Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip |
Wysłany: Wto 18:45, 01 Lis 2011 Temat postu: |
|
Rama silnika z wałkiem wyrównoważającym różni się od ramy z silnikiem bez wałka i nie da rady zamienić silników. Nie wiem jakie są dokładnie różnice, ale niemcy, którzy mają ogromną wiedzę na ten temat tak twierdzą. Mogę sprawdzić dokładnie czym różnią się te ramy. |
|
|
muniek90 |
Wysłany: Wto 9:52, 01 Lis 2011 Temat postu: |
|
Napisałem od 93r a to już były 600 w ramie 620. Gdzieś widziałem budowę repliki i w ramie z 94r siedział nowy siwy silnik. Z ciekawości przymierz ten karter do 600. |
|
|
fxrider |
Wysłany: Nie 20:05, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
Rama w 600 to zupełnie co innego niż w późniejszych modelach - tzn. geometria pi*drzwi ta sama, ale wszystkie mocowania są inne.
Co do samego silnika to nie powiem. Lukasz_vip podawał, że silnik z wałkiem nie mieści się w takiej ramie. W razie czego mogę nawet sprawdzić bo mam luzem taką ramę (600, z papierem jakby kto chciał) i blok silnika 640.
Co do pojemności: żeby z 600 zrobić 350 samą średnicą tłoka to trzeba by zrobić z tego silnik długoskokowy. A zresztą wiadomo, że już w 400 jest mniejszy skok tłoka.
Nawet 620 od 640 różnią się tylko skokiem, tłok i cylinder zostały bez zmian. |
|
|
muniek90 |
Wysłany: Nie 14:17, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
Napisałem 400/600 sugerując ten od 400 i poprosiłem to by podesłał kilka wymiarów, bo mam możliwość porównania.
Jesteś pewien że pojemność jest zawsze zmieniana skokiem tłoka, a nie średnicą tłoka? Chyba że chodzi Ci o lata produkcji 350.. że wtedy produkowano już 620..idąc dalej do 600 nie było korbowodów więc to napewno nie ten wał. Tak czy inaczej nie napisałem że tak na 100% jest. Do tego jest właśnie dyskusja.
A co do ramy to podaj mi różnice? Filtro oleju... Tak. A samo mocowanie silnika? |
|
|
fxrider |
Wysłany: Sob 21:18, 29 Paź 2011 Temat postu: |
|
Z tą ramą to poważnie pytasz ? Jeśli tak to tym bardziej nie powinieneś brać się do dawania rad. Takich n.p. jak sugerowanie, że wał od 600 może pasować do 350 (w sąsiednim wątku). |
|
|
muniek90 |
Wysłany: Sob 18:39, 29 Paź 2011 Temat postu: |
|
Gdzieś..ktoś napisał...
Ciężko mi znaleźć różnicę w montażu silnika 640 a 600.
Tylko ze zmianą silnika wiąże się zmiana zapłonu, czyli i elektryki. Kolektory wydechowe są inne, sprzęgło hydrauliczne. DKilka szczegółów które kosztują. Reasumując to nie opłacalne... Koszt silnika z zapłonem to przy szczęściu 3tys zł. Czyli pewnie 2x tyle ile dałeś za KTM
Z resztą...rama KTM zmieniła się coś od 1993r?? Jedyną wątpliwość budzi montaż 3 śruby, ta od strony koła tylnego. Czy Tylny wahacz i silnik są montowane jedną przetyczką czy nie? |
|
|
fxrider |
Wysłany: Sob 17:07, 29 Paź 2011 Temat postu: |
|
No łożyska na wale na pewno przy takiej okazji trzeba wymienić - choćby po to, żeby go dobrze wydystansować.
Co do pytania: można na pewno zrobić rzeźbę, ale diabli wiedzą ile to wtedy pojeździ. Dlatego właśnie stare moto są takie tanie - bo nie opłaca się ich remontować.
