Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
pawel-krasnik
Wysłany: Nie 10:49, 22 Kwi 2018
Temat postu:
Regulacja zaworów. Ja robiłem na podstawie tego filmu w mojej530.
https://www.youtube.com/watch?v=-6i2-TxVKYg
KristofSX
Wysłany: Pią 10:16, 20 Kwi 2018
Temat postu:
te silniki nie są wysilone, i dopóki nie latasz jak David Knight to nie ma co z serwisem przesadzać,
olej w silniku i skrzyni co 15mth,
filtr powietrza co 2 -3 jazdy - w zależności od warunków, - wystarczy przepłukać, umyć, wysuszyć,
gąbke zmieniasz jak juz jest w jakikolwiek sposób mechanicznie zniszczona. te 3 co masz to na sezon wystarczą.
YoungEnduras
Wysłany: Pią 8:17, 20 Kwi 2018
Temat postu:
Ok, sprawdzę ten gaźnik, zmniejszę obroty. Tylko czemu tak jest tylko na ciepłym silniku? Czemu aż co 50 mth sprawdzać zawory? To jak 18/19 mth temu były regulowane to dopiero za ~20 mth sprawdzać?
A o zmianie filtra powietrza to mówisz o myciu i nasączaniu czy o całkowitej wymianie gąbki? Bo zamówiłem 3 sztuki z 24mx bo promocja jest za 20 zł sztuka. Co ile zmieniać gąbkę?
Budyniu
Wysłany: Czw 23:53, 19 Kwi 2018
Temat postu:
Przecież napisałem że na 99% wystarczy zmniejszyć obroty przy gaźniku, to niema co snuć teorii bo oprócz wydechu i zaworów to reszta tych rzeczy ma raczej zerowy wpływ.
Koledzy wyżej dobrze radzą, oddaj do dobrego serwisu i Ci wszystko ogarną bo bez urazy ale jeśli takich pierdół jak ustawienie jałowych nie ogarniasz to się nie bierz za wymianę płytek w tym silniku, gdzie trzeba wałek zdjąć i rozrząd od nowa ustawić
KristofSX
Wysłany: Czw 22:37, 19 Kwi 2018
Temat postu:
w tym sprzęcie do środka zagląda się po 150mth nie wcześniej, tylko trzymaj się częstych wymian oleju i filtrów powietrza,
musisz zmierzyć szczelinomierzem żeby wiedzieć jakie płytki wstawić, nie ma innego sposobu w tym silniku, ale na tą akcję polecam postawić moto do serwisu, koszt nie będzie wielki a masz zrobione wszystko na tip top. sprawdzenie zaworów co 50mth wystarczy.
a co do obrotów - sprawdź linki gazu i jak jeździ wózek przepustnicy, czasem luzuje się górne mocowanie i wtedy potrafi się zawiesić.
Gość
Wysłany: Czw 22:06, 19 Kwi 2018
Temat postu:
Znajdź kogoś ktoś się zna i niczego sam nie ruszaj.
YoungEnduras
Wysłany: Czw 19:30, 19 Kwi 2018
Temat postu:
Szczelinomierzem? Mój znajomy mówił ze podobno jak na płytkach zawory są to się nie mierzy szczelinomierzem tylko od razu zmienia się płytki, lecz jakoś wątpię w jego teorie. A co do tych obrotów to zawory mogą być? Może przez to że zmieniłem wydech z homologowanego fabrycznego na przelot akcesoryjny i nic nie regulowałem? Gaźnika ani zaworów nie ruszałem po zmianie wydechu (wyrzuciłem również katalizator czy jak to tam się nazywa na końcówce kolektora...) olej tez raczej nie bo zmieniłem w skrzyni i silniku 5mth temu. Raczej przepustnica nie jest zajechana skoro ma 60 mth od nowości prawda? Jestem ciekaw kiedy zajrzeć pod cylinder, chyba przy 80 mth zmienię pierścienie a na 150mth tłok, jak myślicie? Może jakieś łożyska na wale? A co do pewności przebiegu to jestem pewny, bo kupiłem go za grosze od kumpla ojca który jest „milionerem” i kupuje sobie takie zabawki, ze względu na biznes jeździł tym 2 razy do roku i w ten sposób przez 10 lat zrobił 44 mth, kupiłem go w styczniu i od tamtego momentu 16mth zrobiłem, trochę go porobiłem. Nawet opony ma fabryczne
Budyniu
Wysłany: Czw 19:07, 19 Kwi 2018
Temat postu:
Luzy zaworowe mierzysz szczelinomierzem,
jałowe ustaw czarnym pokrętłem przy gaźniku,
przez takie podwyższone obroty też ci się bardziej grzeje o czym wspominałeś w innym temacie
amek721
Wysłany: Czw 16:21, 19 Kwi 2018
Temat postu:
wejdź na stronę forumowego kolegi
www.kristofsx.com
i znajdź repair manual do swojego modelu. W nim będzie krok po kroku opisana m.in. regulacja zaworów.
Swoją drogą, jeżeli masz pewność do do przebiegu, to musisz mieć niezłą sztukę
YoungEnduras
Wysłany: Czw 14:16, 19 Kwi 2018
Temat postu: KTM EXC-R 530 2009 regulacja zaworów pomocy :/
Witam, ktm obecnie przebieg ma 60mth od nowości, ostatnia regulacja zaworów była przy przebiegu 41 mth, lecz u mechanika, a ja nie mam zielonego pojęcia w jaki sposób to zrobić. Mimo iż oglądałem wiele filmików na YT, to do konkretnie mojego modelu nie mogłem znaleźć rzetelnej instrukcji.
Ktoś mógłby krok po kroku wytłumaczyć mi w jaki sposób to zrobić? Nie wiem czy są do regulacji czy wystarczy sprawdzić luzy, jeżeli sprawdzę luzy, to pierwsze pytanie czym je sprawdzić a drugie to jakie powinny być te całe luzy??? Oraz skąd i jakie płytki zaworowe kupić? Jak sprawdzić zużycie zaworow? Kiedy mam wiedzieć ze są do wymiany? Mam tez jeden problem, iż gdy ktm się rozgrzeje i jeżdżę nim dosyć ostro odkręcając manetkę to po wciśnięciu sprzęgła jak i na biegu jałowym nie spada do końca obrotów, są naprawdę wysokie, nie wiem jakie ale takie jakbym manetkę miał odkręcona na 1/3 lub 1/2. Jak coś mi się przypomni jeszcze to napisze.
(Łańcuch rozrządu był zmieniamy przy przebiegu 41mth ).
Edit: zawory były regulowane przy przebiegu 43.4mth
Edit2: napinacz łańcuszka rozrządu był zmieniany(przy 43.4mth) a nie cały łańcuch rozrządu!
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin