Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Gość
Wysłany: Czw 21:54, 06 Paź 2011
Temat postu:
henio12323 napisał:
no tak
kazda pojemnosc ma inne częsci
a co do wymiarów itp. to zalezy od zuzycia. jak wymieniasz tłok często to wg ktmowskich Grad'ów przeskakujesz o spory skok. za kazdym razem trzeba dac cylek do zmierzenia i pod to dobrac tłok. ja miałem zrobione minimum 400 mth i okazało sie że selekcja KTMowska jest przeskoczona, z kolei wg wossnera przeskoczyłem 2 selekcje i powinienem kupic tłok selekcji 3. a wg ktma to wypadała akurat selekcja II. bo ktm ma praktycznie tylko 2 tłoki. a wossner ze 4. wiec wszystko zalezy od danego wymiaru cylka
problem z moim KTM jest taki, że tłok od nowości miał przejechane 130mth i... wygląda jak nowy... po prostu był pyrkany amatorsko na wyprawach po stepach w Rosji i motocykl nie nosi nadmiernych śladów zużycia...
A to, że 450 jest inna niż 400, to wiadomo.. sama nazwa na t wskazuje.. Mi chodziło o to, że do 450 pełno jest zamieniików: Wiseco, Vertex, Wossner, nie ma tylko cylindrów , a do 400 exc 2009 nie ma w ogóle zamienników i trzeba robić na OEM`ach wszystko.
Wg moich pomiarów wychodzi, że I selekcja za luźna, IIga stanowczo za ciasna.. no ale co... wsadzam Iszą
Zapraszam do Bielska-Białej w góry - oprowadzę po fajnych terenach p górach.
henio12323
Wysłany: Czw 14:24, 06 Paź 2011
Temat postu:
no tak
kazda pojemnosc ma inne częsci
a co do wymiarów itp. to zalezy od zuzycia. jak wymieniasz tłok często to wg ktmowskich Grad'ów przeskakujesz o spory skok. za kazdym razem trzeba dac cylek do zmierzenia i pod to dobrac tłok. ja miałem zrobione minimum 400 mth i okazało sie że selekcja KTMowska jest przeskoczona, z kolei wg wossnera przeskoczyłem 2 selekcje i powinienem kupic tłok selekcji 3. a wg ktma to wypadała akurat selekcja II. bo ktm ma praktycznie tylko 2 tłoki. a wossner ze 4. wiec wszystko zalezy od danego wymiaru cylka
maciekexc400
Wysłany: Czw 6:09, 06 Paź 2011
Temat postu:
henio12323 napisał:
u mnie w starszym modelu 525 szedł luz 0.05.. 0.02 bedzie za ciasno moim zdaniem. na pewno sie zakopresi dobrze i moze sie nie zatrze, ale łatwo bedzie o spuchniecie tłoczka a wtedy nicasil do wywalenia ;P selekcja II tloków w ktmie idzie po przebiegu 300 mth i wiecej. ja na twoim miejscu wymienił bym tłok, a jak chcesz serio wstawiac go to mozesz oddac cylinder do honowania to ci go powiekszą na ten tłok. jednak wtedy stracisz duuuzo, bo mozliwe że jak wyjeździsz ten tłoczek to cylindra juz nie będzie. a co do samego tłoczka - do ktma kupuje sie tylko ELKO
wossner przy elko wyglada jak chinczyk ;D to samo z rozrządem najlepiej sie remontuje na oryginałach
dzieki za info. Wczoraj postanowilem, że zakładam selekcje 1szą.. Kolesie z różnych KTM w Polsce mówili, że na pierwszą wymianę tłoka daje się 2gą selekcję i ma być 0,05. Jednak w przypadku drugiej selekcji jest za mały luz (0,02), w pierwszej trochę za duży (0,07)- wole mieć szybsze zużycie tłoka niż zatarty tłok + cylinder..O tym, że powinno wymieniac sie na 2gą po 300mth, to pierwsze słysze, wręcz przeciwnie - podobno od razu zakłada się na pierwszą wymianę 2gą.
Co do części, to do modelu 400 exc >2009 całe zawieszenie chodzi na 450 exc, ale silnik to inna bajka.. korba, tłok, cylinder są inne (mają inne kody) i niestety dostępne są tylko w oryginałach...
Łańcuszek rozrządu kupiłem DID...
henio12323
Wysłany: Śro 6:35, 05 Paź 2011
Temat postu:
u mnie w starszym modelu 525 szedł luz 0.05.. 0.02 bedzie za ciasno moim zdaniem. na pewno sie zakopresi dobrze i moze sie nie zatrze, ale łatwo bedzie o spuchniecie tłoczka a wtedy nicasil do wywalenia ;P selekcja II tloków w ktmie idzie po przebiegu 300 mth i wiecej. ja na twoim miejscu wymienił bym tłok, a jak chcesz serio wstawiac go to mozesz oddac cylinder do honowania to ci go powiekszą na ten tłok. jednak wtedy stracisz duuuzo, bo mozliwe że jak wyjeździsz ten tłoczek to cylindra juz nie będzie. a co do samego tłoczka - do ktma kupuje sie tylko ELKO
wossner przy elko wyglada jak chinczyk ;D to samo z rozrządem najlepiej sie remontuje na oryginałach
maciekEXC400
Wysłany: Wto 22:02, 04 Paź 2011
Temat postu: tłok do KTM exc 400 2009
witam,
nabyłem właśnie KTM exc 400 2009 rok.
Motorek ma przelatane 130 mth i od nowości tłok.
Żeby być "dokładnym" postanowiłem wymienić tłok na nowy (jak się okazuje, do tego modelu można dostać jedynie OEM, więc. ehhh).
I tutaj pojawił się problem, bo:
Oryginał, który wyciągnąłem ma odległość od cylinda 0,1 mm, natomiast nowy, który otrzymałem w KTM (2 selekcja) ma odległość 0.02 mm..
Żeby było idealnie, wiem że powinno być 0,04 mm i pytanie co w tym wypadku zrobić???
Podobno w nowych EXC odległość ma być mniejsza i że spokojnie te 0,02 mm wystarczą.
Ktoś może mi pomóc?? nie chce założyć zbyt ciasnego, żeby nie zatrzeć, a s kolei jak założę, zbyt luźny to będzie lipa..
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin