Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
amek721
Wysłany: Śro 11:46, 23 Sie 2017
Temat postu:
Po świecy widać, ze masz za bogato. Ustawienia z manuala dla kilkuletniego moto są tylko pogladowe, rzadko się sprawdzają.
Sprawdź tez uszczelniacz wału od strony magneta
Biały_mudzyn
Wysłany: Śro 6:52, 23 Sie 2017
Temat postu:
Witajcie,
W ubiegłym tygodniu zapłon (CDI, stator, koło magnesowe, fajka z cewką) wrócił z firmy Digitech z Będzina.
Dobra informacja jest taka, że zapłon jest sprawny - co prawda kolega z Digitechu powiedział, że pod obciążeniem następuje lekkie przesunięcie zapłonu a pomiary wykazały że mierzone wartości są w dolnej granicy, ale wartości zgodne z podanymi w manualu.
Chciałbym tutaj z miejsca polecić firmę Digitech - panowie mają sporą wiedzę i wyczerpująco odpowiadają na każde pytanie/problem. W związku z tym, że zapłon był sprawny, jedyny koszt jaki tutaj poniosłem to wysyłka kurierem.
Natomiast zła wiadomość jest taka, że cały czas silnik przerywa i strzela w wydech na wysokich obrotach na biegu jałowym a na biegach roboczych tak jakby nie miał pełnej mocy - dokładnie tak jak na wrzuconych przeze mnie filmach.
Zacząłem się trochę bawić ustawieniami zapłonu - lekko cofnąłem stator w stosunku do znaku na obudowie silnika (około 1 mm przed znakiem). Dało to zauważalną poprawę na biegach roboczych - motor szybciej się wkręca, jest żwawszy ale cały czas na jałowym przerywa i strzela w tłumik na wysokich obrotach. Do tego czuć, że na wysokich obrotach nie ma jeszcze pełnej mocy.
Wczoraj solidnie go przepaliłem żeby sprawdzić świecę i tak wygląda ona po jeździe:
Świeca ze zdjęć nowa (5mth) jest zgodna z manualem (ciepłota, typ etc) - tyle że jest irydowa a nie platynowa. Jak widać, na ceramice izolatora i elektrodach zbiera się węgiel. Nagar jest suchy i twardy - teoretycznie świadczy to o zbyt bogatej mieszance. Ale gaźnik był regulowany, poziom paliwa jest ok.
Dzisiaj zamówiłem nową dyszę główną, zgodnie z manualem:
Dysza główna: 170
Iglica: NOZF / poz. 4
Dysza iglicy: 48
Pozycja śruby regulującej mieszankę: 1 obrót od w pełni wykręconej - tutaj mam największą zagwostkę. Na śrubię wykręconej o 1 obrót motor strasznie muli. Dopiero w przedziale od 1,5 do 2 obrotów zaczyna jechać dobrze.
Czy ktoś ma sugestie co mógłbym jeszcze sprawdzić? Tak jak wcześniej pisałem, kompresja, zawór, filtr, membrana - tutaj wszystko jest na tip-top i nie ma mowy, żeby któryś z tych elementów był winny.
Będę wdzięczny za każdą sugestie - nie mam już nerwów do tego silnika a za chwilę będzie zima i tyle sobie pojeżdżę...
Pozdrawiam
EDIT:
Zapomniałem dodać, że na ssaniu motor bardzo kiepsko reaguje na ustawienia obrotów (regulacja grzybkiem, którym załączam ssanie przy gaźniku) - czy jest opcja, że mechanizm ssania jest uszkodzony? W sumie tylko to teraz przychodzi mi do głowy - czy za duża dawka paliwa mogłaby powodować efekty takie jak na filmie? Dodam, że motocykl na zimnym i cieplym silniku odpala od strzala. Na zimmym silniku bez ssania po odpaleniu gaśnie więc mechanizm ssania działa przynajmniej częściowo.
Biały_mudzyn
Wysłany: Sob 15:16, 22 Lip 2017
Temat postu:
@lukaszrr:
Czy w wolnym tłumaczeniu oznacza to że przewód zasilania jest uszkodzony?
Przewody są sprawdzone a przed remontem nie miałem takich objawów. Po mału kończą mi się opcje i zostaje uszkodzony stator/cdi/fajka z cewką
Ogólnie przewody są całe, sprawdzałem je, styki wyczyszczone specjalnym preparatem Holtz więc opcja kabli odpada. Instalacja elektryczna jest nowa z KTM.
Pozdrawiam
EDIT:
Widzę, że tematy związane z elektroniką i elektryką cieszą się mniejszym zainteresowaniem
Dzisiaj CDI, stator z kołem magnesowym i cewka pojechały do firmy Digitech z Będzina - co prawda mamy pełny sezon ale motocykl jedzie kiepsko i nie daje frajdy z jazdy. Poinformuje co było przyczyną takiego zachowania, diagnoza powinna być w ciągu 2-3 tygodni.
lukaszrr
Wysłany: Sob 13:33, 22 Lip 2017
Temat postu:
Może przewód wysokiego napięcia daje w dupe
Biały_mudzyn
Wysłany: Sob 13:26, 22 Lip 2017
Temat postu:
Witajcie koledzy - odnośnie moich problemów z zapłonem, dzisiaj zrzuciłem pokrywę magneta. Mam stator/magneto 2K-3 wg manuala powinno być ustawione (linia na statorze, w moim wypadku powinna pokrywac się z linią po prawej stronie "B"):
Natomiast u mnie jest tak:
Z bliska:
Z linią pomocniczą:
Czy takie przesunięcie może powodować objawy jak wyżej na filmie? Tak czy inaczej ściągne magneto i to przestawie ale pytam, bo będę musiał wykombinować trzymak i ściągacz do magneta, bo niestety takich narzędzi nie mam.
Biały_mudzyn
Wysłany: Pią 18:40, 21 Lip 2017
Temat postu:
Witam.
Właśnie jestem po sprawdzeniu zaworu wydechowego. Przy mechanizmie odśrodkowym brakowało podkładki dystansowej na wałku - poz.26, dodatkowo łożysko było w kiepskim stanie - poz.23
Miałem ściągnięty cylinder i dużą pokrywę sprzęgła - wszystko złożyłem wg manuala. Teraz zawór otwiera się na biegu jałowym ale mam problemy z obrotami - na średniowysokich i wysokich obrotach motor przerywa i strzela z wydechu, poniżej zamieszczam link do dwóch filmów z dźwiękiem:
https://youtu.be/iFP-_71r37c
https://youtu.be/BOcvZ42d5Kw
Mieszanka paliwowa, ustawienia gaźnika i świeca (nowa) wg manuala. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Czy to może być związane z trefnym modułem, statorem?
Na wolnych i średnich obrotach wszystko jest w najlepszym porządku. Na wysokich obrotach tak jak na filmie, podczas jazdy do 3 biegu względnie (chociaż mniej mocy w stosunku do innych 125) 4 i 5 na wysokich już tak jakby lekkie falowanie obrotów (czuć jakby przyśpieszał i zwalniał - bardzo szybko), 6 bieg to już masakra, prawie wcale nie jedzie.
Przełożenie 14-52
filippo144de
Wysłany: Wto 8:52, 27 Cze 2017
Temat postu:
Tak . Chyba tak to się nazywa
Biały_mudzyn
Wysłany: Pon 12:18, 26 Cze 2017
Temat postu:
Filippo czy ty mówisz o wałku z mechanizmem odśrodkowym? Bo do takiego zdjęcia kieruje link w Twojej odpowiedzi.
filippo144de
Wysłany: Pon 11:33, 26 Cze 2017
Temat postu:
To pewnie popychacz nie chodzi w takim zakresie jak powinien. Rozbierz to i tam coś wyskoczylo pewnie
https://www.google.pl/search?q=zawor+wydechowy+exc+200&client=ms-android-lenovo&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiZjKLbptvUAhUFLVAKHXccB1kQ_AUICSgB#imgrc=rTbBZmZjEX4aTM:
Biały_mudzyn
Wysłany: Pon 11:18, 26 Cze 2017
Temat postu:
Regulacja zaworu działa - napisałem, że testowałem różne ustawienia.
Zawór po dodaniu gazu otwiera się ale nie dochodzi do końca - wrzucam jeszcze raz fotkę jaka jest sytuacja:
Znak na ruchomym "kowadełku" nr.1 nie pojawia się w okrągłym okienku nr.4, dochodzi maksymalnie do połowy tego położenia.
Fourier
Wysłany: Pon 10:58, 26 Cze 2017
Temat postu:
Jeżeli popychacz i podkowe masz dobrze założone to sprawdź dwie rzeczy - czy działa regulacja (jeżeli obracasz śrubą to czy zmienia się połozenie jednego znacznika względem drugiego) oraz czt przy dodawaniu gazu widać że zawór się otwiera (znacznik dochodzi do znacznika). Ostatnio jak znajomy poskładał mi jeden silnik to zawor w ogole nie chodził. Okazało się że coś źle złożył i zębatka nie trafiła w zębatkę (sam nie wiem jak to możliwe i że tego nie sprawdził).
amek721
Wysłany: Pon 10:09, 26 Cze 2017
Temat postu:
Te sprężyny sie nie zużywają.
Biały_mudzyn
Wysłany: Pon 9:55, 26 Cze 2017
Temat postu:
Ustawienia gaźnika sprawdzone, świeca sprawdzona, instalacja elektryczna sprawdzona.
Rzeczy które nie są sprawdzone:
- moduł zapłonowy CDI
- luz na trzpieniach prowadzących zawór (niwelujących ruch w poziomie) - powinien wynosić ok 0,2mm. Postaram się dzisiaj to sprawdzić
- cewka zapłonowa
Tak jak pisałem wcześniej, zawór jest już sprawdzony na różnych ustawieniach tak jak gaźnik. Zawór tak czy inaczej nie otwiera się do końca. Na zaworze nie ma nagaru/brudu więc opcja z czyszczeniem też odpada.
Mechanizm odśrodkowy wizualnie jest w dobrym stanie - co do sprężyny, gdyby była zużyta to chyba powodowała by za szybkie otwieranie zaworu?
amek721
Wysłany: Nie 15:00, 25 Cze 2017
Temat postu:
mimo wszystko sprawdziłbym regulacje tzn. ustawił tak, aby zawór otwierał się najpóźniej.
sprawdź wszystkie opcje, o których Ci napisałem. Jeżeli wszystko będzie ok, to zostaje zdjęcie pokrywy sprzęgła(dużej) i wyciągnięcie mechanizmu odśrodkowego zaworu. Ten układ nie jest skomplikowany
Biały_mudzyn
Wysłany: Nie 14:50, 25 Cze 2017
Temat postu:
@filippo144de - zawór jest złożony poprawnie
@amek721 - pierwsze dwie opcje na pewno odpadają, zawór jest złożony poprawnie. Regulacja zaworu przecież nie wpływa na to czy otwiera się on w pełni. Niezależnie od ustawień powinien otwierać się do końca. Nie sprawdzałem jeszcze czy ośki trzymające zaworu mają odpowiedni luz.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin