Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
SX
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
amek721
Wysłany: Czw 13:54, 03 Mar 2016
Temat postu:
Miałem kilka vertexów w secie, ale żaden nie miał tak dużego spasowania.
Fakt, że mam generację młodszy silnik.
Wejdź na stronę producenta, poczytaj.
U siebie zawsze daje 0.05 luzu
Miałem i vertexy, i wossnery i żadnego problemu nie miałem.
Dwa pierścienie mają exc'ki, jeden sx'y.
Przy dwóch będziesz miał lepsze sprężanie, ale i większe opory ruchu.
Przy jednym silnik będzie kręcił się wyżej.
Ja zakładam zawsze dwa.
marcin3153
Wysłany: Czw 13:11, 03 Mar 2016
Temat postu:
Cylinder został dokladnie zmierzony srednicowka w kilku miejscach i wyszlo 54.26, wiec potrzebuje teraz tlok. czytalem ze wosner tolerancje ma 0.04-0.06. vertex podobno 0.07 prawda ? oraz jaka jest roznica w tloku z jednym pierscieniem a dwoma ? i co lepsze wosner czy vertex ?
marcin3153
Wysłany: Wto 19:10, 01 Mar 2016
Temat postu:
tlok sie rozsypal na kawalki, czesc wpadla pod korbe a czesc poszla wydechem, tez sie dziwie ze nie zrobilo rys na cylindrze, na zaworze wydechowym nie widac zadnego obtarcia.
I czy jesli mialem tlok z jednym pierscieniem, to juz tak musibyc ? gdyz widzialem na allegro z dwoma .
amek721
Wysłany: Wto 18:19, 01 Mar 2016
Temat postu:
Przede wszystkim cylindra nie mierzy się suwmiarką tylko średnicówką i to w sześciu miejscach.
Dokładność takiego pomiaru powinna być co do setnych milimetra. Ty próbujesz co do dziesiątek, a to juz bardzo duża różnica.
Tłok powinien być spasowany o 0.05-0.06 mniej niż cylinder, ale powinieneś to potwierdzić w serwisówce.
Nie wiem jakim cudem rozsypał Ci się tłok i twierdzisz, że nicasil jest ok.
Na pytanie czy zawór mógł być przyczyną nie odpowiem,bo nie znam konstrukcji silnika, ale wydaje mi się, że tak. Ale byloby to widać po tłoku, a przede wszystkim po klapie zaworu.
Co do spawania to zależy od miejsca i od spawacza.
Obstawiam, że nie.
marcin3153
Wysłany: Wto 18:01, 01 Mar 2016
Temat postu:
witam ponownie, mam pytanie gdyz juz wiem co zablokowalo silnik. otoz tłok sie rozsypał :O czy moze to byc wina tego zaworu ze byl zle ustawiony i pekl tlok od strony wydechu ? [img]https://lh4.googleusercontent.com/-etz_0f-NNHk/VtXJZnYjDSI/AAAAAAAAAHc/MGrmxP4pklc/w1026-h577-no/01.03.2016%2B-%2B1[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-yfd3A0-eEK4/VtXJZiwPPqI/AAAAAAAAAHk/WZsVArxl9SQ/w1026-h577-no/01.03.2016%2B-%2B2[/img]
Oraz mam jeszcze kilka pytan,
-czy tlok powinien miec duzy luz w cyl ? (jeszcze nicasil) tlok jest 53.96 cylinder przy mierzeniu suwm. ma 54-54,1.
-czy przy nowym tloku trzeba cos z cylindrem robic ? Na szczescie nic nie widac w cylindrze niepokojacego .
