Autor |
Wiadomość |
janexc200 |
Wysłany: Nie 22:52, 01 Mar 2015 Temat postu: |
|
przed odkrecaniem trzeba parę razy poprosic młoteczkiem tą srubę od spodu jak nakazuje manual jeśli dalej protestuje to przecinakiem i dac potem nową,
ja polecam olej motul 300V 15W50 ale ze sklepu a nie z allegro, każdy zresztą sie nada byle był pełny syntetyk i wymiana co 20h, filtry papierowe co drugą wymianę, ja tak robię juz kilkaset h i wsio haraszo |
|
|
Piwko |
Wysłany: Nie 21:04, 01 Mar 2015 Temat postu: |
|
Ja w swoim exc z 2002 roku miałem tak zakręcone wszystkie trzy śruby ze musiałem wyjąć silnik na stół i przyspawać do każdej z nich po nakrętce na klucz 19 i odkręcać kluczem przedłużonym rurką o 50cm , na szczęście poszło (ale strachu było ) . Poprzedni właściciel pewnie nigdy nie czyścił filterków bo sobie z tym nie poradził , dlatego były tak zabite ze zachodzę w głowę jak w ogóle pompa zaciągała olej. Teraz do każdej śruby przyspawałem sobie po nowej nakrętce , ładnie oszlifowałem i pomalowałem - teraz nie bedzie problemu z odkręcaniem |
|
|
mentor |
Wysłany: Pią 8:38, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
Olej jak najbardziej może być ważne że syntetyk pełen. Olej często zmieniany spełni swoje zadanie. |
|
|
lukaszd7 |
Wysłany: Pią 7:19, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
A ten olej MOTOREX CROSS POWER 4T 10W 50 moze być taki??? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 14:30, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
lukaszd7 napisał: | Bo szczerze to kupiłem niedawno jakis tydzien temu ktm 525 exc 06' i tak dlatego pytam.. tam do wymiany sa dwie śruby z siateczkami i jedna spustowa z tyłu oraz dwa filterki zgadza sie?? zebym czego z głupoty nie pominął bo szkoda oleju... własnie i z tym olejem to też niby serwisówka 1250 ml a ludzie pisza ze leją 1400 nawet jak sie to u was przekłada??? i jeszcze jedno bo nie wiem jaki tam wczesniej lali olej a kupiłem MOTOREX CROSS POWER 4T 10W 50 moze być taki??? |
z tyłu silnika jest spust, pod silnikiem masz filtr "filmu olejowego" i obok nóżki zmiany biegów też. - te dwa filtry wykręcamy i czyścimy.
filtry które wymieniamy co każdą wymiane są z boku --> (http://ktmworld.com/hardparts/ktm_images%5CU6951157_MR.jpg)
co do ilości oleju: nalej 1250, odpal, sprawdż stan i dolej, filtry zaciągaja olej i zawsze trzeba troche dolać. |
|
|
lukaszd7 |
Wysłany: Czw 13:24, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
Bo szczerze to kupiłem niedawno jakis tydzien temu ktm 525 exc 06' i tak dlatego pytam.. tam do wymiany sa dwie śruby z siateczkami i jedna spustowa z tyłu oraz dwa filterki zgadza sie?? zebym czego z głupoty nie pominął bo szkoda oleju... własnie i z tym olejem to też niby serwisówka 1250 ml a ludzie pisza ze leją 1400 nawet jak sie to u was przekłada??? i jeszcze jedno bo nie wiem jaki tam wczesniej lali olej a kupiłem MOTOREX CROSS POWER 4T 10W 50 moze być taki??? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 9:32, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
lukaszd7 napisał: | i jeszcze jedno bo teraz sie zakręciłem olej do skrzyni i silnika jest jeden prawda??? tylko modele 530 jakies 2009-2010 rok maja oddzielnie ?? |
tak dokładnie |
|
|
lukaszd7 |
Wysłany: Czw 9:01, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
i jeszcze jedno bo teraz sie zakręciłem olej do skrzyni i silnika jest jeden prawda??? tylko modele 530 jakies 2009-2010 rok maja oddzielnie ?? |
|
|
lukaszd7 |
Wysłany: Czw 7:32, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
czyli lepiej przed wymianą dbać o te śrubki... ogolnie to jest na youtube pokazane co i jak to robic.. Bo szczerze to kupiłem niedawno jakis tydzien temu ktm 525 exc 06' i tak dlatego pytam.. tam do wymiany sa dwie śruby z siateczkami i jedna spustowa z tyłu oraz dwa filterki zgadza sie?? zebym czego z głupoty nie pominął bo szkoda oleju... własnie i z tym olejem to też niby serwisówka 1250 ml a ludzie pisza ze leją 1400 nawet jak sie to u was przekłada??? i jeszcze jedno bo nie wiem jaki tam wczesniej lali olej a kupiłem MOTOREX CROSS POWER 4T 10W 50 moze być taki??? |
|
|
Gość |
Wysłany: Śro 15:58, 07 Wrz 2011 Temat postu: wymiana śrubek od filterków |
|
Jeśli masz zamiar je czyścić to do wykręcenia użyj pożądnych kluczy. Przed wykręceniem dokładnie wyczyść wnętrze śrubki pod spodem (może być na inbus lub torksa) Mówię te rzeczy z doświadczenia sam sobie tej od spodu nie domyłem imbus cały nie wszedł i... ciągne i jeb przeskoczył. wziąłęm klucz od wójka ta pod stopką kręce klucz się rusza i jeb... Tą pod stopką jakoś później wykręciłem, ale ta od spodu mi krwi napsułą że hej... zawołałem fachowca i młoteczkiem i majzlem odkręcił. Kupiłem nowe w KTM 70 zł za śrubeczki + przesyłka 23 zł .Oczywiście bez filterków ponieważ są dobre. Ten pod stopką jest na wcisk, natomiast ten od spodu na takie zatrzaski i żeby go wyjąć ze śrubeczki trzeba się posiłować. |
|
|
mentor |
Wysłany: Śro 15:37, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
Olej do tego radzai motocykli to tylko Full Syntetyk. Możesz lać na jaki Cie stać. Olej nawet gorszy a często zmieniany dla amatora w zupełności spełni swoje zadanie. To co ja leje do swojego 520 to Motul 300V. |
|
|
Gość |
Wysłany: Śro 13:33, 31 Sie 2011 Temat postu: lukaszd7 |
|
A jaki olej najlepiej do ktm 525 exc przebieg mam 7000 km i około 240 mh kupiłem go za granicą wiec nie wiem jaki kto lał wiec co najepiej zalać?? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Śro 8:42, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
lukaszd7 napisał: | Często robicie wymiane oleju???? |
co 20mth |
|
|
lukaszd7 |
Wysłany: Śro 7:35, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
Często robicie wymiane oleju???? |
|
|
wójo |
Wysłany: Wto 20:45, 09 Sie 2011 Temat postu: |
|
z mikrofiltrzmi zawsze jest problem, i trzeba niraz mocno kombinowac, ja u siebie zawsze je bardzo lekko dokrecam a itak później mam problemy z odkreceniem ;/. Jak masz juz zdewastowane nakretki tych filtrów to nie pozostaje nic innego jak próbować wbijac nieco wiekszego torxa albo dwunastokata z nadzieja ze nie pusci. |
|
|