Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Ogólnie
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
rejdzik
Wysłany: Nie 17:09, 23 Paź 2016
Temat postu:
żółf napisał:
Ja mam taki problem, że te zaworki muszę wymieniać praktycznie co 2 miesiące intensywnej jazdy. Wkurwia mnie to niemiłosiernie nie nie wiem co z tym zrobić
Spolerować gniazdo zaworka.
kamiloz
Wysłany: Nie 13:44, 23 Paź 2016
Temat postu:
żółf napisał:
W larssonie są po ok 25zł, jak nie ogarniesz który to, to za 2-3 dni napisz priva, będę się lepiej czuł to pójdę do garażu spiszę nr larssona.
Ja mam taki problem, że te zaworki muszę wymieniać praktycznie co 2 miesiące intensywnej jazdy. Wkurwia mnie to niemiłosiernie nie nie wiem co z tym zrobić
Powrotu do zdrowia!
Zaczekam na info od Ciebie, nie chce znów oddawać czegoś, za dużo kasy na same wysyłki trace.. Także prosiłbym Cię o ten nr, gdy juz poczujesz się lepiej. Dzięki
żółf
Wysłany: Nie 13:32, 23 Paź 2016
Temat postu:
W larssonie są po ok 25zł, jak nie ogarniesz który to, to za 2-3 dni napisz priva, będę się lepiej czuł to pójdę do garażu spiszę nr larssona.
Ja mam taki problem, że te zaworki muszę wymieniać praktycznie co 2 miesiące intensywnej jazdy. Wkurwia mnie to niemiłosiernie nie nie wiem co z tym zrobić
kamiloz
Wysłany: Nie 12:49, 23 Paź 2016
Temat postu:
Gdzie poza aso mogę kupić pasujący zaworek iglicowy do exc200 2004?
kamiloz
Wysłany: Wto 23:33, 11 Paź 2016
Temat postu:
Sprawdziłem dokładniej zaworek iglicowy.. Okazało się, że najprawdopodobniej jest zużyty, gdyż wygląda on mniej więcej tak jak na tym zdjęciu:
Czyli może przepuszczać paliwo - do wymiany. Co nie zmienia faktu, że wydaje mi się że to nie wszystko, dlatego zamówię także mniejszą dyszę 180.
Zastanawiam się tylko nad iglicą, czy jest sens ją wymieniać czy wystarczy przestawić klips na odpowiednią pozycję?
Może jednak wezmę też NOZE tak jak zaleca tabelka.
Jutro sprawdzę poziom oleju w skrzyni z nadzieją, że go nie ubyło
(((
kamiloz
Wysłany: Wto 20:47, 11 Paź 2016
Temat postu:
major000 napisał:
No to masz bazę wyjściową, zakladaj główną 180 i iglica na 3 ząbek. I testuj
Sprawdzę poziom oleju czy coś ubyło od ostatniej wymiany, wymieniany w sumie w tym samym momencie gdy świeca, wieć za wiele nie jeździłem. Pewnie cięzko byłoby stwierdzić, nawet gdy by padło to uszczelnienie.
Na 178stronie jest tabelka, i mnie dotyczy opcja do 300mnpm, tylko, ze dla temp 6-15 jest inna dysza i iglica a od 15 do 25 inna. Wezmę chyba iglcę NOZE i dyszę 180 i zobaczę, czy się polepszy. Co myślicie?
https://drive.google.com/file/d/0B2-8B_LViIenbHRoNmRHTjJaaG8/view
major000
Wysłany: Wto 20:38, 11 Paź 2016
Temat postu:
No to masz bazę wyjściową, zakladaj główną 180 i iglica na 3 ząbek. I testuj
kamiloz
Wysłany: Wto 20:00, 11 Paź 2016
Temat postu:
amek721 napisał:
Jeżeli mówisz, że kiedyś (jak było cieplej), na tych samych nastawach gaźnika sytuacja była lepsza, być może puszcza Ci simmering na wale.
Teraz, kiedy jest zimniej, motor potrzebuje więcej paliwa, więc sytuacja powinna się polepszyć, a nie pogorszyć.
Z drugiej strony Twoje nastawy gaźnika nie są nawet zbliżone do fabrycznych, więc tym też musisz się zająć.
Dla spokoju sprawdź czy poziom oleju utrzymuje się w normie. Oczywiście mowa tu o oleju w skrzyni.
Poprawka.
Według ustawień z tabelki, dysze powinny być następujące (do 300mnpm oraz 16-24*C:
głowna 180
wolnych obr 45
iglica NOZE
pozycja iglicy 3
Obecnie:
glowna 188
wolnych obr 45
iglica R146 8G (nie wiem jak to się ma do nazewnictwa NOZE,NOZD itd)
pozycja iglicy na 5 możliwych pozycji, druga od góry
Edit:
Ok, iglica R146 8G to jakaś SXowska iglica chyba. Według tej tabelki, powinienem mieć NOZE (16-24*C) lub NOZD (6-15*C)....
amek721
Wysłany: Wto 18:44, 11 Paź 2016
Temat postu:
Jeżeli mówisz, że kiedyś (jak było cieplej), na tych samych nastawach gaźnika sytuacja była lepsza, być może puszcza Ci simmering na wale.
Teraz, kiedy jest zimniej, motor potrzebuje więcej paliwa, więc sytuacja powinna się polepszyć, a nie pogorszyć.
