Autor |
Wiadomość |
theodor |
Wysłany: Pon 9:23, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Tak zupełnie teoretycznie
pozycja lag w półkach wpływa też dość istotnie na rozkład mas w motocyklu, dlatego w piachu podnosi sie przód bo mamy tej masy statycznie mniej na przednim kole, w zdecydowanie większym stopniu na geometrie wpływa offset, w bezpośredni sposób przekłada się na trail. |
|
|
major000 |
Wysłany: Pon 9:19, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Im bardziej koło wysunięte do przodu tym lepiej na prostych a gorzej w zakrętach. Im bardziej cofnięte do tyłu to lepiej w zakręcie. Regulujesz to wsuwaniem wysuwaniem lag lub niektóre półki w Ktmach mają zmienny offset. |
|
|
lionix |
Wysłany: Pon 9:12, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
jeszcze zapytam, zeby moto mialo lepsze prowadzenie w zakretach kosztem szybkich proatych ttrzeba wysunac lagi do gory tak? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 8:20, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
nie uzywają
a co do kierownic to ktm wypuszcza dwa główne gięcia. w 525 miałem niską kiere ( ale wyzsze wypusty na półkach ) w 300tce kierka jest wysoka ale puszczona przy samych półkach - i na podobnie wychodzi, |
|
|
StianEXC |
Wysłany: Pon 0:50, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Kristof dobrze gadsz, trzeba zmienić kierownice jak ktoś wysoki Akurat na oryginalnej dobrze czuje moto. Jak bym sie wybierał na same przeloty to mozliwe zebym zamontował. bo to przeciez pare minut, ale ogólnie odstawiam je na bok mimo komfortu na przelotach. Ciekawe czy Tadek albo Walker śmigają na podwyżkach ( Tak przykładowo oni, a mam na mysli zdanie mistrzow swiata co o tym sądzą ) Zdaje mi się, że nie używają |
|
|
lionix |
Wysłany: Nie 20:37, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
I jak ci sie jezdzi? Ja w mam 186cm, niby wydaje mi sie ze za nisko ale dzis smigalem po zwirowni, trudne podjazdy i niby wygodnie. Wiec sam juz nie wiem |
|
|
mazi-1986 |
Wysłany: Nie 20:25, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
Mam ok.3cm podwyższenie Zety i jeszcze mi się nigdy nic nie ugięło, obluzowało, etc. Używam ich od ponad roku. |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Nie 20:05, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
wójo napisał: | to akurat działa w obie strony bo im wyzsza kiera tym bardziej podatna na zgięcia. |
Nie tak jak wieżyczki.
http://www.scigacz.pl/Offroadowa,szkolka,Scigacz,pl,przygotowanie,motocykla,12594.html
http://www.scigacz.pl/Offroadowa,szkolka,Scigacz,pl,pozycje,na,motocyklu,12648.html |
|
|
wójo |
Wysłany: Nie 19:54, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
to akurat działa w obie strony bo im wyzsza kiera tym bardziej podatna na zgięcia. |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Nie 19:30, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
Jeżeli mowa i podwyższaniu kierownicy a nie podnóżków to podwyższa się wtedy kiedy jest za nisko i nie można przyjąć poprawnej pozycji za kierownicą.
Chodzi tutaj o poprawne trzymanie rąk i łokci.
Jeżeli już podwyższać to wpierw kierownicą a na końcu wieżyczkami.
Im wyższe wieżyczki tym łatwiej o ich uszkodzenia podczas gleby. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 18:09, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
ja mam zdanie takie jak wójo i kristof - do technicznej jazdy bez podwyzek duzo lepiej, w trialu jak 1 raz jeździłem to całkiem myslałem że wrzuce podwyzszenia z 10 cm ;D bo sie jeździc nie dało, troche przelotu i plecy bolały. ale kwestia wyczucia przyzwyczajenia itp - duzo lepiej mi sie lata bez podwyzej, a teraz to widze bo w 525 podniosłem o kilka cm ( chyba ze 3 wyszło cm w góre )i jeździło mi sie wygodnie - wygodnie co nie znaczy że poprawnie, bo gorzej mi sie skręcało, ale mega wygodnie na przelotach - pozostałe rzeczy jeździło mi sie bo jeździło ale teraz czuje że bez podwyzej jeździł bym lepiej |
|
|
mazi-1986 |
Wysłany: Nie 13:01, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
Ja osobiście, bez podwyżek już nie bardzo potrafię jeździć, bez względu na charakter jazdy. Na podwyżkach czuje się dużo swobodniej przy moich 190cm.
Bez podwyżek, lepiej jest mi jedynie skręcać. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Nie 12:39, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
ja jestem wysoki i bez podwyżek jadę szybciej, lepiej czuć moto, ale żeby się mocno nie garbić dałem wyższą kierownicę, ziomki mają podwyższenia nawet po 3-4cm i mówią że super |
|
|
StianEXC |
Wysłany: Nie 11:13, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
Dużo latam na stojaco ale bardziej teraz technicznie niż np na dystans po prostych górach itp. 186cm, ale jak przyjdzie sie pobawić technicznie to ciezko wyczuć niektóre rzeczy i prowadzi mi sie kołkowato. Bez podwyżek 25mm troche sie trzeba pochylać, ale sterowanie jest najlepsze. |
|
|
wójo |
Wysłany: Nie 9:09, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
do techniki lepiej bez podwyzek, podwyzki sa dobre jak duzlo latasz na stojaco szybkimi przelotami szczególnie jak jestes wysoki. |
|
|