Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
yahoo
Wysłany: Wto 11:33, 28 Mar 2017
Temat postu: Re: Ktm exc-f 250 remont silnika
CzarekGwiazda napisał:
Witam,co ile mth robi się remont silnika w ktm exc-f 250 przy jeździe tylko po drogach asfaltowych i zwirowych ??I co ile mth powinno się zmieniać olej przy takiej jeździe ??Z góry dziękuję.Pozdrawiam
Wytyczne producenta masz w manualu. Praktyka jest taka, że te wytyczne są mocno asekuranckie przy użytku amatorskim. Ja zrobiłem kapitalkę przed chwilą, wyszło mi ponad 4kpln. Nalotu na liczniku 190h, rocznik 2008, sądząc po stanie wnętrzności silnika przebieg prawdziwy. Dolegliwości, niepokojących objawów ani odgłosów brak. Ot, rutynowy remont. Olej zmieniam co ok 10 godzin.
Teraz jakie są ustalenia po tym przebiegu (ostatnie 90h u mnie).
- w silniku bardzo - mam na myśli BARDZO - czysto. Ani śladu najmniejszego paprocha. Dobry olej, często zmieniany i dbałość o filtr powietrza bardzo popłaca.
- korba (oryginalna) była jak nowa. Zmieniłem, bo już miałem i tak rozebrane i kupione części, ale fachowiec mówi, że wał wygląda jakby miał 40h, a nie 190. Kazał mi korbę zostawić i założyć z powrotem jak zużyję tą co teraz zapięliśmy
- wskoczył trzeci tłok, selekcja B, poprzedni też był B, przeżył ok 100h. 150 mógłby nie przeżyć, stówka przy moim użytku jest sensowna.
- cylinder jest na skraju B/C, kolejny tłok będzie już najpewniej C, jeszcze 2, może 3 tłoki i do wymiany
- prowadnice zaworów ssących były do wymiany, wydechowe OK.
- sprzęgło jak nowe. na skrzyni widać niewielkie zużycie na zębatkach 5 biegu,
- łańcuszek rozrządu wymieniłem, różnił się długością od starego o 3-4 mm.
- łożyska skrzyni już zużyte, łożyska wału OK, ale wymieniłem wszystkie profilaktycznie.
- wszystkie uszczelniacze silnika w porządku (wymieniłem profilaktycznie wszystkie)
- na trzonkach zaworów widać zużycie, ale manual nie podaje wymiarów serwisowych, ot po prostu każe wymieniać co 80h. Zawory były szczelne, nagaru niezbyt dużo. Zmieniłem cały komplet - zawory, talerzyki, sprężyny, uszczelniacze (wszystko OEM).
Różnicy w pracy silnika, mówiąc szczerze, nie czuję absolutnie żadnej. Doskonale wydane 4k pln...
Pracuje dokładnie tak samo jak wcześniej. Nie używam sprzęta do przelotów, poza tymi, które muszę. Jeżeli mogę, to jeżdżę wyłącznie teren. Ten motocykl do przelotów się nie nadaje, szkoda go do tego.
Reasumując: powyżej masz opis tego, jak wyglądały wnętrzności silnika po 190h amatorskiego użytku zgodnego z przeznaczeniem;) Jak będą wyglądały u Ciebie zależy od tego jak będziesz jeździć, i jak będziesz dbać. Ale jak nie wiesz co siedzi w środku, to i tak punktem odniesienia dla Ciebie powinien być stan silnika, a nie stan licznika. Po prostu musiałbyś trochę rozebrać żeby się tego dowiedzieć.
pozdro
yahoo
henio12323
Wysłany: Nie 21:45, 26 Mar 2017
Temat postu:
najlepiej sie stosować do ksiązki serwisowej. olej w silniku co 10-15 godzin najlepiej.
remont ? tutaj ciezko strzelac. generalnie to zalezy to od sposobu dbania, zuzycia, zastosowanych czesci itp itd. to że bedzie pyrkany po asfalcie to wcale nie znaczy że bedzie miał lekkie życie. średnio tłok pewnie wyjdzie co 150 godzin
CzarekGwiazda
Wysłany: Nie 21:05, 26 Mar 2017
Temat postu: Ktm exc-f 250 remont silnika
Witam,co ile mth robi się remont silnika w ktm exc-f 250 przy jeździe tylko po drogach asfaltowych i zwirowych ??I co ile mth powinno się zmieniać olej przy takiej jeździe ??Z góry dziękuję.Pozdrawiam
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin