Autor |
Wiadomość |
Nabru121 |
Wysłany: Nie 13:52, 05 Lis 2017 Temat postu: |
|
U mnie śruba była pęknieta i nawet wykretak nie dał rady bo pekł karter. Pozostało rozwiercić a poźniej reszte wydłubac i przegwintowac |
|
|
thcoca |
Wysłany: Nie 12:45, 05 Lis 2017 Temat postu: |
|
niestety jestem aktualnie w robocie ale po powrocie skorzystam z waszych rad |
|
|
LukAs |
Wysłany: Pią 1:01, 03 Lis 2017 Temat postu: |
|
U mnie w rfs dospawaliśmy nakrętkę i poszło bez problemu. A potem kupiłem śrubę już na klucz 13 Od tamtej pory nie ma problemu. |
|
|
babel |
Wysłany: Czw 21:20, 02 Lis 2017 Temat postu: |
|
KristofSX napisał: | babel napisał: | Nie wiem czy to sie sprawdzi w Twoim przypadku - ale za czasów PRLowskiem motoryzacji w produktach FSO zawsze był problem aby odkręcić odpowietrznik z zacisku hamulcowego.
Jakiś mechanik mi podpowiedział wtedy - że podgrzać odpowietrznik i polać zimną wodą - i faktycznie po tej operacji się odkręcały .
Tu zestaw materiałowy jest podobny - stalowy korek - alumniowy blok - może pomoże |
pomysł dobry ale stopi sie plastik w sitku i zrobi syf w silniku, raczej bym nie szedł tą drogą |
A fakt - o tym nie pomyślałem - 100% racji |
|
|
e46 |
Wysłany: Czw 11:35, 02 Lis 2017 Temat postu: |
|
Chyba najlepiej nabić torx'a albo zadrzeć i odkręcić "po rusku" młotkiem i przecinakiem |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 10:02, 02 Lis 2017 Temat postu: |
|
babel napisał: | Nie wiem czy to sie sprawdzi w Twoim przypadku - ale za czasów PRLowskiem motoryzacji w produktach FSO zawsze był problem aby odkręcić odpowietrznik z zacisku hamulcowego.
Jakiś mechanik mi podpowiedział wtedy - że podgrzać odpowietrznik i polać zimną wodą - i faktycznie po tej operacji się odkręcały .
Tu zestaw materiałowy jest podobny - stalowy korek - alumniowy blok - może pomoże |
pomysł dobry ale stopi sie plastik w sitku i zrobi syf w silniku, raczej bym nie szedł tą drogą |
|
|
babel |
Wysłany: Czw 9:27, 02 Lis 2017 Temat postu: |
|
Nie wiem czy to sie sprawdzi w Twoim przypadku - ale za czasów PRLowskiem motoryzacji w produktach FSO zawsze był problem aby odkręcić odpowietrznik z zacisku hamulcowego.
Jakiś mechanik mi podpowiedział wtedy - że podgrzać odpowietrznik i polać zimną wodą - i faktycznie po tej operacji się odkręcały .
Tu zestaw materiałowy jest podobny - stalowy korek - alumniowy blok - może pomoże |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 7:24, 02 Lis 2017 Temat postu: |
|
mam dostep do każdej czesci z ktma, na forum daje jakieś rabaty, wiec co trzeba to pisz na PW to załatwie |
|
|
thcoca |
Wysłany: Czw 1:36, 02 Lis 2017 Temat postu: |
|
Bić młotkiem próbowałem. Sądząc po tym jak sito z boku dokrecone oraz korek oleju podejrzewam, że wyjątku nie ma to doje*krecone rownie dobrze Fakt nie grzałem ale robiłem to na gorącym silniku. spróbóję waszych patentów
Henio itak planuje kapitalny remont, a o śróbę się zgłoszę do Ciebie. Może masz rownież sitko dolne ?? |
|
|
babel |
Wysłany: Śro 9:42, 01 Lis 2017 Temat postu: |
|
Tak to jest jak ludzie dokręcają sitko na siłę - to sie dokręca 10nM wg serwisówki.
Zamów nową śrubę jest już na klucz 13 - a stara jak koledzy radzą |
|
|
szo |
Wysłany: Śro 9:03, 01 Lis 2017 Temat postu: |
|
jeszcze dodam żebyś w odpowiednią stronę odkręcał bo można łatwo się pomylić |
|
|
bully |
Wysłany: Śro 0:26, 01 Lis 2017 Temat postu: |
|
precyzyjny spawacz przyspawie ci śrube, a na początek spróbuj wbić torxa i zagrzej palnikiem do min 100st przed próbą odkręcania.
Komuś przyspawałem nakrętkę i jeszcze długi czas z tym jeździł |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 19:46, 31 Paź 2017 Temat postu: |
|
a co ci da rozpołowienie silnika ?
opcji jest wiele - np młotek i przecinak
zabicie torxa
zabicie torxa/ ampula i obspawanie
ja jak miałem problemy to popukałem troche młotkiem zeby poluzowac gwint, czasem troche grzałem czyms dookoła, przecinakiem szło bezproblemu, oczywiscie sruba do wymiany
jakbys takiej potrzebował to pisz mam od ręki |
|
|
thcoca |
Wysłany: Wto 19:32, 31 Paź 2017 Temat postu: EXC 525 dolne sitko |
|
Witam wszystkich forumowiczów. Stałem się posiadaczem ktm exc 525. wymieniałem dziś olej i... niestety okazało się, że śruba dolnego sitka jest wytarta i nie ma mozliwosci odkrecenia.
Macie jakieś sposoby na odkręcenie?? Czy na spokojnie rozpołowić silnik ?? |
|
|