Autor |
Wiadomość |
GPwariat |
Wysłany: Pią 17:40, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
spoko moto nie odplalem i nie skladalem dopuki sie nie dowiedzialemjakim momentem to skrecic na gotowo jestem mechanikiem takze na spokojnie skladam sobie ktm dzis dopero koncze skladac pozdr |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
szaman108 |
Wysłany: Nie 20:42, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
Dlatego jeśli jest podane dociągać w trzech etapach to robisz je jeden po drugim,jeśli odczekasz kilka godzin to powstałe naprężenia spowodują,że element w ostatnim etapie nie zostanie dokręcony z odpowiednim momentem.Nie znaczy to że zaraz ma wywalić uszczelkę pod głowicą czy ma się pojawić jakiś wyciek ale powiedzmy może być mniej odporny na ekstremalne warunki np. temperatura gdzie może mu tego momentu zabraknąć i wywali uszczelkę lub pojawi się jakiś wyciek. |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
henio12323 |
Wysłany: Nie 20:21, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
dokręcic mozna później, bardziej chodzi o "skok" przy wiekszych siłach ciezko dokręcić np o 5 NM bo opory tarcia są spore - mam nadzieje że przesmarowałeś olejem szpilki. dla przykładu spróbujcie kiedyś dokręcic cos mocno, np srube od wahacza ( ona ma chyba koło 100 NM ) dajmy nawet na 70 NM, i potem ustawic klucz na 75 nm, podejrzewam że nawet nie drgnie nakrętka a klucz cyknie. duzy opór tarcia jest |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
pawciak12 |
Wysłany: Nie 12:02, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
GPwariat , tak na pszyszłosc jak czegos nie wiesz to zagladaj do manuala albo do serwisówki, akurat ktm ma chyba jedna z lepiej napisanych i zilustowanych.... i grzech tego nie wykorzystac |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
4tSTUNT |
Wysłany: Nie 9:02, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
Nie stresuj chłopaka. Fakt powinien zrobić to odrazu ale mocnej tragedii nie będzzie jak zrobi to troszkę później. Ważne że nie odpalał moto, nie latał i nie grzał uszczelek a potem nie dokrecał mocniej. |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
szaman108 |
Wysłany: Nie 1:35, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
Mechanika kolego to nie jest pisanie powieści do której można powrócić kiedy wena ponownie Cię nawiedzi!
Jeśli podane jest,że dany element ma być dokręcony z odpowiednią siłą i w kilku etapach to zaczynasz od pierwszego kończąc na ostatnim bez przerw. |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
GPwariat |
Wysłany: Sob 23:29, 08 Sie 2015 Temat postu: |
|
dzieki wielkie narazie stanąlem na 40NM takze jutro dokrece do 50Nm pozdr |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
KristofSX |
Wysłany: Sob 20:01, 08 Sie 2015 Temat postu: |
|
dociągamy na przemian
1.najpierw do lekkiego oporu
2.póżniej na 40Nm
3.ostatni raz na 50Nm
![](http://i.imgur.com/uTAADiR.png) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
GPwariat |
Wysłany: Sob 19:36, 08 Sie 2015 Temat postu: jakim momentem dokrecic glowice? |
|
witam! jakim momentem dokrecic glowice w ktm 520 exc ,wymieniam lancuch ,a przy okazjie kontrola calej reszty (wymiana uszczelniaczy).Wzedzie szukalem i nic nie znalazlem pozdr |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |