Autor |
Wiadomość |
raion80 |
Wysłany: Śro 0:24, 13 Wrz 2017 Temat postu: |
|
a takie fajne te dual sporty ktm 690 tylko na necie co trochę mają problemy z tym modelem jak za dużo elektroniki to strach wyjeżdżać z garażu sam miałem kupić sobie ale częściej się psuje od wsk wiec wole stare lc4 i mam wywalone na komputery
a ja się zastanawiam czytając różne fora i widząc ze ktoś płaci po 300 zl lub 500 zł i dostaje zepsuty motocykl jak był to ja się pytam za co wy płacicie i nawet nie zdiagnozują usterki tylko karmicie tumanów i obiboków robiłem kiedyś w warsztatach samochodowych i jak nie zrobiłem samochodu to nie zarabiałem kasy |
|
|
rorg |
Wysłany: Wto 2:35, 12 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Poradziłeś sobie w końcu jakoś z tym problemem ? |
|
|
MJXC |
Wysłany: Czw 17:15, 21 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Fourier napisał: | A nie zapowietrza Ci się bak? Spróbuj go zapalić z odkręconym. |
Próbowałem i nie działa Twój sposób. |
|
|
MJXC |
Wysłany: Czw 12:54, 21 Kwi 2016 Temat postu: |
|
W tuneECU gdy wchodziłem w zakładkę DEVICES musiałem wyłączyć SAI i O2 sensor, żeby wgrać mapę EFI. Pózniej odpalałem na wyłączonych i to samo.
Nie wiem czy któreś z tych dwóch to sonda lambda? |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Czw 12:12, 21 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Kiedyś podrzuciłem Ci link w którym ktoś pisał aby ją odłączyć.
Może sprawdź w tym swoim tuneECU czy masz sondę włączoną czy wyłączoną. |
|
|
MJXC |
Wysłany: Czw 10:46, 21 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Nie są za niskie, 10 sekund chodzą równo po czym zaczynają falować i moto gaśnie.
Co to jest to autodeko?
Sondę lambda chyba mam bo widzę na allegro że sprzedają do tego modelu. |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Czw 7:30, 21 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Podkręcić wolne obroty - może masz za niskie?
Może masz walnięty autodeko i gasi Ci silnik.
Ty masz tam sondę lambda? |
|
|
Fourier |
Wysłany: Śro 22:42, 20 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Ja mam w jednym SX (2014) problem z korkiem - jedziesz po prostej i moto gaśnie, poczekasz chwilę albo odkręcisz bak i jest ok. Na korku mam założony odpowietrznik, myślałem że to jego wina więc przełożyłem z drugiego moto - to samo. Rozebrałem korek, wyjąłem kulkę i też nic nie pomogło. Jak śmigam po prostej z lekko popuszczonym korkiem lub po torze nie ma problemów.
Możesz jeszcze posprawdzać kostki czy jakieś piny nie są poluzowane lub zaśniedziałe (możesz je lekko podrapać jakimś ostrym narzędziem żeby zeskrobać warstwę tlenków z metalu). |
|
|
MJXC |
Wysłany: Śro 22:03, 20 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Falowałyby przy tym obroty?
Ok jutro spróbuje, odpalić go z otwartym wlewem.
Jeszcze jakieś pomysły?
Zastanawiam się nad wymianą wszystkich wiązek elektrycznych. Może jakiś kabelek nie łączy? |
|
|
Fourier |
Wysłany: Śro 21:43, 20 Kwi 2016 Temat postu: |
|
A nie zapowietrza Ci się bak? Spróbuj go zapalić z odkręconym. |
|
|
MJXC |
Wysłany: Śro 21:31, 20 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Witam ponownie,
Dzisiaj wymieniłem kompletną przepustnicę z wtryskiem i czujnikami, cewkę zapłonową z kablem.
Przyszedł mi kabel diagnostyczny, połączyłem się przez tuneECU wgrałem mapy EVO1.
Motocykl cały czas gaśnie jak gasł.
Macie jeszcze jakieś pomysły co robić, co wymienić? |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto 19:38, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Byłem dzisiaj u mechanika który podłączył komputer.
Przepustnica pokazywała poprawne odczyty (w normie).
Wyskakiwał błąd cewki zapłonowej- cewkę wymontowałem, dałem do sprawdzenia elektronikom stwierdzili, że ma poprawane napięcie.
Chciałem zamówić już przepustnicę ale koleś z aukcji nie zgodził się aby wziąć ją z powrotem w razie jakby to nie była przepustnica, czyli mógłbym być 850 zł w plecy.
Czekam na kabel z allegro, spróbuję wgrać mapy EVO 1. |
|
|
Spidi |
Wysłany: Nie 16:14, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Tak, wystarczy kabel i laptop.
Do komputera musisz wgrać odpowiednie oprogramowania za pomocą, którego połączy się z ECU motocykla i poprzez ten program(chyba TuneECU jest najpopularniejszy) wgrywasz mapę.
Poszperaj w necie - na bank są różne tutoriale i poradniki jak to zrobić krok po kroku. Nie wiem czy są po Polsku ale warto poszukać.
Pierwszy lepszy przykład jak wpisałem w google
https://www.youtube.com/watch?v=COZrcCATu2s
Co prawda moto w filmie to SMC R z 2013 roku więc mapa będzie nieco inna ale procedura ta sama... |
|
|
Gość |
Wysłany: Nie 15:30, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
hacker33 napisał: | A ile przebiegu ma ten twój ktm?
Na forum sm napisał Ci michał, że po wgraniu nowej mapy ecu i przepustnicy problem zniknął. |
Przebiegu ma 12.000 z groszem, zrobiłem z 1.000 km zanim zaczął wariować.
Mapę mogę wgrać za pomocą odpowiedniego kabla normalnie z laptopa? Widziałem stronę na której są różne mapy to ściągnięcia:
htttp://tuneecu. com/KTM_Tune_list.html
Jest też ta evo 1 o której wspominaliście że powinienem taką mieć. |
|
|
Spidi |
Wysłany: Sob 17:50, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Idealnie byłoby gdybyś znalazł kogoś z podobnym moto w okolicy i na próbę przełożył przepustnicę.
Ściągałeś airbox tak jak Ci napisali na OrangePower żeby sprawdzić wiązkę?
Być może rzeczywiście jest to usterka mechaniczna i wina leży po stronie przepustnicy.
U Ciebie faktycznie gaśnie bardzo szybko.
Jednak zanim wydasz taką kasę dobrze byłoby to zweryfikować. Tym bardziej szukając używki - jak podepniesz i odpukać nic się nie zmieni to nawet nie będziesz wiedział czy kupiłeś dobrą czy również uszkodzoną. Problem w tym, że nie ma tych KTMów za wiele...
Z ciekawostek - dzisiaj wreszcie założyłem u siebie pokrywę airboxa z KITu Evo, wyjąłem dB killer i... moto zgasło po 40 sekundach. Odpaliłem jeszcze raz - to samo. Dopiero za trzecim razem pracowało normalnie i pozwoliłem mu pochodzić 15minut. Potem już bez problemu odpalało, jeździło i nie gasło. Coś więc musi być na rzeczy.
Mapę tak czy siak będziesz musiał wgrać bo jak Ci w KTMie wgrali seryjną to na tym tłumiku i z K&Nem mimo wszystko chodził optymalnie. Moto jest z 2009 roku więc nie wiadomo kto i co tam robił wcześniej - może poprzedni właściciel nic nie wyrywał ale kto wie czy ktoś przed nim już nie wgrał właściwej mapy a potem tylko sprzedał dalej na seryjnym tłumiku. |
|
|