Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Ogólnie
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
krzysztof_eM
Wysłany: Pią 17:15, 13 Sty 2017
Temat postu:
Tematy które powielają się na wielu forach. Jeszcze nie kupiłem i nie wiem czy kupie a już chciałbym się czegoś dowiedzieć. Zapewne masz słabą wiedzę w tematyce motocykli więc pojedź z kimś ogarniętym kto zna temat i pomoże w ocenie motocykla. Myślę że ta osoba również udzieli ci podstaw. A potem zacznij szukać w internecie porad.
fafekalien
Wysłany: Pią 13:15, 13 Sty 2017
Temat postu:
Rzekłbym "dwója i gazu od ch***" ale to dopiero jak nabierzesz wprawy
Na początek jeśli już wiesz jak działa motocykl i potrafisz ruszać i zatrzymywać się to jedź do lasu, bądź nawet gdzieś na łąkę i pokręć się trochę. Z czasem zaczniesz sam nabierać wprawy i czuć motocykl. WAŻNE! Jeśli jeździsz sam to zabierz ze sobą telefon bo jeśli Ci się coś stanie to zawsze możesz się z kimś skontaktować, albo przynajmniej mów w domu gdzie jedziesz
A tak do twoich pytań to taki mini poradnik Ci napisałem, sam też zaczynałem od czegoś więc wiem jak to było
Nie nauczysz się jeździć jak się nie wywrócisz.
Pozycja: na początku najlepiej dużo na stojąco. Jeśli gdzieś cię zarzuci to próbuj odepchnąć się nogą od ziemi. (zaopatrz się w odpowiednie buty, obuwie typu adidaski ze sznurówkami się NIE nadaje do jazdy na takim motocyklu, zapłać nawet 300 zł za jakieś używane buty do enduro ale miej bo warto!)
1. ruszanie- wciskasz sprzęgło-> wrzucasz bieg-> trochę gazu-> puszczasz płynnie sprzęgło (nie za szybko bo Ci zgaśnie albo wyrwie spod tyłka)-> więcej gazu,
2. zmiana biegu- jak już ruszysz to odpuszczasz gaz i mniej więcej w tym samym czasie wciskasz sprzęgło (może być trochę po, nigdy na odwrót)->wbijasz bieg wyższy i trzymasz go nogą->puszczasz sprzęgło-> puszczasz nogą bieg i dalej operujesz gazem
3. redukcja biegu- jedziesz i zmniejszasz trochę obroty gazem (nie do końca)-> wciskasz sprzęgło-> bieg w dół i trzymasz nogą-> puszczasz sprzęgło-> i dalej ciśniesz na danym biegu lub gdy chcesz dalej redukować to powtarzasz dalej.
4. redukcja biegu do zatrzymania- puszczasz gaz-> wciskasz sprzęgło-> przeskakujesz biegami aż do luzu czy tam 1 jak wolisz.
5. podjazdy pod górki- zależy czy to górka na 1-2 metry w górę czy hałda piachu czy jakiś tam klif
ale najlepiej to sprawdź sobie najpierw co znajduje się za górką żeby nie było niespodzianki w postaci głębokiego dołu (mi raz tak koledzy żart zrobili że zapomnieli powiedzieć że na końcu podjazdu jest dół, no i jak wpadłem to się trochę poobijałem
) Wbijasz jedynkę i jedziesz, sprawdzasz czy jedynka to nie za wolno, czasem trzeba się napędzić to wbijasz 2 i gaz do oporu, ale to w przypadku klifów itp. małe górki dobrze jest zaliczać w taki sposób że jedziesz dwójką i jak dojeżdżasz do szczytu to powoli hamujesz. Nie warto zachrzaniać bo jak dalej masz górkę tylko że w dół to możesz przelecieć przez kierę i sobie krzywdę zrobić. zatrzymuj się na szczycie.
Przy zmianie biegów podtrzymywanie biegów nie jest obowiązkowe, ale może być dobrym zwyczajem ponieważ czasami jak ktoś szybko zmienia biegi w motocyklu np z 1 na 2 to zamiast 2 wrzuci luz i masz wtedy niespodziankę
Myślę że takie główne rady, które mogą Ci w pewien sposób pomóc przedstawiłem:) Życzę wielu niezapomnianych wyjazdów i kupna zdrowego motocykla (jeśli byłbyś zainteresowany to kumpel ma na sprzedaż Kawasaki Kx 125, znam ten motocykl jest zadbany i wiem że będzie na pewno wystarczający dla Ciebie)
tooomek882
Wysłany: Pią 11:23, 13 Sty 2017
Temat postu:
Skoro jesteś kompletnie początkujący, to może zacznij nawet od zwykłego motocykla żeby nauczyć się chociaż ruszać, biegi zmieniać itp. Myślę, że w szkole nauki jazdy jak weźmiesz ze dwie godziny to nie wyniesie Cię to dużo, a przynajmniej ktoś Ci wytłumaczy na żywo jak to robić (zasada działania skrzyni i sprzęgła w podstawach jest taka sama w każdym motocyklu). Górki zostaw sobie na później jak będziesz umiał ruszać, redukować i skręcać.
P.s kto pyta nie błądzi, o ile nie zaśmieca forum, więc nie masz za co przepraszać
KristofSX
Wysłany: Pią 10:46, 13 Sty 2017
Temat postu:
jedynie co na początek możemy podpowiedzieć to :
jak najwięcej jeździj na stojąco, staraj się trzymać moto nogami, i zamiast uczyć się jazdy na kole , trenuj winkle i koleiny
ta akademia ajp na totalny początek jest ok, ale nie traktuj tego jako wyroczni bo czasem trochę bajdurzą
henio12323
Wysłany: Pią 8:18, 13 Sty 2017
Temat postu:
włącz
i nie słuchaj bo wiekszosc to głupoty
znajdź sobie jakas szkółkę albo ludzi którzy jeżdą i sie do nich dołąćz, przez forum nikt ci nie wyjaśni bo i tak nie zrozumiesz połowy rzeczy, a pisania kilka godzin
także mija sie troche z celem. wszystko tez trzeba "poczuć" to nie moze byc sucha teoria bo ona i tak nic nie da
mcx
Wysłany: Czw 23:04, 12 Sty 2017
Temat postu:
Przym napisał:
na youtube sobie znajdź akademia ajp.
o tot to
Przym
Wysłany: Czw 22:56, 12 Sty 2017
Temat postu:
na youtube sobie znajdź akademia ajp.
m4ayhem
Wysłany: Czw 22:36, 12 Sty 2017
Temat postu:
a dlaczego akurat ktm forum ?
edit :
kolejny...
Posty: 1
Przeczytał: 1 temat
nieważne że akurat w tym samym dziale, jest podpięty temat
karol_enduro123
Wysłany: Czw 22:34, 12 Sty 2017
Temat postu: nauka
witam planuje zaczac enduro i chce kupic enduro 125 poj ale nic kompletnie nie wiem o takiej jezdzie może ktoś mi to wytłumaczy jak zmieniać biegi jak je redukować jak podjechać pod górkę itp
z góry dziękuje za odpowiedz
i przepraszam że zadaje takie pytanie ale naprawde chciałbym zacząć z enduro
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin