Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
motif
Wysłany: Pią 2:39, 29 Gru 2023
Temat postu:
mam pytanie o tę zaślepke w punkcie:
-Wkręć śruby imbusowe z oringami M14x1,25 (
20Nm)
w moim 2017 500 exc-f jest napisane 10Nm możliwe że taka różnica?
(screw, rocker arm plug - 10Nm)
henio12323
Wysłany: Pią 19:56, 19 Lip 2019
Temat postu:
tez nie kojarze gdzie i kiedy a moze mi sie myli z LC4 tam jest podobny układ głowicy i tam na pewno ma to znaczenie
Dalti
Wysłany: Pią 16:58, 19 Lip 2019
Temat postu:
henio12323 napisał:
warto to robic z serwisówka, czasem sworznie są montowane jednoznacznie, i mozna sie pomylić. w 530stce masz kropke na wałku i ona ma sie zgrać ze srubą która trzyma wałek
Henio robiłem według książki(man.service 2008) ale tam o tym nic nie znalazłem (może przeoczyłem)
Dzisiaj z ciekawości te dwa wałki dźwigienek zaworowych wysunąłem i nic na nich nie znalazłem .nie ma żadnych oznaczeń ,chyba ze w młodszych modelach lub obecnie takie robią.(szkoda ze nie zrobiłem foty)
henio12323
Wysłany: Śro 20:06, 17 Lip 2019
Temat postu:
warto to robic z serwisówka, czasem sworznie są montowane jednoznacznie, i mozna sie pomylić. w 530stce masz kropke na wałku i ona ma sie zgrać ze srubą która trzyma wałek
Dalti
Wysłany: Śro 16:23, 17 Lip 2019
Temat postu:
czy w 530 exc 2008 sa też takie znaczniki (kropki )na wałkach? co prawda każdy był wsadzony w swoje dźwigienki i w tej samej pozycji ale żadnych tam znaczników nie wadziłem.z góry dzięki za odpowiedz.
henio12323
Wysłany: Sob 10:21, 04 Lis 2017
Temat postu:
zgodnie z ksiązką serwisową
a sama idea taka sama jak powyżej
wiktorsc50
Wysłany: Sob 8:11, 04 Lis 2017
Temat postu:
witam a jak w sxf 450 2009?
mcx
Wysłany: Wto 20:22, 31 Sty 2017
Temat postu:
podkleić
lukas88lag
Wysłany: Czw 10:27, 26 Sty 2017
Temat postu: REGULACJA i POMIAR LUZÓW ZAWOROWYCH EXC 450/500 - INSTRUKCJA
Witam, pomyślałem o przyklejeniu tematu o regulacji zaworów modelach na wtrysku, na jednym wałku tj.
EXC 450
oraz
500
. Chyba coraz więcej osób jednak celuje w nowsze roczniki, a jeżeli jest taki temat o silnikach RFS to dlaczego by nie podkleić i tego
KROK PO KROKU:
1. Dokładnie umyj sprzęt
2. Ściągnij siedzenie
3. Zdemontuj zbiornik paliwa uprzednio rozłączając szybkozłączkę przy przewodzie paliwowym oraz kostkę elektryczną, która znajduje się pod siedzeniem.
4. Odkręć 4 śruby na pokrywie zaworów –
klucz 10 mm
5. Powoli odchyl pokrywę zaworów i przy pomocy szczypców kombinerek ściśnij opaskę, która trzyma przewód odpowietrzający pokrywę zaworów
6. Ustaw tłok w GMP – wbij najwyższy bieg i obracaj kołem do momentu aż znak na kole rozrządu pokryje się ze znakiem na wałku rozrządu (kropki)
Silniki 4 suwowy jak sama nazwa wskazuje ma 4 suwy:
I suw - SSANIE
- dźwigienki dolotowe/ssące przesuwają się do dołu (zawory dolotowe/ssące się otwierają)
II suw - SPRĘŻANIE
- dźwigienki nie wykonują żadnych ruchów (zawory są zamknięte)
III suw - PRACA
- tak jak wyżej, dźigienki nie poruszają się (zawory są zamknięte)
IV suw - WYDECH
- dźwigienki wydechowe przesuwają się do dołu (zawory wydechowe się otwierają)
taki silniki ma tak naprawdę 2 GMP, to które nas interesuje znajduje się zaraz po suwie
SSANIA
. Obserwujemy dźwigienki dolotowe/ssące i w momencie kiedy idą one dół obracamy powoli kołem/kopnikiem, dźwigienki zaczynają się nam podnosić, jeżeli już znajdują się na górze szukamy
GMP
(najlepiej coś w miarę cienkiego włożyć przez otwór świecy i sobie sprawdzić, kontrolując przy tym znaki na kole rozrządu i głowicy)
7. Zabezpiecz wolną przestrzeń rozrządu czyściwem lub innym wypełnieniem aby przypadkiem nic nie wpadło do silnika.
8. Sprawdź w serwisówce jakie powinny być szczeliny na zaworach i przyciskając dźwigienki zaworowe zmierz luz zaworowy na każdym z zaworów
WYDECHOWE: 0,12 – 0,17 mm (ja ustawiam na 0,15 mm)
SSĄCE: 0,10 – 0,15 mm (ja ustawiam na 0,13 mm)
9. Najlepiej rozrysuj na kartce rozmieszczenie zaworów i przy każdym z nich opisz aktualny luz zaworowy jaki udało się zmierzyć
10. Odkręć 4 śruby trzymające dźwigienki zaworowe
M7x1 (15Nm)
11. Odkręć 2 śruby imbusowe z oringami (
imbus 8 mm
)
M14x1,25 (20Nm)
w głowicy
12. Przez otwory po wykręceniu śrub imbusowych wkręć w wałki dźwigienek zaworowych śrubę M6 – wkręcamy ją tylko po to aby bez przeszkód wyciągnąć wspomniane wałki.
WAŻNE: przy składaniu włóż wałek w takiej samej pozycji jak wyciągnąłeś. Na końcówkach wałków są znaki (kropki), znaki te mają być skierowane ku górze.
13. Wyciągnij dźwigienki zaworowe
14. Przy pomocy magnesowego chwytaka wyciągnij podkładki/płytki zaworowe
15. Zmierz je suwmiarką i na kartce z rozpiską luzu zaworowego opisz grubość podkładki jaka była przy każdym z zaworów
16. Po dokonaniu pomiarów załóż odpowiednią podkładkę
17. Włóż wałek dźwigienki zaworowej w takiej samej pozycji w jakiej został wyciągnięty oraz samą dźwigienkę zaworową
18. Zakręć śruby dźwigienek zaworowych
M7x1 (15Nm)
–
dokręcaj krzyżowo
19. Dla pewności sprawdź jeszcze raz luz zaworowy
20. Wkręć śruby imbusowe z oringami
M14x1,25 (20Nm)
21. Załóż przewód odpowietrzający pokrywę zaworów
22. Załóż pokrywę i dokręć śruby pokrywy zaworowej
M6 (10 Nm)
Poniżej linki obrazujący całą procedurę:
https://www.youtube.com/watch?v=-6i2-TxVKYg
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin