Autor |
Wiadomość |
KristofSX |
Wysłany: Pią 18:48, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
Magura Blood
nie wyżre mi uszczelki na oringu wysprzęglika |
|
|
wójo |
Wysłany: Pią 18:23, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
KristofSX napisał: | nie, na tym mineralnym ta pompa nie będzie chodziła, po 30minutach od zalania klamka sflaczała a tłoczek nie chciał odbijać,
po zalaniu DOTem klamka chodzi sprężyście tak jak powinna, podczas jazdy też chodzi bardzo dobrze,
uszczelki pompy nie spuchną bo ona jest pod DOT (tak pisze na obudowie), martwię sę tylko o wysprzęglik, ale tam jest tylko oring więc powinno byc okay. |
KristofSX napisał: | update:
magura blood (ten czerwony) może być używany w układach DOT bez szkody dla uszczelek DOT/Mineral - takie info było w katalogu magura
zalałem i sprzęgło chodzi super. |
czyli jak w koncu ? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pią 16:34, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
update:
magura blood (ten czerwony) może być używany w układach DOT bez szkody dla uszczelek DOT/Mineral - takie info było w katalogu magura
zalałem i sprzęgło chodzi super. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 18:00, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
Fourier napisał: | Jeśli oring jest na mineralny a nalejesz DOTa to się rozpadnie. Poszukaj na forach rowerowych o zalewaniu hamulców (też jest problem, że jedni producenci dają olej a inni płyn). Ogólnie olej powoduje że uszczelki na DOT puchną (wyglądają jak "alkożelki"), natomiast w drugą stronę uszczelki się rozpadają (najpierw zaczynają puszczać, później wyglądają jak sparciałe).
Poszukaj po sklepach/hurtowniach oringa na DOT (chyba VITON wytrzymuje ale nie jestem pewny na 100%) i wymień profilaktycznie. |
ok, tak zrobię, dzięki |
|
|
Fourier |
Wysłany: Czw 17:49, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
Jeśli oring jest na mineralny a nalejesz DOTa to się rozpadnie. Poszukaj na forach rowerowych o zalewaniu hamulców (też jest problem, że jedni producenci dają olej a inni płyn). Ogólnie olej powoduje że uszczelki na DOT puchną (wyglądają jak "alkożelki"), natomiast w drugą stronę uszczelki się rozpadają (najpierw zaczynają puszczać, później wyglądają jak sparciałe).
Poszukaj po sklepach/hurtowniach oringa na DOT (chyba VITON wytrzymuje ale nie jestem pewny na 100%) i wymień profilaktycznie. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 17:36, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
nie, na tym mineralnym ta pompa nie będzie chodziła, po 30minutach od zalania klamka sflaczała a tłoczek nie chciał odbijać,
po zalaniu DOTem klamka chodzi sprężyście tak jak powinna, podczas jazdy też chodzi bardzo dobrze,
uszczelki pompy nie spuchną bo ona jest pod DOT (tak pisze na obudowie), martwię sę tylko o wysprzęglik, ale tam jest tylko oring więc powinno byc okay. |
|
|
Fourier |
Wysłany: Czw 17:01, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
Na jakies 90% spuchna uszczelki (brat przerabial to w rowerze). |
|
|
wójo |
Wysłany: Czw 16:38, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
zalej minerala, nic sie nie stanie, w poprzednim kacie miałem wysprzeglik brembo który powinien pracowac na docie ale na mineralu pracował bez problemów.
swoja droga miałem kiedys pompe magury która nie była wrazliwa na DOT-a z kolei w innych po zalaniu puchły uszczelniacze. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 16:37, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
zalałem mineral na próbę , klamka chodziła zmulona, na DOT4 hula idealnie, 1.5mth zrobione - sprzęgło chodzi super |
|
|
Buła |
Wysłany: Czw 12:50, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
Ja jak zalałem mineralny motorexa do pompy brembo to mi popuchły gumki od tłoczka i spuchła mi też gumka spod dekielka i sprzęgło przestało działać. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 12:17, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
no właśnie też tak myślę i chyba zaleję mineralny , z drugiej strony, jak kupjesz reperaturkę wysprzęglika to nie ma wyboru czy pod dot czy mineral.
update:
na obudowie pisze DOT4 or DOT 5.1 |
|
|
szaman108 |
Wysłany: Czw 12:10, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
Jak dla mnie to DOT4 jako płyn będzie bardziej agresywny od mineralnego oleju. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 11:28, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
dobra, teraz zagadka:
mam nową pompę Magury ale na obudowie pisze "use only dot 4 or 5"
do tej pory miałem magurę na hydraulicznym oleju
jak wleję dot 4 to wyżre mi oring na wysprzęgliku? a jak mineralny to na tłoczku?
czy mineralny będzie obojętny dla oringów dotowskich ? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Wto 21:24, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
rams napisał: | piasektt napisał: | sprawdziłbym wysprzęglik i jeszcze raz odpowietrzył układ zalewając go HYDRAULIK FLUID 75 MINERAL OIL MOTOREXA |
Do pomp brembo używa się DOT'a nie mineralnego. |
jasna sprawa, ale nie pisałem że mam brembo, mam magurę, leję mineralny |
|
|
piasektt |
Wysłany: Wto 21:24, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
rams napisał: | piasektt napisał: | sprawdziłbym wysprzęglik i jeszcze raz odpowietrzył układ zalewając go HYDRAULIK FLUID 75 MINERAL OIL MOTOREXA |
Do pomp brembo używa się DOT'a nie mineralnego. |
Nie spojrzałem jaki kolega ma motocykl. Odruchowo napisałem pod Magure |
|
|