Autor |
Wiadomość |
Asteros2012 |
Wysłany: Pią 16:01, 09 Gru 2011 Temat postu: |
|
dobrze ze sama szpilka się zespoliła jakby uszczelki pod głowicą nie było mogła by się zrosnąć z cylindrem od wysokiej temperatury |
|
|
doktor |
Wysłany: Pią 15:27, 09 Gru 2011 Temat postu: |
|
ja grzałem palnikiem gniazdo cylindra, tam gdzie wchodzi szpilka a potem młotek i trochę w szpilkę, trochę w gniazda kolektora w głowicy - tylko rób wszysko z głową, ja poza opaloną farbą i zbitą szpilką nie miałem żadnych uszkodzeń |
|
|
żółf |
Wysłany: Czw 17:48, 01 Gru 2011 Temat postu: |
|
Jak udało Ci się go ściągnąć? Bo mój cały czas siedzi |
|
|
doktor |
Wysłany: Pon 20:38, 28 Lis 2011 Temat postu: |
|
waśnie skończyłem walkę z odłączeniem głowicy od cylindra...
u mnie problem tkwił w szpilce od strony wydechu, ładnie się "zespawała"
Mnie też czeka wymiana tłoka, trochę się wypolerował...
powłoka cylindra chyba nie wygląda najgorzej?!
|
|
|
żółf |
Wysłany: Pon 19:26, 28 Lis 2011 Temat postu: |
|
Nie udało mi się rozłączyć cylindra i głowicy, chyba się zrosły Rozgrzewałem, uderzałem kołkiem, nic.
FX, tak jak mówłeś są podkładki schowane pod wewnętrznymi bieżniami.
Ale podkładek na stopie korbowodu nie ma |
|
|
fxrider |
Wysłany: Pon 21:28, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
Na wale powinny Ci na obu czopach zostać (zdejmowalne) bieżnie łożysk (rolkowych).
- ten element po prawej
EDIT:
|
|
|
żółf |
Wysłany: Pon 21:10, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
Lepiej będzie jak zobaczę to jeszcze raz i wtedy dam znać, a najlepiej zrobię fotki, bo już zgłupiałem, wydaje mi się, że całe łożysko zostało w karterze, a pierwsze co jest na wale to przeciwwaga |
|
|
fxrider |
Wysłany: Pon 21:05, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
Początkowo faktycznie miałem na myśli te przy #2, ale od kiedy stwierdziłeś brak #7 (odpowiedni #4 z drugiej strony) to mnie zdziwiłeś.
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o "przyklejeniu" - ją prawdopodobnie będziesz mógł zobaczyć dopiero gdy ściągniesz bieżnię łożyska z wału. |
|
|
żółf |
|
|
fxrider |
Wysłany: Pon 20:43, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
Podkładki dystansujące wał znajdują się na czopie wału pod bieżnią wewnętrzną łożyska rolkowego (tą osadzoną na czopie wału) a przeciwwagą. |
|
|
żółf |
Wysłany: Pon 20:35, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
Cytat: | To nie był dobry pomysł.. w tym miejscu ścianka jest najcieńsza i każde uszkodzenie pow. przylegania może potem skutkować poceniem się. |
Wiem, dlatego byłem bardzo ostrożny, miałem nadzieję, że się rozklei
Cytat: |
tzn. ściągałeś już bieżnię łożyska z czopu ? Ciężko mi uwierzyć, żeby żadnej podkładki nie było. U mnie weszło ok. 0.25 mm na stronę z tego co pamiętam.
Co do podkładek to tak jak przedmówca pisał: miałem na myśli te na sworzniu korbowodu po obu stronach tegoż korbowodu (pom. korbowodem a przeciwwagą wału). |
Nie wału nie tykam, tylko wyjąłem z karterów, między łożyskiem rolkowym wału, a przeciwwagą nie było żadnej podkładki. |
|
|
fxrider |
Wysłany: Pon 20:02, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
żółf napisał: |
Uszczelka przy małej asyscie klina weszła do środka przy łańcuszku rozrządu
|
To nie był dobry pomysł.. w tym miejscu ścianka jest najcieńsza i każde uszkodzenie pow. przylegania może potem skutkować poceniem się.
Cytat: |
Rok silnika 2002 (znaczy rok produkcji), podkładek dystansowych na wale nie ma, przynajmniej od strony magneta.
|
tzn. ściągałeś już bieżnię łożyska z czopu ? Ciężko mi uwierzyć, żeby żadnej podkładki nie było. U mnie weszło ok. 0.25 mm na stronę z tego co pamiętam.
Co do podkładek to tak jak przedmówca pisał: miałem na myśli te na sworzniu korbowodu po obu stronach tegoż korbowodu (pom. korbowodem a przeciwwagą wału).
Co do luzów korbowodu to pisząc z pamięci (620/640): luz osiowy na korbowodzie do 1mm, promieniowy do 0.03 - do zweryfikowaniu w manualu (na pewno jest podane). |
|
|
Rysiek24 |
Wysłany: Pon 19:38, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
jesli garnek masz tez zajechany , to ja wolal bym kupic tlok i garnek uzwke z allegro , jest w czym wybierac...a tlok mozna dac woosnerka ale nie polata tyle co oryginal elko. |
|
|
żółf |
Wysłany: Pon 18:59, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
Luz osiowy na kobie może być i to nawet dość spory, nie ma większego znaczenia. Ważny jest promieniowy (góra - dół) bo tu powinno być na 0 |
|
|
muniek90 |
Wysłany: Pon 18:08, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
Koledze chodziło chyba o podkładki przy korbie, z prawej i lewej strony korbowodu.
A co do tych podkładek, jaki może być luz na boki(korbę da się tak przestawić że przyciera o przeciwwagę). Luz góra dół nie wyczuwalny... a na boki jest spory. Silnik pracował dobrze do końca i miał być robiony tylko tłok. Jak radzicie, wymienić też wał(600)? Czy jak zepnę korbę z tłokiem to ten luz nie ma tak wielkiego znaczenia bo tłok nie pozwoli odchylić się korbie? Do tej pory nie przycierał.. |
|
|