-czy mozna pospawac taki cylinder tzn. w miejscu z boku są zerwane gwinty, bez uszkodzenia nicasilu ?
marcin3153
Wysłany: Sob 19:06, 27 Lut 2016
Temat postu:
witam ponownie temat praktycznie rozwiazany. wina bylo zle zlozenie magneta przez mechanika. przez co chwile gdy ustawilem zaplon on sie przestawial na wysokich. Gaznik Tez wyregulowalem i powiem ze juz ma ogrom mocy tylko z dolu zabardzo nie chce sie wkrecac ale na wysokich juz bardzo ladnie pracuje. Teraz mam kolejny problem ale pewnie dopiero sie dowiem jak silnik rozpolowie. Cos zablokowalo silnik przy jezdzie na asfalcie. Kopniak nie dziala tlok sie blokuje i nie idzie zakrecic. Pewnie skrzynia albo korba; w poniedzialek dam znac wiecej.
amek721
Wysłany: Sob 11:30, 27 Lut 2016
Temat postu:
Niestety muszę obalić kilka teorii kolegi wyżej.
Śrubkę proporcji powietrza w gaźniku ustawia się nie tylko pod konkretny silnik, ale i pod konkretny skład powietrza.
Jeżeli chodzi o ustawienia gaźnika to jest duża różnica w mocy i sposobie jej oddawania między dobrze, a źle dostrojonym gaźnikiem.
Co do Twojego problemu to nie pomogę, nowsze silniki (1999-2015) znam na pamięć, ale silnika z 95' nie widziałem na oczy.
Próbowałem znaleźć serwisówkę, fakt że poświęciłem na to 2 minutu
Spróbuj poszukać na zagranicznych forach.
2cztery11
Wysłany: Sob 10:54, 27 Lut 2016
Temat postu:
Co to ustawienie powietrza nie zawsze ma byc 1.5 obrotu każdy silnik innej dawki potrzebuje u mnie np najlepiej chodzi na 2,5 obr. Sprawdz kompresje moze uszczelniacze na wale sprawdz tez filter powietrza. A z zaworem to jest tak jak silnik masz zgaszony to zawur ma byc na samym dole i wtedy go ustawisz najszybciej jak nie masz manuala. A zaplonem tez mozesz sie pobawic ale mysle ze na samym koncu. i jeszcze jedno jaki olej dodajesz to poliwa poleca Iphone Samourai bo na byle jakim nie chce jezdzic. I oczywiście na poczatku sprawdz gaznik czy dyszy nie przytkało. Ale powiem ci ze tez jest roznie chodzi motor przy innych temperaturach np lato zima trzeba sie bawic dyszami i iglicami ale mysle ze az takiej roznicy by nie bylo
marcin3153
Wysłany: Sob 7:13, 27 Lut 2016
Temat postu:
wlasnie problem w tym ze to jakis nietypowy silnik 125 sx /gs 94-95 r i manuala ciezko znalesc jedynie co znalazlem to taki katalog czesci ale ksiazke napraw juz nie
henio12323
Wysłany: Pią 22:23, 26 Lut 2016
Temat postu:
znajdź manuala - i ustawiaj wszystko wedlug niego
marcin3153
Wysłany: Pią 21:11, 26 Lut 2016
Temat postu: KTM Sx 125 95 rok Problem zawor oraz zaplon, muli POMOCY
Witam, posiadam problem ze swoim ktm, kupilem jako po remoncie z brakujaca pokrywa sprzegla. Po zlozeniu, czyszczeniu gaznika oraz ustawieniu standardowych 1.5 obrotu w gazniku ktm odpala od strzała, problem polega na braku mocy ktora powinien posiadac. Mam pytanie jak ustawic ten zawor co w zalaczniku, czy na postoju ustawic zeby dzwignia byla bardziej uniesiona ? Dodam ze gdy dzwignia sie powinna podnosic zawor sie powinien otworzyc, u mnie zaobserwowalem ze przy wkreceniu na max nie dochodzi do konca dzwignia i mam wrazenie jakby sie zawor spowrotem na dol cofal. Problem tez polega na zaplonie gdyz nie wiem jak go ustawic, ustawilem teraz okolo 1.5mm po zaplonie i wkreca sie lepiej lecz nadal nie ma takiej mocy i nie wkreca się szybko. Nigdzie nie moge znalesc manuala do dokladnie tego silnika. Z lewej strony dyfyzor, z prawej zebatka. zdjecia zaworu wstawie jutro jak minie 24h od rejestracji gdyz teraz nie moge.
KTm sx 125 okolo 95 rok
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin