Autor |
Wiadomość |
KAT 200 |
Wysłany: Czw 10:20, 07 Cze 2018 Temat postu: |
|
Opiłkami się nie przejmuj ja w swoim husabergu też tak miałem,wydzwaniałem po chłopakach i każdy mówił ''luz i bez stresu'' ładuj olej i ogień
Jak idzie koledze ujeżdżanie moto?? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Sob 20:46, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
silnik sie układa wiec opiłki norma pierwsze 2 wymiany przynajmniej
co do biegów - skrzynie są zdecydowanie delikatniejsze, jakbys odkręcił gaz i próbował wbić jedynke w starym moto pewnie sie niewiele stanie - ewentualnie wbije sie bieg i ci wyrwie na gume, w nowszym moze sie skrzynia posypac ale jak umiesz jeździc i wiesz kiedy mozna przebic bieg - to mozna to robic bezproblemowo, nic sie złego nie stanie - moto jest stworzone do czegos takiego |
|
|
bakmichu |
Wysłany: Sob 19:25, 17 Mar 2018 Temat postu: ;p |
|
KristofSX napisał: | tymi małymi opiłkami się nie martw, po to jest ta wymiana , silnik musi się ułożyć.
można biegi ładować bez sprzęgła w górę i w dół, nic się nie stanie. |
dzieki za rady wlasnie sie tak zastanawialem, kiedys sie dawalo opor caly czas sprzegla sie uzywalo aby ruszyc z miejsca a dalej to nie potrzeba bylo,
i myslalem juz ze co te skrzynie teraz jakies slabsze czy co do jasnej cholery, zobacze jak bede jeszcze raz wymienial olej |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Sob 18:07, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
tymi małymi opiłkami się nie martw, po to jest ta wymiana , silnik musi się ułożyć.
można biegi ładować bez sprzęgła w górę i w dół, nic się nie stanie. |
|
|
bakmichu |
Wysłany: Sob 17:42, 17 Mar 2018 Temat postu: ?? |
|
znowu ja!
dzis po 1 mth wymieniłem olej w skrzyni obok spustu oleju w tym siteczku miałem troche metalowych opiłków mam się martwić czy to normalne na początku ,że coś sie takiego znajdzie? Dalej w tym duzym filtrze juz nie bylo zadnego syfu
Dzieki kristof znalazlem to tylko u mnie to jest na stronie 53 a jak to zrobic na 146 na samym dole pisało i nie zauwazyłem ! ABY NIE BYŁO ZE NIE CZYTALEM!
To można te biegi zmieniać bez sprzegła czy nie ,bo jak kiedyś jeździłem starszym ktm to tak robiłem ;p tera nowy to sie troche cykam i szkoda mi no jakby coś poszło nie tak, no i te opiłki delikatne w oleju... |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Sob 16:43, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
haha quick shifter ? i niby jak miały działac ? |
|
|
motif |
Wysłany: Sob 15:30, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
a'propos zmian biegów bez sprzegła ja mam 2017 500 exc i zmienia sie bez problemu bez sprzegła, dali tam chyba quick shifter o ile pamiętam. Tylko naturalnie bez gazu. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Sob 11:49, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
|
|
bakmichu |
Wysłany: Sob 11:23, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
u mnie niestety nna 41 stronie tego nie ma - znajduje sie kategoria Uruchomienie 8 i informacje dotyczace pierwszego uruchomienia.
Czytalem ogladalem ksiazke sa inne rzeczy ale po prostu nie widzialem wzmianki o wymianie oleju |
|
|
motif |
Wysłany: Sob 10:33, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
Olej powinien być caly czas w silniku a tabela zmian oleju w książce jest jak byk w dziale service schedule, strona 41 - napisz lepiej ze ci sie nie chce szukac.
Pierwsza zmiane, najważniejszą masz juz po godzinie wiec niedługo, potem co 15 mth. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Sob 8:24, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
moze ktos bedzie mniej leniwy i poszuka za ciebie interwalów olejowych - ale tak czy siak, powinienes znac te procedury, zeby wiedziec co kiedy robic - obedzie sie bez niespodzianek
kontrole trakcji włączasz kiedy uważasz że motocykl za bardzo mieli kołem - czyli np na błocie, jak dla mnie to troche zbędny bajer - amator moze to docenić, pojeździj potestuj kiedy lepiej tobie włączyc a kiedy nie.
tak mozesz przebijac bez sprzegła
syf w baku jak wlecial to i tak szybko szkody nie zrobi bo ma róznego typu filterki do pokonania, po co stawiasz motocyjkl na 2 minuty ? odpal niech pochodzi 30 sekund i jedź |
|
|
bakmichu |
Wysłany: Sob 8:06, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
Witam znowu
Nie mogę znaleźć w książce serwisowej co ile powinien być olej w silniku , mógłby ktoś się wypowiedzieć ile pisze tak jak przewidział producent. ?
Druga sprawa posiadam przyciski zmiany map wtrysku 1 / 2 , pierwszy to tak jakby standardowy a drugi to tak jakby zaawansowany , do tego dołączane TC - kontrola trakcji.
Mogłyby mi ktoś powiedzieć kiedy opłaca się używać TC - na jakim rodzaju drogi ?
Kolejna sprawa to czy mogę zmieniać biegi tak jak robiłem to w starszym crossie SX 125 bez zmiany sprzęgła - przy podjazdach / szybszej jeździe po bezdrożach itp
I miałem taki przypadek ,że zostawiłem motor odpalony na około 2 minuty - wcześniej jeździłem troche ( mapa wtrysku 1 z dołączonym TC ) i motocykl sam zgasł, potem odpalił i zgasł , i znowu odpaliłem i chodzi. Motor ma dopiero 0.8 mth według licznika 500 excf six days - czy to normalne ( jakis system zabezpieczający aby motor nie chodził za długo na postoju - stopce? Czy możliwe ,że jakiś syf w baku już wleciał ? ... |
|
|
PiterBaja |
Wysłany: Czw 9:24, 15 Mar 2018 Temat postu: |
|
co do oleju i butow
Olej castrol poprostu jed czesto podrabiany moze i to ie sa jakies złe oleje ale tak jak henio pisze lej to co zaleca producent i ty bedziessz zadowolony z pracy sprzegła i twoja maszyna w przyszłosci.
byty. Najlepiej jakbys miał w gronie kumpli osobe ktora ma rozmiar zblizony do twojego i porpstu sobie te buciki przymierzyl, potańczył, poskakał i bedziesz miał rozeznanie.
Ja ostatnio nabyłem TCX 2.1 pro i powiem ze buty mega wygodne |
|
|
motif |
Wysłany: Śro 22:15, 14 Mar 2018 Temat postu: |
|
jak powyżej, dealer wszystko powinien powiedzieć a jak nie powie to jest książka. Delaer powinien też "odblokować" moto. Poza tym tylko dodam że perwsze 2 zmiany oleju robiłbym wedle tabel z instrukcji, potem przy jeździe rekreacyjnej nie ma sensu zmieniać oleju tak często, ale to już jak kto woli i lubi. Również, nie sądzę żeby się opłacało dokupywać kickstart, elektryczny działa bez zarzutu. Lepiej te pieniądze wydac na dobre buty czyli sidi albo gaerne. |
|
|
donPedro |
Wysłany: Śro 20:20, 14 Mar 2018 Temat postu: |
|
Gratuluje zakupu. Zycze bezpiecznej jazdy. To co przedmówca napisał wyżej. |
|
|