Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
STRZYGA
Wysłany: Sob 19:27, 10 Gru 2016
Temat postu:
W dokumentacji mam 2002r ale jestem świadom iż jest to kdelowo 2003 rocznik.
Kupiłem cały zestaw, tarczki przekladki i sprężyny, powierzyłem o okazało się iż tarczki są nieco grubsze niż mówi serwisowka. PrEkladki są ok. Środkowe grubsze, zewnętrze (po dwie) cienkie. Zgodnie z serwisowka. Nie będę dziadowac i szukam prawidłowego zestawu, dodam ze mam sprzęgło na tylejkach między przekładkami a koszem wewnętrznym.
Tak, sprawy tarcia między tarcza a przekładka na docisku jest sprawą jazna, ale pytanie czy nie było lepiej zrobić docisk z twardą powierzchnia cierna na tarczke sprzętowa, chyba że brali pd uwagę koszta utwardzania docisku a montaż przekładki.
ewertas
Wysłany: Sob 14:54, 10 Gru 2016
Temat postu:
Pierwsza idzie przekładka, ponieważ kosz sprzęgłowy jest aluminiowy i gdyby pierwsza była tarczka, to w czasie pracy sprzęgła tarła by o aluminiowy kosz i ten szybko by się wytarł, tak samo wygląda sytuacja z dociskiem.
Kolego
STRZYGA
EXC 450 zaczęto produkować od 2003. Sprawdź pierwszą cyfrę numeru silnika, określa ona rocznik.
Kupiłeś komplet czy same tarcze?
Sprzęgła dla modeli z poszczególnych roczników mają tarcze i przekładki różnych grubości więc najlepiej porównaj to co masz i to co kupiłeś z serwisówką i rocznikiem twojego motocykla.
STRZYGA
Wysłany: Sob 1:07, 10 Gru 2016
Temat postu:
Nie będę Zakładać nowego tematu gdyż nadal rozchodzi się o sprzęgło do Exc 450 2002r.
oczywiście by było zbyt pięknie jakbym czegoś nie odstawił.
Tarczki namoczone, zabieram się do montażu i okazuje się że cały zestaw jest nieco wyższy tzn grubszy, ostatnia tarczka jest bardO blisko krawędzi kosza zewnętrznego, niby wszystko jest ok ale obawiam sie ze może wyskoczyć z ramion kosza i zablokować spezeglo, zestaw generalnie za gruby wiec nie od tego modelu. Zamiast pomierzyć przed namoczeniem zaufałem sprzedawcy.
Jutro zerkne co jest grubsze, tarczki czy przekładki.
Po wyjęciu jednej tarczki i jednej przekładki zestaw pasuje idealnie, oczywiście ilość przekładek i tarczek jest taka jak w serwisowe. Co sądzicie o wyjściu przekładki i tarczki? Będzie to funkcjonować jeśli wysokość się zgadza, docisk ładnie ściska i wszystko wysprzegla, montować bez jednej przekładki i tarczki czy raczej kupić inne sprzęgło, bo raczej nie będę ryzykować montażu całego zestawu...
STRZYGA
Wysłany: Sob 0:00, 10 Gru 2016
Temat postu:
Jestem w trakcie wymiany sprzęgła i bardzo zaciekawiło mnie to rozwiązanie. A że to mój pierwszy ktm poznaje stopniowo ich rozwiązania. Z początku myślałem że jakis "Janusz" (bez urazy dla szanownych Janusz) coś pomieszało i złe złożył, ale po wgladzie w serwisowke okazało się że tak powinno byc 😃
KristofSX
Wysłany: Pią 23:44, 09 Gru 2016
Temat postu:
witamy na forum!
też chętnie się dowiem bo też mnie to zastanawiało (docisk-przekładka) co inżynierowie z KTMa mieli na myśli
tak jest w większości modelów (może nawet we wszystkich??
STRZYGA
Wysłany: Pią 23:40, 09 Gru 2016
Temat postu: Sprzęgło w Exc 450 2002r.
Witam, na stepie chciałbym podkreślić że jestem tu nowy, stawiam pierwsze kroki na tym forum a co za tym idzie dopiero będę poznawać obowiązujące tu zasady, także proszę o wyrozumiałość 😂
Pytanie proste i konkretne, dlaczego exc 450 z 2002r bezpośrednio na docisk sprzęgła wchodzi przekładka? Jest to tylko w tym modelu czy w większości katach? Jak dla mnie jest to trochę niezrozumiałe, DOCISK - PRZEKLADKA i dopiero tarczka i kończy sie tak samo z drugiego końca. Tak mówi serwisowka i tak powinno to wyglądać, ale dlaczego tak a nie docisk i od razu tarczka sprzęgłowa. Docisk ma powierzchnię na której tarczka by pracowała.
Kolejna sprawa dlaczego są dwie grubości przekładek? Zewnętrzne dwie po obu stronach cienke, środkowe grube.
_________________
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin