Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Nie 7:26, 09 Paź 2016 Temat postu: |
|
własnie o to chodzi że nie do konca.. srubki to prosta sprawa - masz rurke powiedzmy, olej idzie przez rurke i nagle masz zaworek iglicowy jakby - regulacje, jak wkręcasz to zmniejszasz przepływ, wykręcasz zwiększasz, a ten olej który sie nie da przecisnąć miedzy rurką a zaworkiem trafia na pakiet blaszek - setting. i jest stos blaszek na powrót i stos blaszek na dobicie. też rozmiar blaszek idzie zwykle w podobnych kolejnosciach - szybko / wolno oddzielone czymś. schemat sie powtarza. a firmy tuningowe mają juz rozpiski co i jak mniej wiecej plus troche doswiadczenia. dlatego wazny jest opis tego co sie chce zmienic w zawieszeniu, jak komus np dobija, no to sie dorzuca blaszki duze do dobicia - i juz ciezej dobić. wszystko doswiadczalnie, zawodnik i tak reguluje sobie to po kilka razy.
dodam że duuuuzym "sukcesem" tuningu jest odpowiedni serwis, leją dobre oleje, nowe napewki, dobre uszczelniacze i samo to bez zmiany settingu czy spręzyn sprawia że zawias pracuje duzo lepiej niz było. |
|
 |
Kajtek DBL |
Wysłany: Sob 23:53, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
Podziwiam tych co robią zawieszenia. To tysiące możliwości kombinacji, każdy element jest powiązany z innym elementem. Dlatego chciałbym pojąć chociaż trochę zasadę działania pracy amortyzatora przedniego i tylnego. Te wszystkie pokrętła, regulacje, sprężyny, blaszki, wysokości oleju. Wiadomo nie wszystko na raz, ale taki ogólny zarys tego wszystkiego. To jest sztuka robić porządnie zawieszsnia. |
|
 |
henio12323 |
Wysłany: Sob 20:42, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
charakterystyke - to jak tłumi, np zawias moze byc miekki po wybojach, ale w dolnym zakresie skoku moze miec duze tłumienie, albo odwrotnie, moze miec sztywną góre ( pierwsze cm skoku ) a potem w połowie zakresu staje sie bardziej "elastyczny gumowaty i lepiej wybiera" reguluje sie generalnie prędkosc, i siłe dobicia i odbicia - oczywiscie od hydraulicznej strony |
|
 |
bmxre |
Wysłany: Sob 20:16, 08 Paź 2016 Temat postu: 2cs |
|
o sprężynach to wiem, ale chodzi mi o te blaszki do settingu, co nimi się reguluje ? |
|
 |
rams |
Wysłany: Sob 19:53, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
bmxre Trzeba zrobić setting ale przed tym pierwszym krokiem trzeba wymienić sprężynę pod swoją wagę i sprawdzić czy poprawi się praca amortyzatora. |
|
 |
bmxre |
Wysłany: Sob 19:25, 08 Paź 2016 Temat postu: 2cs |
|
apropo 2cs, macie jakieś linki z modami lag, chce w swoim husabergu zmiękczyć trochę przód a w dwukomorowych nie grzebałem nigdy  |
|
 |
rams |
Wysłany: Sob 18:21, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
Kup sobie dwukomorówkę WP 4860 MXMA CC jest to jeden z najlepszych zawiasów dla amatora. Dostęp części tuningowych jest dużo i dużo poradników po internecie jak go samemu zmodyfikować pod swoją jazdę. |
|
 |
major000 |
Wysłany: Sob 15:51, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
Zawias z exc 2015 to ewolucja twojego zawieszenia. Myślę że serwis i setting twojego zbliży jego charakterystykę do nowszych. |
|
 |
Mateo |
Wysłany: Sob 15:47, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
Jezdziłem troche na 350 2015 i na fabrycznym ustawieniu ten motor szedl prawie idealnie, chcialbym cos takiego w swoim. Jestem zupelnie zielony w kwestii zawieszenia. Takze prosze o rady |
|
 |
major000 |
Wysłany: Sob 15:37, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
Zależy jakie masz wymagania co do zawiasu. Napewno po serwisie i settingu bedzie pracował dużo lepiej. NAjlepszą opcją jest sprzedać ten i kupić dwukomorówkę np. z SX-a lub Husaberga. To zawieszenie ma bardzo duży potencjał i nawet nie tuningowane pracuję rewelacyjnie. Pozatym jest dość tanie w zakupie w porównaniu do tuningowych zawiasów. |
|
 |
Mateo |
Wysłany: Sob 15:21, 08 Paź 2016 Temat postu: Zawias '07 |
|
Tak jak w temacie zawias z 250excf 2007. Chciałbym pojeździć w przyszłym roku po zawodach i tu rodzi się myśl żeby posłać zawias do tuningu. Tylko czy z wyżej wymienionego zawiasu można coś wykrzesać i czy warto? Może ktoś tuningował ten zawias i wypowie sie co i jak? Pozdro |
|
 |