Autor |
Wiadomość |
policho |
Wysłany: Sob 10:14, 26 Maj 2012 Temat postu: |
|
wójo napisał: | dla mnie z twoich opisów najbardziej nasówa sie na mysl za malo paliwa przy pelnym obciazeniu. Proponuje wyregulowac odpowiednio poziom paliwa, albo upewniej sie czy jest wlasciwy bo regulacja poziomu w bst 40 nie jest taka prosta |
I właśnie to było powodem. Wydawało mi się, że wyregulowałem zgodnie z instrukcją i innymi dostępnymi informacjami. Jednak nigdzie nie było jednoznacznie napisane, a i dodawane zdjęcia do tekstu mnie zmyliły. Po ponownym przemyśleniu procedury zmieniłem/zwiększyłem poziom paliwa w komorze pływakowej. Dziś po pierwszym teście problemu nie było. Jak powróci to napiszę.
Wielkie dzięki wszystkim pomocnikom, problem "chwilowo" rozwiązany, oby na zawsze. |
|
|
wójo |
Wysłany: Czw 20:00, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
dla mnie z twoich opisów najbardziej nasówa sie na mysl za malo paliwa przy pelnym obciazeniu. Proponuje wyregulowac odpowiednio poziom paliwa, albo upewniej sie czy jest wlasciwy bo regulacja poziomu w bst 40 nie jest taka prosta |
|
|
Poramańcz |
Wysłany: Czw 17:54, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Odcięcie zapłonu w silniku jest realizowane przez moduł zapłonowy, który nie podaje impulsu do wytworzenia iskry na świecy. Dawka paliwowo-powietrzna "przelatuje" niespalona.
Może to tak być? |
|
|
policho |
Wysłany: Czw 7:01, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Też tak pomyślałem, ale to gaźnik a nie wtrysk i chyba nie ma odcięcia zapłonu. Wydaje mi się, że przy wtrysku odcięcie jest realizowane przez odcięcie dopływu paliwa (wyłączanie pompy lub wyłącznie pracy wtrysków). Przy gaźnikach dochodzi do wykorzystania maksymalnej możliwej dawki paliwa zasysanej przez maksymalny możliwy przepływ powietrza przez gardziel gaźnika. Moto nie pojedzie szybciej bo nie jest w stanie wygenerować więcej mocy na pokonanie oporów powietrza. W moim mniemaniu koniec przyspieszania nie powinien generować szarpania przy gaźnikach tylko jazdę na najwyższej możliwej prędkości - z górki więcej, pod górkę mnie.
Tak trochę teoretyzuję. Jak się mylę to niech ktoś sprostuje. |
|
|
Poramańcz |
Wysłany: Śro 23:28, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
A przypadkiem nie ma tu odcięcia zapłonu przy maksymalnych obrotach silnika. |
|
|
policho |
Wysłany: Śro 21:51, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Wyczyszczony i naolejowany filtr trafił na swoje miejsce (nic więcej na razie nie zmieniałem). Test drogowy przeprowadzony. Efekt - jest prawie idealnie. Na autostradzie mogę bez problemu i kichania silnika utrzymać prędkość 150-160km/h. Dopiero przy prędkości powyżej 160km/h moto zaczyna przerywać (tylko przy w pełni odkręconej manetce). Już nie tak mocno jak przedtem, ale jednak jeszcze trochę niedomaga.
Kupiłem na wszelki wypadek nowy filtr i albo go założę, albo zwiększę dopływ powietrza do airbox'a. Musze to jeszcze przemyśleć co jest sensowniejsze. W każdym razie efekty po zmianach są obiecujące.
Generalnie nie jest źle. Leciałem nawet 170km/h, a przełożenie mam wolniejsze 16/42 (ori 17/42).
P.S.
Na innych biegach jest podobnie. Gdy jadę przy manetce odkręconej na maksa to po chwili trochę zaczyna przerywać. |
|
|
policho |
Wysłany: Pon 6:28, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
U mnie w gaźniku nie występuje ten filterek. Rurka jest pusta.
Rysiek24 napisał: | wyczysc kranik i zwieksz poziom paliwa w gazniku |
Kranik sprawdziłem już na początku i nie jest przytkany. Poziom paliwa mam ustawiony zgodnie z instrukcją obsługi gaźnika, ale jak inne pomysły zawiodą to zwiększe.
Sugestia z filterkiem poddała mi jeszcze jedną ideę. Tam gdzie było podłączone EPC do gaźnika jest kawałek rurki z wciśniętą gąbką (brak oryginalnego filtra). Chyba jest to odpowietrzenie komory pływakowej, więc sprawdzę czy będzie poprawa po zdjęciu tej rurki. |
|
|
Rysiek24 |
Wysłany: Nie 23:38, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
wyczysc kranik i zwieksz poziom paliwa w gazniku , a najlepiej to zmien go na FCR -a 40 , mialem to samo w poczciwej MZ 250 |
|
|
wójo |
|
|
policho |
Wysłany: Nie 20:07, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
wójo napisał: | sprawdz filterek w gazniku |
Jakbyś napisał coś więcej, bo znam gaźnik na wylot, ale filterka w nim nie znalazłem.
|
|
|
wójo |
Wysłany: Nie 19:38, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
sprawdz filterek w gazniku |
|
|
policho |
Wysłany: Nie 18:47, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Jak chodzi o gaźnik to rozbierał go w drobny mak i poustawiałem wszystko zgodnie z instrukcją. W komorze pływakowej nic niepokojącego nie było widać.
Filtr powietrza już czeka wyczyszczony na kolejny test, we środę napiszę jak się moto zachowuje na niższych biegach. |
|
|
Asteros2012 |
Wysłany: Nie 18:37, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Może i to kabel.
Jak na niższych biegach też tak bd to wygląda na to że przy wysokich obrotach brakuje paliwa w komorze pływakowej albo coś innego z nią nie tak |
|
|
policho |
Wysłany: Nie 17:20, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Asteros2012 napisał: | A jak jedziesz na full na niższych biegach to też tak jest? |
Jak pisałem posta zakładając temat to sam się nad tym zastanawiałem dlaczego nie sprawdziłem. Niestety nie mam pojęcia, ale jak się pogoda poprawi to od razu sprawdzę i napisze w temacie.
Przeczytałem gdzieś, że ktoś miał problem z okablowaniem i jak jechał szybko to jakiś przetarty kabelek zwierał do masy od pędu powietrza. |
|
|
Asteros2012 |
Wysłany: Nie 17:16, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
A jak jedziesz na full na niższych biegach to też tak jest? |
|
|