Pomyśl ew. nad podmianą silnika, może to będzie tańsza opcja, choć wybór masz ograniczony trochę - silnik z wałkiem wyrównoważającym (620, 625, 640, 660, niektóre 400) z tego co wiem nie mieści się w takiej ramie - zostają 600, 350 (egzotyk), 540, niektóre 400.
Ew, szukaj wału na ebay.de - może z czasem jakiś wypłynie. No ale reszta kosztów raczej bez zmian. Ew. powertuj katalogi i szukaj, czy nie da się wału od 400 wrzucić - łatwiej o dawcę będzie. |
|
|
Adamstb |
Wysłany: Sob 15:45, 29 Paź 2011 Temat postu: KTM 350 LC4 |
|
Wycenili mnie w serwisie KTM tak, że kompletny korbowód kosztuje 1570zł bo do tego modelu nie ma zamienników ;( może ktoś z was ma dostęp albo wie gdzie dostać części do tego modelu, do tego mi powiedzieli jak już to robisz to wypadało by wymienić: komplet łożysk 300zł uszczelek 260zł przełożenie 150zł uszczelniacze 140zł tłok 600zł robocizna 600zł płyny itp i mnie wycenili na ok 4000zł nie najpiękniej ;/
Czy jest możliwość wymiany samego łożyska na KORBOWODZIE ? tylko że trzeba będzie rozpoławiać wał itp proszę o pomoc. |
|
|
Adamstb |
Wysłany: Pon 19:22, 24 Paź 2011 Temat postu: |
|
Wielkie dzięki do tego jeszcze koszt robocizny i wszelkich płynów wchodzi. Ale nie ma tragedi |
|
|
szakul123 |
Wysłany: Pon 18:55, 24 Paź 2011 Temat postu: |
|
oszt części z allegro to uszczelki około 300 zł tłok 650 zł korba 700-800 zł |
|
|
Adamstb |
Wysłany: Pon 18:15, 24 Paź 2011 Temat postu: KTM 350 LC4 |
|
Witam wszystkich. Więc tak mam wstępną diagnozę Katki więc tak uszkodzodzone jest łożysko na korbowodzie, do tego tłok trzeba wymienić cylinder ok no i komplet uszczelek. Moje pytanie brzmi: jaki to będzie mniej więcej koszt tych częsci bo nie mam pojęcia do tego jeszcze mam pytanie jak odkręcić nakrętke na której osadzony jest łańcuszek rozrządu od strony sprzegła w tym karterze. Z góry dziękuję za odp. pozdrawiam. |
|
|
Adamstb |
Wysłany: Pią 10:58, 21 Paź 2011 Temat postu: KTM 350 LC4 |
|
Bardzo dziękuję za odp. i rady napewno skorzystam. Jak coś masz moje gg. 7743423 odezwij się bo mam jeszcze dużo pytań |
|
|
krokodylktm |
Wysłany: Wto 10:35, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
jaką on ma elektrykę SEM .. CDI 14-05 czy Japońska ?? |
|
|
muniek90 |
Wysłany: Nie 8:16, 16 Paź 2011 Temat postu: |
|
Jeżeli chcesz rozkręcać silnik to ściągnij manual od 620(łatwo znaleźć). Silniki bardzo podobne i mając jakiekolwiek pojęcie o mechanice dasz sobie rade.
Nie próbuj ściągać magneta domowymi sposobami bo się źle skończy. Musisz kupić, bądź dorobić ściągacz u tokarza. Jest nietypowy gwint, w dodatku odwrotny, więc nie szukaj nawet jakiś nakrętek by zrobić ściągacz samemu.
Model nie jest jakiś mało spotykany. Części też się znajdą, bo pasują od 600/620 w większości, więc spokojnie. Tłoki sa od wossnera, tuleje zawsze można wsadzić. |
|
|
Adamstb |
Wysłany: Sob 11:04, 15 Paź 2011 Temat postu: KTM ER 350 LC4 |
|
Witam mam taki model niestety kupiłem go uszkodzonego. Czy może ktoś z was ma albo umiał by mi podać linka do manuala bo szukałem już wszędzie i nic Podobno to bardzo mało spotykany model :/ |
|
|