Autor |
Wiadomość |
DumDum |
Wysłany: Pią 12:13, 22 Cze 2018 Temat postu: |
|
Moim zdaniem warto przerobić, jeśli nie zależy Ci na jak największych osiągach. Straty lub zyski mocy przy małym wkładzie pracy nie powinny być odczuwalne. Możesz oddać też głowicę do kogoś, kto zajmuje się przeróbką 2T, jest kilka takich osób w Polsce. Gdybym był na twoim miejscu to sam bym się tą głowicą pobawił, bo to ciekawe doświadczenie. |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Pią 11:37, 22 Cze 2018 Temat postu: |
|
Jak się da to kup dedykowaną.
Szkoda czasu, pieniędzy i nerwów na przerabianie tej od 250. |
|
|
enduross |
Wysłany: Pią 10:43, 22 Cze 2018 Temat postu: |
|
Czyli szukac takiej glowicy jaka byla i nie bawic sie w przerabianie |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Pią 9:18, 22 Cze 2018 Temat postu: |
|
Masz tu sporo roboty i pytanie czy to ogarniesz i jak to będzie jeździć?
Jeżeli dasz grubszą uszczelkę pod cylinder to przestawiasz tym sposobem wszystkie czasy otwarcia kanałów.
Nie obrabiając głowicy powiększysz sobie squish. Zarówno jego grubość jak i powierzchnie/szerokość.
Co jest bardzo niekorzystne.
Bez pomiarów stopnia sprężania itd. taka konwersacja jest bez sensu. Bo to od tego musisz zacząć.
Z doświadczenie mogę Ci powiedzieć że obróbka głowicy 2T jest bardzo trudna. Przerabiałem ten temat i nikt nie chce się tego podejmować. A ten kto mi to zrobił, nie wziął ode mnie pieniędzy - powiedział tylko żebym więcej się z czymś takim nie pokazywał.
Przestawianie zapłonu może się skończyć trudnym odpalaniem silnika lub jego dużo szybszym zużyciem.
Warto to przemyśleć a najlepiej wpierw przestudiować literaturę fachową.
PS. zapomniałem napisać, że jeden warsztat zepsuł mi głowice planując ją. Musiałem kupić drugą. |
|
|
enduross |
|
|
amek721 |
Wysłany: Czw 10:46, 21 Cze 2018 Temat postu: |
|
Plus inny kształt komory spalania wpływa na całą charakterystykę silnika. Nie znaczy to, że źle - zależy co z tego wyjdzie |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Czw 10:41, 21 Cze 2018 Temat postu: |
|
300 ma tłok większej średnicy to i głowica ma większą średnicę w środku.
250 ma chyba 67mm a 300 72mm. Stąd różnica w średnicy.
Możesz przetoczyć ale musisz upewnić się, że pojemność komory spalania jest taka sama w obu głowicach. Inaczej będzie mega kompresja, inna charakterystyka silnika, krótsza żywotność korbowodu i gaźnik do regulacji. Może też być spalanie stukowe. |
|
|
enduross |
Wysłany: Czw 8:59, 21 Cze 2018 Temat postu: |
|
Jaka powinna byc odleglosc. Z serwisowki wiem tylko ze tlok do krawedzi x wynosi 0mm czyli tlok jest na rowno z krawedzia tuleji |
|
|
DumDum |
Wysłany: Pon 18:40, 18 Cze 2018 Temat postu: |
|
Na początek sprawdź odległość między tłokiem a głowicą. Jeśli będzie w normie to możesz jeździć. Jeśli nie to możesz ją trochę obrobić, tak aby dopasować do tłoka. |
|
|
enduross |
Wysłany: Pią 11:37, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
Mam wybite dwie cechy przy zaplonie. Zawsze byl ustawiony na tylnej. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 10:40, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
a masz tam opcje regulacji zapłonu ? wzbogacic trzbea mieszanke wzgledem oryginału,. mozna tez troche odprezyc silnik dajac grubsza uszczelke pod cylinder - tak żeby był tłok w zalecanym przedziale ale nizszym |
|
|
enduross |
Wysłany: Pią 8:43, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
Moglby mi kolega wytlumaczyc jak uniknac spalania stukowego. Opuznic czy przyspieszyc zaplon oraz czy odprezac silnik |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 8:15, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
przerabiałem pare razy montaż głowicy SX do EXC - no i poprawia sie troche dół nawet wiec moze byc lepiej niz na OEM, kwestia aby uniknac spalania stukowego |
|
|
enduross |
Wysłany: Pią 7:58, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
Po numerach na glowicy wychodzi ze jest ona z sx 250 a w nich prawdopodobnie tez jest plaskie denko tloka |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 14:44, 14 Cze 2018 Temat postu: |
|
moze to byc głowica od SXa - bedzie mocniejszy motocykl - ale pytanie czy w SX nie idzie np inny tłok - problem moze byc w spalaniu stukowym, najbezpieczniej kupic głowice taka jak byla |
|
|