Autor |
Wiadomość |
Fourier |
Wysłany: Nie 18:45, 23 Paź 2016 Temat postu: |
|
Poleruje się od strony wydechu to chodzi po krawędzi okna (okno wydechowe ma największą powierzchnię przez co ma najdłuższe krawędzie) |
|
|
rejdzik |
Wysłany: Nie 17:04, 23 Paź 2016 Temat postu: |
|
Różnicę w pracy silnika da się odczuć.
Na swoim przykładzie, silnik łatwiej się odpalało na tłoku 1p. Silnik miał mniejsze drgania i tak, ciężko to ująć, "płynnie" pracował na wysokich obrotach, przechodzenie przez różne obroty trwało ułamek sekundy.
Na 2p silnik ciężej mi się odpala, jedzie lepiej z dołu a na wysokich tak... kurcze, inaczej, mam wrażenie, że robię mu krzywdę.
To są subiektywne odczucia. Stwierdzenie, że na tłoku 1p ciśnienie sprężania jest mniejsze jest i prawdą i nieprawdą. Załóżmy że do 2-3 tys rpm na 1p jest niższe. Potem jest takie samo, jednakże tłok 1p stawia mniejsze opory. 1p jest bardziej obciążony termincznie, tłok ma ciut wyższą temp pracy przez co lepiej się też rozszerza / uszczelnia podczas pracy. Tłoki 1p są ciut inaczej obrabiane mechanicznie.
Mój następny wybór przy wymianie to 1p.
Jeżdżę na tłokach Mitaka, ciekawostką dla mnie jest dlaczego tłok się tak poleruje od strony wydechu? Kolega na zdjęciach ma tak samo. |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Śro 19:09, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
różnica jest taka że 2 pierścienie lepiej uszczelniają - dlatego silnik lepiej ciągnie z dołu, tłok starcza na dłużej, lepiej odpala zimnym silnik, lepsza kompresja
jeden pierścień stawia mniejsze opory, tłok jest lżejszy dlatego szybciej się wkręca i wyżej, natomiast silnik szybciej traci kompresję, gorzej z odpalaniem na zimny itd. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 7:42, 18 Paź 2016 Temat postu: |
|
nie ma wpływu. jak masz zdrowy nicasil, dobrze dobrany tłok, dobrze dostrojony gaźnik, i chociaz chwile podocierasz to cokolwiek przytrzeć bedzie cięzko |
|
|
barek253 |
Wysłany: Wto 6:18, 18 Paź 2016 Temat postu: |
|
a latwiej przytrzec z 1 czy 2 czy nei ma to wplywu? |
|
|
barek253 |
Wysłany: Wto 5:23, 18 Paź 2016 Temat postu: |
|
oczywiscie ze nie
po ta sa tloki jednopierscieniowe |
|
|
trascy |
Wysłany: Wto 3:30, 18 Paź 2016 Temat postu: |
|
rozumiem ze w takim razie to nie byłby najlepszy pomysl zdjac 1 pierscien z tłoka dwypierscieniowego |
|
|
Fourier |
Wysłany: Pon 22:03, 17 Paź 2016 Temat postu: |
|
Jak na tłoku mają być 2 pierścienie to dajesz 2 pierścienie - producent nie robi tego bez przyczyny i to nie jest jego "widzi mi się".
Tłoki o przebiegu około 50-60 godzin (30 mth).
|
|
|
trascy |
Wysłany: Pon 21:25, 17 Paź 2016 Temat postu: |
|
jest roznica w tłoku dwupierscieniowym a tłokiem w ktorym nie zakladasz jednego pierscienia ? czy to bez znaczenia ? |
|
|
Fourier |
Wysłany: Pon 20:30, 17 Paź 2016 Temat postu: |
|
Zużycie na podobnym poziomie (przynajmniej w SXach). |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 20:29, 17 Paź 2016 Temat postu: |
|
wychodzi podobnie, z jednej strony 2 pierscienie to większa powierzchnia styku z cylindrem - wiec szybsze zuzycie. z drugiej strony 1 pierscieniowiec sie szybciej wkręca i czesciej jest na wyzszych obrotach- a wiecej obrotów to wieksze zuzycie. więc ostatecznie wychodzi podobnie. bardziej bym dobierał pod preferencje czyli 2 pierscienie jak chce sie poprawić dół itd.. |
|
|
barek253 |
Wysłany: Pon 20:14, 17 Paź 2016 Temat postu: |
|
a zuzycie cylindra?
zycie tloka 1 pierscieniowego ile godzin krotsze? |
|
|
rams |
Wysłany: Pon 19:54, 17 Paź 2016 Temat postu: |
|
Po założeniu tłoka dwupierścieniowego 125 2T ma minimalnie lepszy dół. Po założeniu tłoka z jednym pierścieniem motor się szybciej wkręca, słabszy dół. Sprawdzałem to w swoim exc 125. |
|
|
barek253 |
Wysłany: Pon 19:37, 17 Paź 2016 Temat postu: tlok z 2 a 1 pierscieniem |
|
jakie roznice w secie exc? |
|
|