Autor |
Wiadomość |
raion80 |
Wysłany: Pon 6:22, 26 Mar 2018 Temat postu: |
|
przyglądałem się na zdjęcia 790 i zauważyłem że silnik ma jak by miskę olejową być może będzie lepszy dostęp do korbowodu lub pompy oleju lub będzie można nawet zobaczyć skrzynie biegów bez rozpołowienia silnika albo to jest dodatkowe miejsce na olej z filtrem
jak ogołocony 1290 i tez waga duza
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Custom%20Bikes/KTM_1290_Super_Enduro.htm |
|
|
motif |
Wysłany: Sob 18:36, 24 Mar 2018 Temat postu: |
|
raion80 napisał: |
jak ci 500 exc odpowiada to popytaj czy czasem niema jakiegoś dedykowanego do tego motocykla chłodnicy oleju czy zbiorniczka by zwiększyć ilość oleju w układzie co za tym idzie więcej być zrobił moto godzin bez wymiany bo zbiorniki duże to raczej są dostępne siedzenie to też idzie zrobić bo raczej z wymianami tłoków i serwisowaniem to nic już nie zrobisz
|
prawde mówiąc serwisowanie 500exc nie jest takie bardzo złe, jak sie jeździ turystycznie to 2k km zmiana oleju jest OK, jeżdżą goście na dalekie wyprawy na nim bez problemów. |
|
|
raion80 |
Wysłany: Pią 4:54, 23 Mar 2018 Temat postu: |
|
tak jak napisałeś na dalekie podróże duże enduro turystyki nie są takie złe przeważnie są wygodne bardzo dobrze się prowadzą i mają wytrzymałe silniki duże pojemności mogą być mniej wyrzyłowanę a i tak mają duża moc ale i tak ktm próbuje wycisnąć ost soki z silnika gdzie może się to odbijać trwałości .
Co do 790 to tak pisali że będzie dużo lżejszy mniej elektroniki a będzie prawie to samo co 1090 czy 20 kg to dużo mniej jedynie co to będzie nowa rama i nowy silnik nowy wygląd bak z dolnym zasilaniem czyli pewnie pompy paliwa a jeździć będzie się podobnie ale dopiero okaże się jak wyjdzie
po prostu myślałem sobie że w końcu będzie ciekawy motocykl dla mnie jak miał mieć wagę 142kg na sucho z nowszym zawieszeniem silnikiem 2 tłokowym gdzie z reguły te silniki są bardziej wytrzymałe od singli bo są mniej obciążone na wale korbowodzie i tak dalej nawet żeby miał 70+KM ale żeby był pancerny zmiana oleju po 8 tys z elektroniki moduł zapłonowy i zmienne mapy i licznik lampy no i proste odłączenie abs bo unia nie pozwoli teraz wypuścić motocykla bez abs, jak by chcieli to na pewno mogli by zbudować lżejszą ramę i podzespoły nowa technologie są nowe materiały lżejsza stal mocniejsza czy tez alu albo jeszcze inne materiały ale wiadomo nowe technologie kosztują lepiej kuć z starego stopu i sprawdzonego
nie wiem czemu tak nie widać 690 enduro tak mało ich zrobili czy są złe opinie o tym motocyklu i ludzie go unikają niby husqvarna 701 enduro trochę poprawili głowice na pewno większe kanały i więcej mocy nie wiem czy prawda że lepsze zawieszenie ale plastiki to bardziej mi się podobały w ktm bo jakiś czas temu myślałem nad zakupem takiego motocykla ale kupiłem sobie 300 2t wokół komina tak do 50 km od domu a na dalsze został stare single
jak ci 500 exc odpowiada to popytaj czy czasem niema jakiegoś dedykowanego do tego motocykla chłodnicy oleju czy zbiorniczka by zwiększyć ilość oleju w układzie co za tym idzie więcej być zrobił moto godzin bez wymiany bo zbiorniki duże to raczej są dostępne siedzenie to też idzie zrobić bo raczej z wymianami tłoków i serwisowaniem to nic już nie zrobisz
nie mogę znaleśc co dokładnie zostało w dakarówcę zmieniono tak z ciekawości wiem że głowice poprawili i zwiększyli zaworu duży obieg oleju chłodnica większa rama inna zawieszenie lepsze ale co zmieniali w silniku jeszcze
http://whiskeyracer.blogspot.com/2014/01/2014-ktm-450-dakar-rally.html |
|
|
motif |
Wysłany: Pią 1:52, 23 Mar 2018 Temat postu: |
|
dla mnie taki motocykl pod 200kg na dłuższe podróże jest ok, za lekkiego nie chce bo mnie w górach wichura zdmuchnie, już to przerabiałem w Maroku gdzie mną miotało z jednej strony drogi na drugą. Natomiast chciałbym takiego lekkiego ktma 500exc adventure na krótsze wypady enduro z wygodnym siedzeniem, zasięgiem lepszym i serwisem. Jak widać na to sie nie zanosi.
