Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
henio12323
Wysłany: Nie 19:50, 08 Sie 2021
Temat postu:
troche tu jest racji - motorex to bardzo dobra oliwa, i rzeczywiscie pewnie trudniej o podróbki. chociaz jak sie motula bierze z pewnego źródła to problemów nie ma
Gandalf Exc 400 RFS
Wysłany: Nie 10:12, 08 Sie 2021
Temat postu:
Dla mnie sprzęgło i skrzynia chodzą najlepiej na Motorex. Niby to umowa z Motorex itp ok to prawda ale prawda jest tez to ze Motorex to najwyższa klasa jak j Motul z tym ze Motorex według mnie jest pewniejszym wyborem pod względem ewentualnych podróbek z racji chyba na miejsza popularność
henio12323
Wysłany: Sob 7:15, 07 Sie 2021
Temat postu:
Grzaly sie caly czas, ale ten okej byl jako minimum, duzo lepiej jest lac po prostu lepszy olej. Moze shell nie mial w ofercie nic lepszego a ktm z nim mial umowe.
swebo
Wysłany: Pią 19:10, 06 Sie 2021
Temat postu:
to jak to jest, skoro User Manual mówi
o shell advance 4t ultra 10w-40,
wtedy się mnie grzały..., wiem.. temat rzeka, ale jestem ciekaw...
henio12323
Wysłany: Pią 8:13, 06 Sie 2021
Temat postu:
10W40 w takim moto troche słabo, to sie grzeje straszliwie... wiec WARTO
Gość
Wysłany: Pią 8:07, 06 Sie 2021
Temat postu:
Cytat:
ja osobiscie wlewam motula 300V 15W50 lub 60
ja dokładnie to samo, jednak cenowo w porównaniu z
shell advance 4t ultra 10w-40, różnica cenowa spora, stąd też pojawia się zapytanie, czy warto?
henio12323
Wysłany: Wto 17:58, 03 Sie 2021
Temat postu:
oba oleje są poprawne, nie zarzniesz na nich silnika róznice wynikaja z marketingu i danej umowy, dzisiaj silnika z ktma sa zalewane motorexem, husqvarny belrayem - mimo że to te same silniki.
ja osobiscie wlewam motula 300V 15W50 lub 60
swebo
Wysłany: Wto 16:42, 03 Sie 2021
Temat postu:
A może ktoś mi wyoślić zagadnienie...
np.
user manual z 2003r. mówi o
shell advance 4t ultra 10w-40
,
a
user manual z 2005r. mówi o
motorex power synt 4t 10w50
czarnysm
Wysłany: Śro 0:12, 18 Sty 2012
Temat postu:
zamowilem 4 litry motul 300V 15w50
adam77
Wysłany: Pon 22:14, 16 Sty 2012
Temat postu:
Ja natomist leje BEL RAY THUMPER 20W50 na lato , w okresie jesien-wiosna leje 10W40 tej samej marki i jak na razie jestem zadowolony
Bartek84
Wysłany: Pon 20:18, 16 Sty 2012
Temat postu:
Ja do swojej 450 07r leje MOBIL 1 RACING 15W5O i polecam jest gestszy w porowna niu np z Castrolem i wydaje mi sie ze w podwyzszonych temp.pracy silnika wplywa pozytywnie.Temp. oleju w silniku podczas pracy to od 80 do 130 stopni celciusza takze gestszy bedzie lepszy ale napewno jak zalejesz np Castrol to nic sie nie stanie.byle byl motocyklowy.To tyle z mojego doswiadczenia
Poramańcz
Wysłany: Pon 18:16, 16 Sty 2012
Temat postu:
W ostatnim akapicie chodzi zapewne o Motul.
Mobil 1 4T syntetyk też polecam.
maciek
Wysłany: Pon 8:30, 16 Sty 2012
Temat postu:
Oleje do czterosuwów
Większość współczesnych czterosuwowych jednostek napędowych stosowanych w skuterach posiada nieco inny system smarowania niż ten spotykany w silnikach motocyklowych. Motocykle posiadają silniki smarowane tym samym olejem, który znajduje się w skrzyni biegów i komorze sprzęgła. To „wspólne” smarowanie powoduje konieczność zastosowania specjalnych olejów nadających się równie dobrze do smarowania silnika, skrzyni biegów i mokrego, wielotarczowego sprzęgła. Tak ostre wymagania spełniają oleje motocyklowe dobrej jakości. Jednostka napędowa skutera czterosuwowego składa się z silnika smarowanego pod ciśnieniem olejem silnikowym, bezstopniowej skrzyni biegów z przeniesieniem napędu za pomocą pasa lub skrzyni automatycznej innego typu, stanowiącej oddzielny zespół, oraz przekładni stałej, która może być smarowana indywidualnie. Jak widać z tego opisu, olej stosowany do czterosuwowego silnika pracującego w skuterze nie musi spełniać tych samych wymogów, które obowiązują olej motocyklowy, choćby dla i tego, że nie smaruje sprzęgła i mechanicznej skrzyni biegów.
