Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Wto 15:39, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
w sumie nie byłem zaufałem nowszym rozwiązaniom i wsadziłem do wałka od 520 zębatke od 525 ( starą ) i smiga jak trzeba |
|
|
DaKuc |
Wysłany: Wto 15:22, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | niby tak ale tak by było gdyby był prosty walec z zębatką a tutaj masz dodatkowo dekompresator i krzywki, wiec miejsce zapełnione ( zamiast tych trzech otworów) działa jako przeciwwaga z tym że jak pisałem wyzej - 6 otworowy wałek wydaje sie że ma mniejsze wibro ciekawa sprawa z tym zobaczymy co powiedza w serwisie kej ti ema |
i co powiedzieli w serwisie ???? |
|
|
skalim1 |
Wysłany: Śro 18:42, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
I jak - wszystko ok? |
|
|
Rysiek24 |
Wysłany: Nie 23:43, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
ta stara zebatka to szmelc , wraz ze zmiana tak zajechanej zebatki powinienes zmienic lancuszek i dolna zebatke inaczej nowa zebatke szybko szlak trafi. |
|
|
skalim1 |
Wysłany: Nie 13:58, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
Możesz zwymiarować mi tą zębatkę i wysłać jakieś zdjęcie dodatkowe? Mam Sherco 4.5i - silnik na licencji KTM. Muszę wymienić zębatkę bo za duże luzy. Ilość zębów jest identyczna, nie wiem czy miejsca otworów na wałku pasują i jaka jest średnica otworu na wałku. Byłbym bardzo wdzięczny. |
|
|
mentor |
Wysłany: Śro 11:15, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
Jak będziesz wiedział czemu tak jest to napisz. Sam jestem ciekaw. Pozdro. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 21:55, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
niby tak ale tak by było gdyby był prosty walec z zębatką a tutaj masz dodatkowo dekompresator i krzywki, wiec miejsce zapełnione ( zamiast tych trzech otworów) działa jako przeciwwaga z tym że jak pisałem wyzej - 6 otworowy wałek wydaje sie że ma mniejsze wibro ciekawa sprawa z tym zobaczymy co powiedza w serwisie kej ti ema |
|
|
mentor |
Wysłany: Wto 21:52, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
henio12323 - z matematycznego punktu widzenia w wałku kręcącym się z 6 otworami siła odśrodkowa rozchodzi się równomiernie. A w tym co masz 3 otwory ruch "kolisty" jest bardziej eliptyczny. Tak ja to postrzegam. Stąd może te wibracje. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 21:39, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
noo własnie o to mniej wiecej pytam czy ktos cos o tym wie skoro to zebatka z 520 a model 525 wprowadził inną - to musiało mieć chyba jakies znaczenie podejde do serwisu KTMa |
|
|
Poramańcz |
Wysłany: Wto 21:22, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
Moze ma to znaczenie do wyważenia całego układu. Inny rozkład mas wirujących w obu modelach. Zapytaj mechanika i bądź ostrożny. |
|
|
mentor |
Wysłany: Wto 20:14, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
No tak z 6 otworkami wykapany jak w mojej 520 zakładaj będzie dobry. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 20:00, 07 Lut 2012 Temat postu: wałek rozrządu 520/525 różnice |
|
padł mi w 525 wałek rozrządu, postanowiłem kupić uzywke, znalazłem zakupiłem dzisiaj przyszła jednak nie jest identyczna jak moja. moja ma 3 otwory i nieco inny wygląd ząbków ( byc moze moje ząbki są juz powycierane). zakupiona ma 6 otworów, poza tym niczym sie nie rózni, dekompresator ten sam, ustawienie krzywek itp te same. i teraz mam dylemat którą zębatke wybrać ? nasadziłem łancuszek na obie zębatki i w sumie tak samo trzymają przy ciągneciu łancuszka do góry. praktycznie bez luzu. zrobiłem tez inny mały test. trzymałem załozyska i kręciłem wałkiem. ten z nacięciami wydaje sie że ma mniejsze wibracje.
macie jakieś doswiadczenia ? który wybrac ?
|
|
|