Troche nie rozumiem czym się bedzie różnil ten nowy ktm od takiego 1090 adventure R poza wagą troche tylko mniejszą. |
|
|
raion80 |
Wysłany: Pią 0:39, 23 Mar 2018 Temat postu: |
|
ja się nie dziwię po prostu nie dla mnie ten motocykl wole duale takie jak ktm lc4 620 sc ttr 600 klx 650r xr 650r około 130 kg od 40 do 55 kucy tylko kiedyś braknie części do tych motocykli a nie zapowiada się zeby chcieli coś nowego wypuścić na nowej ramie nowym silniku i zawieszeniu bez zbędnej elektroniki, 690 ktm nie ma dobrej opini nie jest tak pancerny stare motocykle a do szutrów turystyki po polnych drogach lasach można 530 czy 525 exc ale za drogie utrzymanie jest jadąc np 300 km na dzień czasem nawet więcej jak było ciepło i się chciało
po co mam kupować 790 jak będzie ważył 190 + kg po szutrach mocy nie wykorzystam 100KM a na dalsze podróże to lepiej kupić dużego ktm większe przebiegi pewnie robi bez servisu a 30 kg wicęj różnicy mi nie robi bo jak wyglebię z tobołami to i tak sam go nie podniosę ktm 790 po to wyjdzie żeby pozyskać kupców tych co bedą mieli zamiar kupic np yamahe czy bmw czy tego tigera chodź bmwwiary nie przekonają do kupna ktm jak jakiś odejdzie z sekty bmw to już sam jeździ
na jakiś tam forach zagranicznych wyczytałem ze yamaha ma pod koniec roku być a ktm po nowym roku 2019 |
|
|
dakarowy |
Wysłany: Czw 8:21, 22 Mar 2018 Temat postu: |
|
A czemu się dziwicie, skoro to ma być lekarstwo oczywiście m.in. na 800 od BMW czy Tigera, a nie łatanie rynku czy wypełnianie niszy lżejszych 600-700 tek.
A obydwa modele "wprowadzane" są już od prawie dwóch lat i jak na razie nic nie wskazuje na to, że wejdą na dniach |
|
|
motif |
Wysłany: Czw 1:14, 22 Mar 2018 Temat postu: |
|
192 kg to dużo cholera, liczylem na coś bliżej wagi 690 enduro...
Ale porównując yamahe MT07 na której nowa tenerka ma byc oparta
to bedzie miała równiez pod 200 kg wagi. To sie chłopcy nie wysilili. |
|
|
raion80 |
Wysłany: Czw 0:38, 22 Mar 2018 Temat postu: |
|
ktm mnie już zasmucił bo doczytałem w jakimś artykule że jego waga to 192 kg wolał bym żeby miał np 70 kucy a wagę z 140kg bez paliwa dołoży się jakieś osłony to zrobi się ponad 200 kg chodź fajnie wygląda ale już wczytałem że abs zamontują to pewnie wpierdzielą cała elektronikę to skończy się marzenie a motocyklu mechanicznym a nie elektro mechanicznym gdzie bez komputera i zaopatrzonego serwisu się go już nie zrobi wszystko z czasem się okaże na pewno kiedyś będę starszy zechce przetestować dużego adventure z ktm chociaż na rok yamaha tez ciekawie się zapowiada nie stawiają tyle na plastiki nawet bak ma być z alu
http://motormania.com.pl/newsy/nowosci-rynkowe/eicma-yamaha-t7-concept-czyli-tenere-700-dopiero-w-2018/ |
|
|
motif |
Wysłany: Śro 10:11, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
no końcówka roku i następny zapowiadają sie ciekawie musze powiedziec,
Firmy nareszcie zmądrzały i srednie pojemności wracają do łask. Pewnie bedzie
ciężki wybór między yamaha T700 i ktm 790 adventure. JAk zwykle pewnie ktm wygra mocą i zawieszeniem a yamaha jakością wykoniania, choć to już nie takie pewne jak dawniej. |
|
|
raion80 |
Wysłany: Śro 1:09, 21 Mar 2018 Temat postu: Nowy ktm 790 macie jakies informacje |
|
zaciekawił mnie artykuł o nowym ktm 790 prototypie opisują go ze ma być lekki bardziej przystosowany do bezdroży jak najmniej elektroniki by można było go naprawiać nawet w drodze piszą ze ma 100 kucy i wagę będzie miał podobną do 690 ktoś wie ile tak naprawdę będzie ważył czy naprawdę nie będzie tak dużo elektroniki i ze ma być konkurencją dla nowej wersji hondy afry i bmw gs 800 i ciekawi mnie czy ten silnik z duka 2 cylindrowy jest taki wytrzymały jak opisują
https://www.motocykl-online.pl/newsy/KTM-790-Adventure-R-prototyp,11759,1 |
|
|