Autor |
Wiadomość |
Kiełek |
Wysłany: Śro 12:31, 28 Paź 2015 Temat postu: |
|
Odnośnie świateł można to zrobić na zasilanie z akumulatora, kumpel miał tak wszystko zrobione w crf, swiatła kierunki, stopy. trochę sie nadłubał ale działało.
Jeśli chodzi o rejestracje to słaba sprawa.
Na legalu masz dwie opcje:
-rama z kwitami
-rejestracja jako SAM (tak jak koledzy pisali droga przez mękę)
Ewentualnie kupno kwitów i przebijanie numerów (tylko to jest mocno niezgodne z prawem) |
|
|
KNKS |
Wysłany: Wto 22:29, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
major000 napisał: | Cenciak napisał: | Spokojnie chyba po prostu jestem ambitny :p
Sprubuję
Będę na bierząco zdawał relacje z przebiegu sytuacji, jesli ktos by chcial cos jeszcze doradzic badz ma juz jakies sprawdzone patenty to beda bardzo mile widziane | Ja mam jeden bardzo przydatny patent dla takich jak ty...sprzedaj tego sxf-a i kup exc które zarejestrujesz w 5min bez kombinowania. |
Tym bardziej że SX nadeje się do enduro jak świnia do galopu |
|
|
major000 |
Wysłany: Wto 21:34, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Cenciak napisał: | Spokojnie chyba po prostu jestem ambitny :p
Sprubuję
Będę na bierząco zdawał relacje z przebiegu sytuacji, jesli ktos by chcial cos jeszcze doradzic badz ma juz jakies sprawdzone patenty to beda bardzo mile widziane | Ja mam jeden bardzo przydatny patent dla takich jak ty...sprzedaj tego sxf-a i kup exc które zarejestrujesz w 5min bez kombinowania. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 21:24, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
pisałes ze ramy są po 2-3 tysiace - wiecej wydasz na częsci a do tego dochodzą koszta administracyjne |
|
|
Cenciak |
Wysłany: Wto 20:42, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Spokojnie chyba po prostu jestem ambitny :p
Sprubuję
Będę na bierząco zdawał relacje z przebiegu sytuacji, jesli ktos by chcial cos jeszcze doradzic badz ma juz jakies sprawdzone patenty to beda bardzo mile widziane |
|
|
Spidi |
Wysłany: Wto 20:18, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Cenciak napisał: | Swiatla mam juz ogarnięte
Czy czujnik stopu pasowal by z jakiegos innego ktm np w pstaci sruby w pompie? I przedni z jakiego modelu najlepiej? Przelaczniki z innego ktm raczej powinny pasowac bezproblemu.
Co to jest ten stator i magneto? I czy wymagany jest klakson oraz lusterka?
Przepraszsm was ze zadaje tyle pytan :p |
Hehe chyba nie do końca wiesz na co się porywasz.
Rozumiem, że masz lampy ale to jest akurat najmniejszy problem. Musisz zrobić do tego całą działającą instalację. Światła to:pozycyjne, mijania i drogowe, stopu(tył i przod) oraz podświetlenie tablicy. Muszą być działające kierunkowskazy, lusterka oraz klakson. Musisz mieć kawałek jakiegoś chlapaca przy tylnym błotniku, homologowane opony, wydech który będzie się mieścił z głośnością i emisją spalin. Dlatego fabryczne EXC są kastrowane i mają cały ten kit homologacyjny - inaczej ni jak nie zmiściły by się w normach.
Nie lepiej było kupić EXC jak chcesz tym dojeżdżać do lasu albo jak kolega wyżej zauważył kupić ramę z papierem i przełożyć graty? |
|
|
Cenciak |
Wysłany: Wto 19:52, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
A jesli tak z tą mocą jest to założę oryginalny wydech na czas badania, moze kiedys to komus sie przyda jak bedzie chcial na a2 |
|
|
Cenciak |
Wysłany: Wto 19:49, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Swiatla mam juz ogarnięte
Czy czujnik stopu pasowal by z jakiegos innego ktm np w pstaci sruby w pompie? I przedni z jakiego modelu najlepiej? Przelaczniki z innego ktm raczej powinny pasowac bezproblemu.
Co to jest ten stator i magneto? I czy wymagany jest klakson oraz lusterka?
Przepraszsm was ze zadaje tyle pytan :p |
|
|
amek721 |
Wysłany: Wto 18:46, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Rzeczoznawcą nie jestem, ale wydaje mi się, że moc będzie determinowała kategorię prawa jazdy; ostatecznie motor będzie wymagał kat. A, a nie np. A2
Mogę się mylić, nie mam na ten temat głębszej wiedzy. |
|
|
KNKS |
Wysłany: Wto 16:45, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Wymogi homologacji. Z tego co pamiętam, 14 kW.
Wszystkie dopuszczone do ruchu (nowe u dealera) są zdławione do 14 kW.
Stąd katalizatory, lambdy i homologowane wydechy.
Nie wiem jak to jest z używanym moto, ale dla quada był taki wymóg.
Dla potrzeb urzędu moc może wyliczyć uprawniony rzeczoznawca. Potrzebny będzie także wydruk z hamowni. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 16:10, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
musisz miec swiatła, czujniki stopów, przełączniki ( to juz kilka stówek wyliczyłem dobrych ) musisz miec stator z EXC, jak stator to i pewnie magneto, do tego regulator napięcia.
a co z mocą ? nic moze miec i 500 koni w czym problem ? |
|
|
Cenciak |
Wysłany: Wto 15:36, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Załużmy że zrobię tak jak KNKS. Powiedzmy ze lampe przednia juz mam z exc (ma zalącznik w czaszy), tylną ze stopem tez z exc wziąć? I jak to podłączyć skoro podobno oryginalna elektryka tego nie uciągnie, słyszałem ze też są jakieś patenty z exc do przełożenia. Co jeszcze bedzie mi dokładnie potrzebne?
Z przekładaniem ramy raczej nie chciał bym kombinować bo moja jest praktycznie nowa a po drugie wszystkie wystawione są po ok 2500-3000 więc tu też duży wydatek.
A co z tą mocą? Musi być 14kW? Mam założony kompletny wydech akropovica razem ze zmienioną mapą zapłonu więc boję się że też może mieć więcej :p |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 13:56, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
szkoda zabawy w rejestracje od podstaw. kup rame od EXC z kwitami, i "przekładke" zrób, taniej i szybciej |
|
|
KNKS |
Wysłany: Wto 13:56, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Przeprowadzałem takie zabiegi rejestrując quad'a.
Na początek wizyta u rzeczoznawcy PZMot, potem hamownia celem udowodnienia, że pojazd ma 14kW, następnie stacja diagnostyczna i na sam koniec wydział komunikacji.
Ogólnie golgota, tragedia i droga przez mękę
Zdecydowanie nie polecam. W moim przypadku taka operacja trwała 2 tygodnie i zamknęła się kwota zbliżoną do 4000zł. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Wto 12:58, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
można zrobic homologację (jak dla motocykli custom) ale są to spore koszta samego kwitu, rzeczoznawcy PZM, no i musisz mieć też lampy,kierunki,opony dot , nawet ja masz zaprzyjaźnionego diagnostę to bez świateł Cię nie przepuśći |
|
|