Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Adamjajoz
Wysłany: Wto 23:08, 22 Mar 2016
Temat postu:
Dziś przyszła średnicówka, niestety cylinder jest rozbity tuż nad oknem wydechowym 0,04 mm różnicy względem górnej części cylindra, tuż pod oknem 0,08 mm różnicy. Co ciekawe około 1 cm powyżej i poniżej okna pomiary wychodziły już w granicach 0,01-0,02 mm różnicy. Tymczasowo wkładam zapasowy cylinder na tulei. I pytanie do was, gdzie najlepiej oddać cylinder na nicasil dobrej jakości nie płacąc przy tym fortuny?
Adamjajoz
Wysłany: Sob 9:32, 19 Mar 2016
Temat postu:
Drugi majster nie chce się podjąć zadania, bo nie ma czasu i się nie zajmuje takimi rzeczami, chyba, będę musiał kupić sobie średnicówkę i sam sobie zrobię pomiary
szaman108
Wysłany: Sob 1:10, 19 Mar 2016
Temat postu:
Musi dysponować sprzętem i majstrem,który potrafi się nim posługiwać
Adamjajoz
Wysłany: Pią 22:57, 18 Mar 2016
Temat postu:
Właśnie takl chciałem zrobić, tylko skąd tych majstrów brać?
jutro podjadę do jeszcze jednego zakładu który może dysponować takim sprzętem, dzięki za podpowiedzi.
Fourier
Wysłany: Pią 22:27, 18 Mar 2016
Temat postu:
Daj jeszcze do pomiaru do innego "majstra". Co do luzu to nie wiem czy ma być aż tyle ale przy przejściach tłoka przez okna pierścień się "rozpręża".
Adamjajoz
Wysłany: Pią 21:54, 18 Mar 2016
Temat postu:
Panowie odświeżam temat, ponieważ chciałem się poradzić odnośnie oceny cylindra i pasowania tłoka. A mianowicie mój cylinder od sx 125 był na pomiarze i majster stwierdził, że ma wymiar 53,99 do 54,01 co mnie odrobinkę zdziwiło, bo byłby mniejszy od nominału (choć jest po nikasilowaniu, więc możliwe, że ktoś zażyczył sobie mniejszą średnicę?). Przed wymianą siedział tam wossner sel. A 53,95. Teraz zdecydowałem się na honowanie i sel. B 53,96. Jednak po odbiorze stwierdzam, że tłok ma wyczuwalny luz w okolicy okna wydechowego. I w tym momencie zwracam się do was bardziej doświadczonych. Czy zawsze tak jest? W miejscu okien nie bardzo można pomierzyć cylinder, więc nie mam zbytnio możliwości werfikacji, poniżej okien i powyżej jest wszystko w porządku, natomiast w miejscu okien luz jest na tyle duży, że kartka założona 2krotnie nie klinuje tłoka, czy tak ma być?
amek721
Wysłany: Nie 17:54, 28 Lut 2016
Temat postu:
Jeżeli chodzi o docieranie to kazdy ma swój sposób.
Ja bym go docierał na jednym baku tak spokojniej, ale też żeby to nie było pyrkanie, drugi bak już normalnie, ale uważałbym na utrzymywanie go w wysokich obrotach przez dłuższy czas. Po tym czasie, moim zdaniem taki silnik jest bezpiecznie dotarty.
Olej, o którym mówisz jest polecany przez wielu, osobiście go nie używałem, ale na pewno mógłbym go zalać bez obaw.
dawido175
Wysłany: Nie 17:39, 28 Lut 2016
Temat postu:
amek721-cylinder kupiłem od gościa z aukcji olx(swoją drogą nie polecam robić interesów ze sprzedawcą z Jeleniej Góry, ma on kilka motocykli na części i dużo pił spalinowych także na części, wiecej informacji mogę podać na PRIV), kupiłem go za 700zł.
A więc jutro zawiozę go do przehonowania i kupuję tłok. Będzie to mój pierwszy nowy tłok na nicasilu, docierać go jeden bak czy więcej? I co powiecie o Ipone Samurai na docieranie? Nada się?
Fourier
Wysłany: Sob 23:33, 27 Lut 2016
Temat postu:
Cylinder po nicasilu (albo po czymś innym np. chrom techniczny). Honowanie + pomiar i będzie śmigać.
amek721
Wysłany: Sob 22:57, 27 Lut 2016
Temat postu:
Noo srednio to wygląda.
Na pewno nadaje się do honowania.
Jezeli nie ma głębszych przetarć, nigdzie nie widać aluminium to powinno być wszystko ok.
Jezeli trzyma ciągle nominał to wręcz na pewno po honowaniu będzie się nadawał.
Gdzie go dorwałeś?! Po znajomych?
Od dwóch sezonów szukam dokladnie takiego cylindra...
I jezeli można wiedzieć ile kosztował?
dawido175
Wysłany: Sob 22:38, 27 Lut 2016
Temat postu: Ocena cylindra SX 125
Witam!
Niedawno zakupiłem cylinder do mojego sxa 125 2003r. Cylinder miał być w dobrym stanie, po wyjęciu pierwszego tłoka sel.A, jednak jego stan się trochę nie zgadza. Zastanawiam się, czy jest sens zakładać go do moto. Oddałem go do pomiaru i o dziwo jego wymiar to 54.00 i ma setkę owalu. Martwią mnie te rysy nad kanałem wydechowym, nie są one odczuwalne pod paznokciem, ale nie wygląda to zbyt dobrze. Proszę Was o opinie i porady co dalej z nim robić. Pozdrawiam!
Tutaj link do zdjęć:
http://imgur.com/a/fM4hX
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin