ustawić do góry.Krzywki ustawiamy do dołu w przypadku gdy element przenoszący ruch na zawory znajduje się nad wałkiem tak jak ,,w kochanym przez wielu silniku RFS"Możesz co prawda złożyć z krzywkami ustawionymi do dołu lecz wtedy będziesz miał ustawienie na tak zwanej ,,mijance" bo i tak po wykonaniu pełnego obrotu wału czyli powrót do GMP wałki ustawią się krzywkami do góry wykonają tylko pół obrotu z racji przełożenia 1:2 bo to czterosuw.Wał musi wykonać dwa obroty aby wałki rozrządu wykonały jeden pełny cykl.To jest jedno cylindrowy silnik więc jest luzik |
|
|
major000 |
Wysłany: Pią 21:19, 13 Lut 2015 Temat postu: |
|
Pod silnikiem masz śrubę do ustalania GMP. Poczytaj serwisuwkę. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pią 20:49, 13 Lut 2015 Temat postu: |
|
Anonymous napisał: | Wielkie dzięki a mam takie jeszcze jedno pytanie a jak już ustawie gmp to wałki jak mają być ustawione ,tymi plaskimi wycięciami w górę równolegle do płaszczyzny głowicy ? |
wszystko będzie w manualu, przeważnie jest tak że krzywki do dołu, znaki na wałkach równolegle do głowicy |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Pią 19:37, 13 Lut 2015 Temat postu: |
|
Najpewniejszy sposób ze wszystkich to wykręcić świecę i wkręcić czujnik zegarowy.
Ewentualnie wsadzić jakiś wkrętak i patrzeć jak się podnosi i kiedy jest w najwyższym punkcie. |
|
|
Gość |
Wysłany: Pią 17:53, 13 Lut 2015 Temat postu: |
|
Wielkie dzięki a mam takie jeszcze jedno pytanie a jak już ustawie gmp to wałki jak mają być ustawione ,tymi plaskimi wycięciami w górę równolegle do płaszczyzny głowicy ? |
|
|
KristofSX |
|
|
cubi19 |
Wysłany: Pią 17:19, 13 Lut 2015 Temat postu: problem z gmp sxf 450 |
|
Witam mam problem z moim sxf 450 z 2009r. A mianowicie chodzi mi o to jak sprawdzić który gmp jest prawidłowy tylko problem w tym że nie mogę go sprawdzić po ustawieni wałków ponieważ są ściągnięte. Czy można to sprawdzić na jakiś znakach lub coś innego? Z góry dzięki |
|
|