Autor |
Wiadomość |
mumek426 |
Wysłany: Pią 14:35, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
rozebrałem wszystko i złożyłem jeszcze raz,napinacz dobrze działa ale znaki na wałkach delikatnie mi się nie zgrywają,łańcuch do wymiany
łańcuchy DID są coś warte jeszcze czy już się skończyły.
a napinacz kupię mechaniczny,miałem taki w poprzednim kTM i zadowolony byłem.Dzięki za wskazówki i wszelką pomoc. |
|
|
major000 |
Wysłany: Pią 10:05, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
Wymień jak najszybciej napinacz rozrządu na tuningowy bo jeśli to co pokazałeś na filmie stanie się podczas jazdy w odpowiednim momencie to będziesz miał silnik do remontu. Te napinacze są "słabe", nie mają zapadek odpowiedzialnych za nie cofanie się napinacza i to w połączeniu z innymi czynnikami(słabe ciśnienie oleju w silniku, słaby olej, zły filtr oleju) powoduję chwilowe braki napięcia łąńcucha. Prawdopodobnie gdyby ten silnik nie miał widocznej na górze prowadnicy łańcucha już dawno rozrząd by się przestawił. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 10:03, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
na wałki przy wciskaniu zaworów jest wymuszane napięcie spręzyn - wtedy naciąga łancuszek. jak zawory bedą w spoczynku - to łancuszek sie luzuje.
aczkolwiek te łancuszki są dosyc delikatne i warto je dosyc często zmieniać. nie wiem cyz w serwisówce była podawana długosc ogniw - mozna wtedy by precyzyjniej okreslic co i tak nie jest bardzo łatwe.
ja na wyczucie sprawdzam w takich moto - jak przy sciąganiu wałki same wyskakują to łancuszek juz jest luźny. na nowym zawsze trzeba sie nakombinowac żeby załozyc wałki |
|
|
GaCek |
Wysłany: Pią 9:52, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
Właśnie o to chodzi. Jak dla mnie wygląda to na nie równomierne wyciągniecie łańcucha. Gdyby napinacz był walnięty to na całej długości tak by wisiał, a na filmiku widać że w jedynie w pewnych miejscach. |
|
|
mumek426 |
Wysłany: Pią 8:44, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
tego to nie powiem kiedy był wymieniany bo nie wiem,myślisz że na tym odcinku łańcuszek morze być wyciągnięty,i dlatego tak się luzuje |
|
|
GaCek |
Wysłany: Czw 22:55, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
Dziwna sprawa....
Kiedy ostatnio był wymieniany, o ile w ogóle był, łańcuszek??
Hydrauliczny napinacz ma w w środku sprężynkę, która powoduje wstępny naciąg w trakcie uruchomiania do puki nie "nabierze" oleju. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 22:46, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
jak masz trochę więcej $ to możesz zakupić mechaniczno-hydrauliczny - ma zapadkę która sama ustawia naciąg i wypycha ( jak w starym RFS) , zakładasz i zapominasz o regulacjach:
http://dirttricks.com/shop/ktm-timing-chain-tensioner |
|
|
mumek426 |
Wysłany: Czw 21:02, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
i chyba tak zrobię i kupię ten mechaniczny,bo ten seryjny napędził mi trochę stracha,a pierwszy raz coś takiego widzę. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 20:24, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
ma podobny i działa spoko, sprawdzam naciąg co 30-40mth, jedyny minus - trzeba dociągać z wyczuciem żeby nie napiąc zbyt mocno
tutaj jest jak go poprawnie wyregulować
http://www.djhcyclesport.com/Installation |
|
|
mumek426 |
|
|
mumek426 |
Wysłany: Czw 17:04, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
nie napinacz jest seryjny,to znaczy że to jest kwestia ciśnienia,i to jest normalne że w jednym miejscu będzie taki luz. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 16:56, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
w tym moto masz napinacz hydrauliczny, jak nie jest silnik odpalony to łancuszek nie jest napięty tak jak po odpaleniu, chyba ze masz jakis tuningowy napinacz. |
|
|
mumek426 |
Wysłany: Czw 16:20, 10 Gru 2015 Temat postu: Rozrząd 250 excf |
|
Mam takie pytanie,chciałem wyregulować zawory w moto,a tu zobaczyłem taki zonk mi się trafił
https://www.youtube.com/watch?v=XsaRrwd6E0A&feature=youtu.be
dziej mi się tak w dokładnie jednym miejscu,łańcuch wyraźnie jest luźny
co może być powodem tego,co mam sprawdzić |
|
|