Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Przym
Wysłany: Pią 10:19, 26 Sie 2016
Temat postu:
henio12323 możesz opisać czy robiłeś polerkę? u mnie zestaw naprawczy pompy hamulca tył też już wysiadł.
Fourier
Wysłany: Czw 22:54, 25 Sie 2016
Temat postu:
To ja dorzucę coś od siebie
Z pompami walczyłem już co najmniej kilka razy i dalej walczę. Największy problem z wycierającym się cylindrem jest w pompach sprzęgła Magury (najnowsze 125/150 mają już Brembo), wynika z tego że sobie przyoszczędzili i dali jakiś gównolit jako powłokę, a pod to dali jakieś amelinum (pewnie z puszek po piwie) - skutek jest taki że łuszczy się to strasznie. Im nowszy model tym jest gorzej - w jednym przypadku miałem po roku odpryski gorsze niż w moto, które ma 7 lat. Drugi problem to dobór tłoczka - miałem przypadek, że oryginalny zestaw naprawczy Magury miał inny tłoczek (krótszy) niż powinien być pomimo identycznego oznaczenia na opakowaniu. Oprócz tego w przypadku tłoczków (oryginalnych i zamienników) czasami uszczelki wycierają się szybciej. a czasami wolniej (mam jeden oryginalny komplet który wytrzymał 20 godzin i puszcza, jeden zamiennik wytrzymał ponad 2 sezony - loteria). Co do wycierania się tych elementów nie zauważyłem żeby zależało to od rodzaju oleju hydraulicznego - Magura Blood, LHM z Totala, czy jeszcze jakiś inny LHM (dużo gęstszy, nie pamietam producenta). Układ myty i zalewany świeżym olejem 1-2 razy w sezonie.
Pompa przedniego hamulca Brembo - starszy model strasznie ciężko mi się odpowietrza (po pierwszym odpowietrzeniu trzeba go przelać jeszcze za 1-2 dni) ale nie miałem z nim problemów żeby puszczał przez kilka sezonów (przynajmniej raz w sezonie wszystko jest czyszczone itp.). Nowszy model (stosowany od 2014 roku) - odpowietrzenie trwa kilka sekund, zero problemów, klamka zaraz jest twarda. Po jakimś czasie sam się zapowietrza - zmieniany tłoczek na oryginalny, na cylindrze nie widać rys (pewnie nowszy model to znowu oszczędności).
Pompy hamulca tylnego Brembo - starszy model ciężej mi się odpowietrza, na tłoczku i gumce widać wytarcie a nic nie przepuszcza, nie zapowietrza się. Zero problemów przy składaniu pompy. Nowy model pompy - dużo szybciej mi się odpowietrza ale po czasie jak moto stoi z 2 tygodnie to dźwignia robi się miększa. Okropne rozwiązanie mocowania tłoczka (na forum jest mój temat z walką z tym hamulcem). Na tłoczku widać mniejsze wytarcie niż w starym moto, dane nowe oryginalne uszczelki, cylinderek bez rys.
Z mojego doświadczenia wydaje mi się że producenci sprzedają nam co raz większy chłam (nie tylko pompy). W przypadku pomp hamulcowych w nowych wersjach nie widzę jakiejś poprawy w działaniu (siła hamowania, dozowalność, wyczucie kiedy zaczyna łapać) a widzę że te rozwiązania są bardziej podatne na jakieś pierdoły. W przypadku pompy sprzędła - to się nie nadaje nawet na puszki do śledzi... A i do nowych pomp hamulca tylnego producent nie przewidział zestawu naprawczego z tłoczkiem ale za to sama pompa jest tańsza chyba o 200 zł (nie pamiętam dokładnie).
henio12323
Wysłany: Czw 21:22, 25 Sie 2016
Temat postu:
jak sie wytrze to jeszcze moze nie byc tragedii, najgorsze są rysy. ja u siebie polerowałem i znacznie pomogło. ale była jedna mega głęboka rysa i cisnienie przepuszczało ;/ wiec pompka do wywalenia. ale gryby nie ta rysa, to polerka - i by chodziło jeszcze jakis czas na prwno
żółf
Wysłany: Czw 11:26, 25 Sie 2016
Temat postu:
Oczywiście, że chodzi o zużycie cylinderka. W obu przypadkach zmieniałem jak tylko zauważyłem pierwsze objawy zużycia, a to i tak za późno żeby coś uratować
KristofSX
Wysłany: Czw 10:44, 25 Sie 2016
Temat postu: Re: Zestawy naprawcze pompek sprzęgła/hamulca
żółf napisał:
Tak się zastanawiam w oparciu o swoje doświadczenia czy w ogóle warto montować zestawy naprawcze do pomp? Czy ma to sens czy jest to leczenie syfa pudrem. A może należy robić to profilaktycznie co jakiś czas.
Wymieniłem zestaw naprawczy sprzęgła i poprawa była znikoma, może miesiąc, może dwa lepiej podziałało i znowu klops, wymieniłem całą pompkę i jest zupełnie inna bajka
Wymieniłem jakiś czas temu tłoczek w tylnym hamulcu i widzę, że znowu działa dziwnie, nie trzyma ciśnienia np. stojąc pod górkę.
I teraz pytanie, czy w ogóle warto montować te zestawy naprawcze. W przypadku tylnego hamulca sam tłoczek kosztuje 150zł, a cała pompa 420, więc na swoim przykładzie wyrzuciłem 150zł w błoto, a i tak muszę prawie 400 wydać.
też tak myślę i miałem tak samo, może jakbym np po 200mth profilaktycznie zmienił tłoczek , to cała pompa pociągnęła by dłużej, a wygląda na to że jak zmienisz jak już cieknie - to raczej nic nie da
rams
Wysłany: Czw 10:15, 25 Sie 2016
Temat postu:
Dużo zależy od zużycia gładzi cylinderka w którym siedzi tłoczek. Jak są małe rysy to nic z tego, wymiana tłoczka pomorze na chwilę.
żółf
Wysłany: Czw 10:00, 25 Sie 2016
Temat postu: Zestawy naprawcze pompek sprzęgła/hamulca
Tak się zastanawiam w oparciu o swoje doświadczenia czy w ogóle warto montować zestawy naprawcze do pomp? Czy ma to sens czy jest to leczenie syfa pudrem. A może należy robić to profilaktycznie co jakiś czas.
Wymieniłem zestaw naprawczy sprzęgła i poprawa była znikoma, może miesiąc, może dwa lepiej podziałało i znowu klops, wymieniłem całą pompkę i jest zupełnie inna bajka
Wymieniłem jakiś czas temu tłoczek w tylnym hamulcu i widzę, że znowu działa dziwnie, nie trzyma ciśnienia np. stojąc pod górkę.
I teraz pytanie, czy w ogóle warto montować te zestawy naprawcze. W przypadku tylnego hamulca sam tłoczek kosztuje 150zł, a cała pompa 420, więc na swoim przykładzie wyrzuciłem 150zł w błoto, a i tak muszę prawie 400 wydać.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin