Autor |
Wiadomość |
piotrekws |
Wysłany: Pon 20:08, 28 Maj 2012 Temat postu: |
|
No wlasnie w mojej sytuacji najgorszy jest ten dojazd, niekiedy jade rano i popoludniem i to juz jest 20km asfaltu. A sam teren to tez glownie kamole i zbita glina, chociaz teraz juz jest troche przeryta od jezdzenia i przypomina cos w rodzaju grubego piachu. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 19:56, 28 Maj 2012 Temat postu: |
|
noo to wiadomo, sa oponki które jeszcze szybciej leca i wtedy geomaxy sie trzymaja, ja mam michelina AC-10 typowo enduro opona z homologacja jakśtam. i ja wylatałem jedne zawody na tym, i zrobiłem jakies 200 km po asfalcie, a kumpel nabił 2 mth w terenie ( tylko w terenie choc miejscami twardym ) i miał tak samo zaokrąglone jak moja gdybym ja swoją zrobił 2 mth tylko w terenie nawet mega twardym pewnie by praktycznie sladu nie było |
|
|
piotrekws |
Wysłany: Pon 19:10, 28 Maj 2012 Temat postu: |
|
Z tego co czytalem na innych forach o tych geomaxach, to jedni pisza, ze drogie i szybko na asfalcie schodza, a inni z kolei ze super w terenie i nie schodza tak szybko na asfalcie. Wiec szybko, to chyba pojecie wzgledne. Na moich obecnych to sie jezdzi jak jak henio opisales, czyli jak na lodzie (w tym stanie w jakim sa-dosyc niska przyograglona kostka). |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 21:39, 27 Maj 2012 Temat postu: |
|
kolega wyjeździł 2 geomaxy, super oponka na typowo torowe warunki. wgryza się niesamowicie jak latałem na kxf 250 na łysej a potem na nowym geomaxie to miałem wrazenie że jade na slickach po asfalcie jednak twardy teren i kostki idą w oczach ;/ szybko sie zaokrąglają i traca swoje parametry ;/ a potem jak zostanie połowa kostki to całkiem oponka srednio sie nadaje, np na mokrej trasie lata sie jak po lodzie - 0 przyczepnosci |
|
|
barek253 |
Wysłany: Nie 21:12, 27 Maj 2012 Temat postu: |
|
nie wiem poczytaj ale z tego co mówia opona kosmos |
|
|
piotrekws |
Wysłany: Nie 20:46, 27 Maj 2012 Temat postu: |
|
A jak sie ma Geomax contra Asfalt? |
|
|
barek253 |
Wysłany: Nie 20:37, 27 Maj 2012 Temat postu: |
|
ac10 mam dobra jest z opini powoli sie zuzywa
ale jak masz więcej kasy weź metzelera albo geomaxa |
|
|
piotrekws |
Wysłany: Nie 20:17, 27 Maj 2012 Temat postu: |
|
Powracajac do tematu opon, bede niedlugo musial zmienic opony i poszukuje czegos co nie bedzie zuzywalo sie zbyt szybko na asfalcie. Dokladniej mowiac jak jade w teren musze przejechac od domu ok 5c km w kazda strone po asfalcie. Podloze glownie kopne suche, czyli piasek i glina z piaskiem. W tej chwili z tylu mam Michelin enduro competition, a z przodu Kende. Nie sa juz w najlepszym stanie, wiec ciezko mi wyrazac opinie na temat ich przyczepnosci. Wstepnie rozwazam Michelin AC 10, Michelin Enduro Comp, ewentualnie Metzeler MCE 6 days extreme. Z gory dziekuje za opinie o tych oponach i podpowiedzi. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Nie 9:39, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
ja właśnie skończyłemz tyłu pirelli scorpion ("19) - w moim odczuciu lepsza od geomaxa i maxxisa, rzadsza kostka fajnie ciągnie na błocie,nie zakleja się, szeroka opona świetnie idzie po podjazdach,duży balon sprawdza się na głazach, nawet jak byla dosyć mocno starta - podjazdy robiłem bez najmniejszego problemu, justro zakładam następną |
|
|
pawelenduro |
Wysłany: Nie 8:42, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
na szuter i piach polecam 120/90-18 65R TT GEOMAX ENDURO bieżnik gesty będzie dobrze się prowadzić. Ja teraz takiej używam, jeżdżę od błota, gdzie trochę szybko się zakleja to jest jej minus, duże kamienie i potoki w Beskidzie śląskim, ogólnie do extrem enduro jest ok, kolega jeździ na Pirelli skorpion tez bardzo dobra ale nie dopasujesz mussa do niej bo ma za duże wartości, po prostu za duża wiec tylko dętka zostaje.