Z drugiej strony Twoje nastawy gaźnika nie są nawet zbliżone do fabrycznych, więc tym też musisz się zająć.
Dla spokoju sprawdź czy poziom oleju utrzymuje się w normie. Oczywiście mowa tu o oleju w skrzyni.
major000
Wysłany: Wto 18:20, 11 Paź 2016
Temat postu:
Jeśli nie leję z przelewu to narazie zostaw poziom paliwa.
Zacznij od dysz. Do ich doboru jest ci potrzebna tabelka, która zwykle jest na końcu Service Manual twojego modelu. Bez tej tabeli tylko pozostaje metoda prób i błędów.
Nie sugeruj się dyszami ze schematu, gaźnik reguluję się pod temperaturę i wysokość nad poziomem morza.
kamiloz
Wysłany: Wto 17:09, 11 Paź 2016
Temat postu:
major000 napisał:
Jeśli na otwartym kraniku leje się paliwo z gaźnika to masz uszkodzony zaworek iglicowy który nie odcina paliwa lub za wysoki poziom paliwa w komorze.
Zagięty, dziurawy dyfuzor wpływa na pracę silnika więc go napraw.
Jest taki wiejski sposób na zalane świecę, mianowicie wypalasz ją palnikiem.
Dyszę załóż takie jakie zaleca producent.
Na otwartym kraniku bywa tak, że zalewa silnik, ale nigdy nie lało się z przelewu gaźnika.
Jeśli zaworek iglicowy jest ok, to paliwo może przelewać się jeszcze jakąś inną drogą (poza zbyt wysokim stanem w komorze)? Wciskam ten 'guziczek' na zaworku i wraca momentalnie, nie przycina się itd.
Co do dyfuzora - do zrobienia obowiązkowo.
Edit:
Dysze podstawowe/seryjne, to takie jakie są na schemacie z katalogu, czy różnie to było? Bo samych dysz do wyboru jest wiele, natomiast pierwsze, domyślnę są te co wypisałem.
major000
Wysłany: Wto 17:03, 11 Paź 2016
Temat postu:
Jeśli na otwartym kraniku leje się paliwo z gaźnika to masz uszkodzony zaworek iglicowy który nie odcina paliwa lub za wysoki poziom paliwa w komorze.
Zagięty, dziurawy dyfuzor wpływa na pracę silnika więc go napraw.
Jest taki wiejski sposób na zalane świecę, mianowicie wypalasz ją palnikiem.
Dyszę załóż takie jakie zaleca producent.
kamiloz
Wysłany: Wto 16:46, 11 Paź 2016
Temat postu: EXC200 - zalewa świecę, nie odpala.
Witam. KTM EXC200 2004 Sprawa wyglądała tak:
ustawienia:
iglica na samym dole, paliwo 1:50 motul 800, dysze 188 i 45, świeca irydowa, czarny nagar + mokra:
zawsze nawet po chwili łagodniejszej jazdy założmy 1min/2min na wolnych obrotach, strasznie dusiło motor, trzebabyło dużo razy przegazować, żeby odmuliło, olej z wydechu.
Pewnego razu po prostu nie odpalił - wymieniłem świecę na platynową jaką zaleca KTM. Odpalił od strzała, pięknie się wkrecał zgasiłem. Przejażdzka - zalewało motor jeszcze bardziej, aż w końcu do tego stopnia, że nie wkręcałsię na obr i gasł. Świeca bardzo mokra, kolor raczej czarny, ale wszystko rozpuszczało się w paliwie - nie przejechałem na niej praktycznie nic, także ciężko nawet mówić o kolorze. Kopcił na niebiesko, b. duże ilości paliwa/oleju/syfu czarnego z wydechu.
Kilkukrotnie wyciągałem świecie by ją oczyścić, przesuszyć. Chwilę było dobrze, po czym znów to samo. Dodam, że ta awaria pozbawiła mnie uczestnictwa w zawodach.
Wykręciłem dzisiaj znowu gaźnik, pływak rusza się swobodnie, natomiast nie wiem, czy jest prawidłowo ustawiony. Membrany również sprawdziłem, wyglądają wporządku (w jendym rożku jest delikatnie przygnieciony jeden listek, ale wygląda to tak, jakby nie miało wpływu na działanie (membrana składa się jakby z dwoch warstw listków, przygnieciony jest zewnętrzny).
W czym problem? Obstawiam za duże dysze, w katalogu fabrycznie są 148 i 40, ja mam 188 i 45.
Czy raz zalana świeca, nadaje się jeszcze do użytku, czy 70zł poszło w piach?
Czy lekko przygięty dyfuzor przy oknie cylindra (nieszczelność) może odpowiadać za gorsze spalanie/zalewanie silnika?
Czy 1;50 motul 800 to niewłaściwa proporcja?
Kiedyś przyblokowało się coś w gaźniku, tak że przy próbie odpalania paliwo lało się z przelewu - może coś nie tak z pływakiem?
A może jakaś uszczelka w gaźniku pod iglicą zaczęła przepuszczać jeszcze więcej paliwa?
Dlaczego, gdy zostawie motor na otwartym kraniku, zalewa motor?
Pomóżcie..
Mam zamiar kupić dysze, ale nie wiem czy brać takie jakie są w katalogu/nie wiem jakie szły seryjnie - czy na pewno te, o których napisałem.
Czekam na odp....
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin