Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Sob 18:28, 03 Gru 2016 Temat postu: |
|
te na aku żeby dobrze działały trzeba dać furmanke kasy. korzystalem kiedys z tanszego ( cos niecoały tysiak chyba ) to reka i zwykłym kluczem prawie bym podobnie odkrecił - jedynie dawał rade sam udar - czyli nei trzeba sie czasem siłowac z lekko uporczywymi srubami. miałem doczynienia tez z topowymi to tam sprawa juz duzo lepsza. ale i tak zywotnosc średnia i kompresor plus pneumat wyjdzie z 2-3 X taniej |
|
|
mentor |
|
|
zolwiks |
Wysłany: Pią 21:46, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
Ja używam elektrycznego przewodowego, taka decyzja bo nie kosztował dużo a na kompresor nie ma u mnie miejsca. W sumie to cały motor spokojnie nim robiłem, przy kilku samochodach. Nie jest jakiś profesjonalny a kupiłem na promocji w Juli za 120 zł |
|
|
żółf |
Wysłany: Pon 10:51, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
Potwierdzam, do klucza pteumatycznego min. 100l. Do tego dlaczego szukasz bezolejowego? Przecież to niemal jednorazówka |
|
|
L00rD |
Wysłany: Nie 22:09, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
Albo akumulatorowy, np. Metabo |
|
|
Sai |
Wysłany: Nie 22:03, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
Kompresor przydaję się do mnóstwa innych rzeczy więc warto mieć w garażu. Ale do pneumata pojemność minimum to moim zdaniem 100l. Chyba że chcemy kilka śrubek od czasu do czasu odkręcić to 50l będzie ok. |
|
|
mentor |
Wysłany: Nie 21:29, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
Oooo o elektrycznym nie słyszałem ale ciekawa alternatywa jak widzę
Chętnie bym poczytał czy ktoś jakiś może rekomenduje? Tak jak pisze henio, będę go używał może ze 2-3 razy w roku i faktycznie ekonomiczniej jest kupić elektryczny. Tylko jak on się sprawuje itd? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 21:26, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
no własnie tez sie rozglądałem za takim urządzeniem - masz jakies doswiadczenia z tym ? co warto wybrac a czego nie ?
ja pneumata uzywam bardzo sporadycznie, mało jest kiedy go uzyc, chociaz fajnie by było w aucie sobie strzelic z pneumata niz sie siłować z kluczami ręcznymi. także obsłuzyc ze 2 auta2X w roku.. plus dosłownie kilka srub uporczywych z moto. pneumata mam ale jakis kiepski - jedna reka mocniej odkrecam niż on kjest w stanie z siebie dac D tyle ze "zryw" ma i czasem to sie przydaje.
i widziałem gdzies ostatnio i całkiem ciezkie sruby tym odkręcali i szło jak trzeba - a duzo mniej zabawy z kompresorami, przewodami itp ( tu tylko kabelek do prądu ) |
|
|
HCCT |
Wysłany: Nie 21:07, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
Lepszym rozwiązaniem byłby klucz elektryczny. |
|
|
mentor |
Wysłany: Nie 20:26, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
Ten co ja wstawiłem kompresor to 50l i max 10 bar. W kole mam 5 śrub
To na użytek domowy tylko i wyłącznie. |
|
|
paw680 |
Wysłany: Nie 19:49, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
Jeśli chcesz pracować kluczem pneumatycznym tylko przy motocyklu, to kompresor 100l wystarczy w zupełności do obsłużenia pnaumata, który zaproponowałeś. Jeśli chcesz coś popracować przy samochodzie kup kompresor z butlą min. 150l. Kompresor spokojnie może być jedno tłokowy.
Pracowałem chwilę na kompresorze 50l. przy samochodzie. Nawet do odkręcania kół w samochodzie powietrza jest za mało. Jak masz trochę zapieczone śruby, to powietrza wystarczy na 4 śruby, później ciśnienie spada, klucz nie ma siły kręcić. Żeby klucz miał max moment ciśnienie musi wynosić 6bar. |
|
|
bmxre |
Wysłany: Nie 19:24, 27 Lis 2016 Temat postu: a |
|
no wiadomo że nie trzymasz cały czas, ale ja bym wolał kupić pneumat za 300zł a drugie 300 dołozyć do kompresora, z bass polska są fajne, 50l i dwutłokowe, wąż mam 1,25cm średnicy wewnętrznej |
|
|
racesupport |
Wysłany: Nie 19:18, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
mój ojciec używa na wulkanizacji kluczy yato i działają długo i bezproblemowo także polecam |
|
|
mentor |
Wysłany: Nie 19:15, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
Ale nie wydaje mi się, żebym minutę trzymał go włączonego. Mi bardziej, zależy na dużej sile odkręcania.
A jaki masz wąż? W sensie średnica? |
|
|
bmxre |
Wysłany: Nie 18:54, 27 Lis 2016 Temat postu: a |
|
zgadza się tylko ten klucz co pokazałeś to potrzebuje 480l/min a ten kompresor nawet polowy tego nie osiąga, i ma max moment dokrecania ponad 1300nm gdzie w ciężarówce książkowo koła dokręca się 500-600nm |
|
|