Co do rozmiaru zależy jakie moto, ja w 525 mam 120 ale w mussie wiec cala leży na ziemi (wszystkie kostki dotykają podłoża) tak jak 140 albo i lepiej.
nie polecam opon shinko kiedyś miałem i była to porażka - kupiłem 3 po 50% wartości i męczyłem się, a później na allegro sprzedałem.
Pozdrowienia |
|
|
Keny |
Wysłany: Śro 17:18, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Czeka mnie wymiana opony tylnej i zastanawiam się na rozmiarem. Obecnie mam 120/100/18, a zastanawiam się nad 140/80/18. Jeżdżę głównie lo miękkim terenie lasy, trochę piachu.... no i z 15% asfaltu na dojazd. Myślę o Mitas EF 07. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 21:50, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
tez zalezy, powiem ci że ten wymiar "szerokosci" nie ma nic do faktycznego stanu jaki bedzie oponka 100 moze byc szersza niz endurowa 140. podejdz sobie do sklepu z oponkami i zobacz ja nie raz sobie oglądam i rzuca mi sie jakas fajna szeroka w oczy patrze a tu 110 albo 120 a obok stoi 140 która jest węzsza, chodzi ogólnie o balon. zalezy gdzie smigasz. jak ciezszy teren tak jak mówisz kamienie itp to wiekszy balon to zaleta, raz że dodatkowa amortyzacja, 2 że nie uszkodzisz sobie felgi ja teraz tez jak bede brał to biore jak najszerszą z jak najwiekszym profilem ;D |
|
|
Blabo |
Wysłany: Wto 21:45, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
[quote="henio12323"]poczytaj specyfikacje producenta, tam na pewno pisze na jaki teren jest oponka. i jest tak jak kupisz opone np na piasek albo typowo na błoto - to w tych warunkach masz idealna trakcje. ale z kolei wjedziesz piaskową oponą na asfalt moment i jej nie masz. dlatego najlepiej kupic oponke w miare uniwersalną i typowo enduro bo takie nie traca własciwosci jezdnych nawet jak nie są ostre w przeciwieństwie do crossowych gdzie lekkie zaokrąglenai to spadek przyczepnosci ;P[/quote
A co o rozmiarze myślisz? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 21:41, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
poczytaj specyfikacje producenta, tam na pewno pisze na jaki teren jest oponka. i jest tak jak kupisz opone np na piasek albo typowo na błoto - to w tych warunkach masz idealna trakcje. ale z kolei wjedziesz piaskową oponą na asfalt moment i jej nie masz. dlatego najlepiej kupic oponke w miare uniwersalną i typowo enduro bo takie nie traca własciwosci jezdnych nawet jak nie są ostre w przeciwieństwie do crossowych gdzie lekkie zaokrąglenai to spadek przyczepnosci ;P |
|
|
Blabo |
Wysłany: Wto 20:57, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
[quote="pawelenduro"]Witaj,
wszystko zależy w jakim terenie jeździsz.
Ja zmieniam pomiędzy Michelin enduro COMPETITION 120/90-18 i Dunlop 120/90-18 65R TT GEOMAX ENDURO.
Zawsze na musse michelin, wiec nie ma problemu z kapciami w górach [/quote
W jakim terenie? Teraz to jest błoto potem będzie rzczej szutr. No i czasami w kamieniste regiony. Np teki
http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F%3Fgl%3DPL%26hl%3Dpl&hl=pl&gl=PL#/watch?v=np5HbPmY2_4 |
|
|