Najbardziej znanym na rynku wysokojakościowym, syntetycznym olejem przeznaczonym do nowoczesnych silników motocykli czterosuwowych jest Mobil 1 Racing 4T 10W-50. Zapewnia on maksymalną moc silnika i doskonałą ochronę przed zużyciem nawet w ekstremalnie trudnych warunkach pracy, redukuje zużycie oleju, zapobiega tworzeniu się nagarów, osadów oraz chroni wnętrze silnika przed korozją. Zalecany jest do silników motocykli używanych w rajdach i wyścigach, a także eksploatowanych w skrajnie trudnych warunkach klimatycznych. Olej ten zachowuje płynność w temperaturze -51°C i stabilność w temperaturze powyżej 300°C. Dzięki swoim znakomitym właściwościom spełnia, a nawet przewyższa wymagania większości motocyklowych producentów. Mobil 1 Racing 4T 10W-50 spełnia wymagania specyfikacji API SJ/CF.
Bardzo dobre właściwości posiadają oleje syntetyczne Motul opracowane w oparciu o doświadczenia wyniesione z wyścigów. Są to: Motul 300V 4T Factory Line 5W-30 i Motul 300V 4T Competition Double Ester 15W-50 przygotowane na bazie estrów i przeznaczone do silników wysoko obciążonych — oraz Motul 300V 10W-40 o podobnych właściwościach, który jest specjalnie zalecany do silników posiadających hydrauliczne napinacze łańcuchów sprzęgłowych i hydrauliczną regulację zaworów.
Godne polecenia są również oleje ELF przeznaczone do smarowania silników motocykli czterosuwowych. Syntetyczny, wysoko wydajny olej ELF MOTO 4XT Tech 10W50 zapewnia skuteczną ochronę silnika nawet w wyjątkowo trudnych warunkach eksploatacji. Bardzo dobrym i polecanym olejem syntetycznym jest również Castrol R4 Superbike przeznaczony do najbardziej wysilonych silników sportowych i użytkowych. Podobne właściwości prezentuje oleje Total Racing 4T 20W50, czy też BP Racing 4T. Jak przy olejach do dwusuwów, tak również tutaj należy wspomnieć o krajowym produkci: Platinum Moto 4T to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do smarowania czterosuwowych silników motocyklowych, najnowszych konstrukcji, mocno obciążonych a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i przekładniach z mokrym sprzęgłem. Spełnia lub przekracza wymogi specyfikacji API SJ oraz JASO MA, polepsza pracę mokrych sprzęgieł i przekładni motocyklowych, zwiększa moc silnika i przyspieszenie zapewnia doskonałą czystość silnika posiada wyjątkową stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi własnościami myjąco-dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów , osadów i szlamów, posiada doskonałą płynność w niskich temperaturach zapewniając: łatwy rozruch silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących jego części oraz zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejsza zużycie mechanizmów, posiada bardzo niską lotność gwarantującą minimalne zużycie oleju, posiada doskonałe własności antykorozyjne i antypienne, jest całkowicie neutralny wobec powszechnie stosowanych uszczelek, jest mieszalny z olejami tej samej klasy lepkości i kategorii jakości.
Użytkownikom preferującym nieco spokojniejszą jazdę można polecić Mobil Extra 4T 10W-40 — wysokojakościowy olej silnikowy oparty o technologię syntetyczną i przeznaczony do smarowania wszystkich motocyklowych silników czterosuwowych. Olej ten podobnie jak Mobil 1 Racing 4T spełnia wymagania specyfikacji API SJ/CF i choć zapewnia dobrą ochronę w nieco węższym zakresie temperatur, to również pozwala na zakosztowanie sportowej jazdy bez szkody dla silnika.
Podobne właściwości mają oleje „półsyntetyczne” ESSO 4T 20W-50, Mobil 5100 ESTER 10W-40 i Mobil 5100 Ester 15W-50 oraz Castrol GPS 4T dający optymalną ochronę silnika już w chwili rozruchu. Specjalnie do silników dużych skuterów czterosuwowych przeznaczony jest olej Selenia Hi Scooter 4T
MlodyRM
Wysłany: Nie 23:22, 15 Sty 2012
Temat postu:
henio12323 napisał:
to ten sam olej
tylko że sprzedawany jest w tych metalowych bankach
Z tego co pamietam to dopisek 4t w motulu oznacza ze olej moze wspolpracowac z mokrymi sprzeglami, wiec nie jestem pewien czy jest on ok
jess34
bardzo mnie cieszy, ze wg ciebie ten castrol jest dobry
jess34
Wysłany: Nie 21:36, 15 Sty 2012
Temat postu: olej
ale się pieprzycie z tymi olejami napisałem jaki dobry to szukacie dziury do d..y, pamiętać należy że tanio nie znaczy dobrze, i moto się potem mści castrol power off road 4t PEŁNY SYNTETYCZNY
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin