Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
KTMonster
Wysłany: Sob 19:43, 05 Paź 2019
Temat postu:
Ja zdecydowałem się na serwis i setting u Drogosza. Brałem po uwagę różne firmy, Drogosz, Szukiel, Szczepański, Sanchez, Stec, czy tam BFGracing. Jednak Drogosz przekonał mnie wypowiedziami w tym filmiku
https://youtu.be/HSAz6fsvofc
Ja zamówiłem serwis z wymianą uszczelniaczy + setting pod enduro+/cross country- pod moją wagę, wpisałem, że amator. Cena za komplet 1100zł + koszty przesyłki. Teraz jazda zupełnie inna, wcześniej, jak ktoś wyżej napisał, jazda po muldach polegała na skupieniu się żeby nie wystrzelić z moto, teraz jadę bez większych problemów na sporej prędkości. W niedzielę na CC w Strykowie, wprawdzie dobiło mi do końca, ale część trasy przebiegała przez tor motocross, więc skoki były dosyć konkretne (wyglądało to tak, oczywiście ja aż tak nie latałem
https://youtu.be/EXlC05Lnjv8
).
Kolejny raz na tym CC podkręce sobie kompresję z +3, ale i tak jechało się napradę płynnie w porównaniu z tym jak jeździłem tam przed settingiem.
Tutaj też dobry filmik o zaletach settingu, może komuś się przyda.
https://youtu.be/C7BojSHl2z4
Więc osobiście polecam, nawet amatorom tak jak ja. W przyszłym roku oddam pewnie też tył.
KristofSX
Wysłany: Sob 11:21, 12 Sty 2019
Temat postu:
bo zawias musi być robiony pod człowieka , nie odwrotnie
miałem kiedyś marzocchi po zawodniku (laga 52mm , anoda itp, full wypas) i ni chuuuu nie szło na tym jeździć
henio12323
Wysłany: Sob 10:09, 12 Sty 2019
Temat postu:
jeździłem na takich zawiasach i niektóre mi nie podchodziły w ogóle
barek - nie kazdy jeździ po whoopsach
te300
Wysłany: Pią 19:53, 11 Sty 2019
Temat postu:
Henio dobry set znacząco poprawia stabilność i trakcję, natomiast reszta to już jest kwestia preferencji.
Najlepiej doradzam postawić dwa takie same motocykle jeden zrobiony zawias drugi nie, zrobić pętelkę najpierw jednym później drugim i sami odczujecie różnice;
np. w modelu te300i '18 uważałem, że tył jest naprawdę dobry póki nie przejechałem się kolegi (takie same moto) ze zrobionym zawiasem u Drogosza - różnica była taka, że jego jechał jak po sznurze a mój latał na boki.
1papilion9
Wysłany: Pią 19:07, 11 Sty 2019
Temat postu:
Nie wiem jak z wp jest ale u mnie w becie bez settingu to zawias skała nie do jazdy a po bajka
barek253
Wysłany: Pią 19:03, 11 Sty 2019
Temat postu:
Jak komus seria pasuje to sory ale nic nie jedzie
Wyobraz sobie whoopsy albo dziury na piachudlugaorosta na ori nie polecisz prosto piecem tylko bedziesz wpdal albo probowalwalic z kola odbijajac sie jak pilka na prawo i lewo
Po secie leszka teraz ide jak po gladkim
Druga sprawa to mniejsze zmeczenie dzieki temu
rams
Wysłany: Pią 11:23, 11 Sty 2019
Temat postu:
Najważniejsze przy settingu to trzeba wiedzieć czego się chce. Najważniejsze to dostosować amortyzator pod dane preferencje i teren.
henio12323
Wysłany: Pią 8:23, 11 Sty 2019
Temat postu:
te300 - dobry set ale jaki to jest dobry set
kazdy ma swoje preferencje dla mnie dobry set to własnie ten oryginalny jeżdze rzadko w porównaniu ze starymi zawiasami jakie miałem to ten klei cały czas - wiem że dało by sie poprawić "coś" ale na konkretne warunki - na wąwozy mozna by go bardziej dokleić ale na przelotach bedzie tragedia, z kolei sztywny na przelotach bedzie słabo wybierał drobne nierównosci na wąwozach - dla mnie oem jest niezły i pod szybkie latanie bo jak sie trzyma dobre tempo jazdy to czuć ze progresja rośnie i zawias nie nurkuje za mocno a na wąwozach mi przyczepnosci nie brakuje
1papilion9
Wysłany: Pią 6:48, 11 Sty 2019
Temat postu:
te300 napisał:
chyba mam odmienne zdanie, oczywiście właściwy serwis to podstawa, na standardzie da się jeździć, ale dobry zawias pozwala na więcej a w niektórych sytuacjach ratuje d...e, także polecam chociaż dobry set jest duuuża różnica,
Drogosz dobrze robi, ale mi osobiście pasuje bardziej Szczepański
(znaczy jego robota)
Mozesz rozwinac watek szczepanskiego? Co lepiej robi?
ebi11
Wysłany: Pią 0:25, 11 Sty 2019
Temat postu:
barek253 napisał:
Oj kristof jakbys zobaczyl teraz co ja mam testowo wsadzone i zrobione to bys chcial zmienic to comasz 😊
Może opiszesz jak wygląda jazda na testowanym zawieszeniu?
Odnośnie stringu zawieszenia mam takie pytanie trochę dziwne, ale jakbyś się tak zastanowił na spokojnie i powiedział o ile procent jesteś szybszy względem jazdy na oryginalnym zawieszeniu. (Wiem że na to ma wpływ dużo czynników takich jak zdobywane doświadczenie wraz z upływającymi mth itd. )
Wiadomo, że nie da się tego dokładnie jakoś przedstawić ale taka odpowiedź rzuci jakieś swiatło na temat zależności zawieszenie prędkość zawody.
Odnośnie zawiasu oryginalnego też wydaje mi się, że nie jest najgorszy i do amatorskiej jazdy w zupełności wystarczy.
te300
Wysłany: Czw 23:09, 10 Sty 2019
Temat postu:
chyba mam odmienne zdanie, oczywiście właściwy serwis to podstawa, na standardzie da się jeździć, ale dobry zawias pozwala na więcej a w niektórych sytuacjach ratuje d...e, także polecam chociaż dobry set jest duuuża różnica,
Drogosz dobrze robi, ale mi osobiście pasuje bardziej Szczepański
(znaczy jego robota)
1papilion9
Wysłany: Czw 21:02, 10 Sty 2019
Temat postu:
henio12323 napisał:
co do zawiasu dodam od siebie tyle - że nie ma co wieszać psów na oem, bo jak dla mnie ktm i tak robi mega robote że pasuje pod rózne warunki i dla róznych riderów, spersonalizowany zawias bedzie lepszy bez dwóch zdań - tylko 90% uzytkowników nawet by nie wiedziało co by chciało zmienic
wiec wiekszosc tunerów nie robi za duzo, tez czasem odpowiedni serwis - oryginalne częsci, nowe panewki, polerka goleni dobry olej robi juz duuuzo. a nietrafiony settting moze pogorszyc własciwosci jezdne wiec tez nie ma co szaleć
Dokladnie, sam robilem jeszcze do niedawna serwis zawieszenia raz na rok teraz co 30mth i nie wiem jak moglem wczesniej jezdzic ze starym przepracowanym olejem w zawieszeniu.
henio12323
Wysłany: Czw 20:54, 10 Sty 2019
Temat postu:
co do zawiasu dodam od siebie tyle - że nie ma co wieszać psów na oem, bo jak dla mnie ktm i tak robi mega robote że pasuje pod rózne warunki i dla róznych riderów, spersonalizowany zawias bedzie lepszy bez dwóch zdań - tylko 90% uzytkowników nawet by nie wiedziało co by chciało zmienic
wiec wiekszosc tunerów nie robi za duzo, tez czasem odpowiedni serwis - oryginalne częsci, nowe panewki, polerka goleni dobry olej robi juz duuuzo. a nietrafiony settting moze pogorszyc własciwosci jezdne wiec tez nie ma co szaleć
KristofSX
Wysłany: Czw 20:09, 10 Sty 2019
Temat postu:
1papilion9 napisał:
Spoko wszystko ale czy sens jest pakowac kase w zawias ktorego i tak w 100% nie wykorzystasz?
Dla przeciętnego ridera dobry setting wystarcza.
jasne! dobry setting nie jest zły i w zupełności wystarcza, na ory zawiasie tylko po settingu byłem również super zadowolony i na początek polecam zacząć od tej opcji,
ja lubię testować różne wynalazki, a czy to wykorzystam w 5% 50% czy 100% ? doesn't matter
1papilion9
Wysłany: Czw 19:57, 10 Sty 2019
Temat postu:
Spoko wszystko ale czy sens jest pakowac kase w zawias ktorego i tak w 100% nie wykorzystasz?
Dla przecietnego ridera dobry setting wystarcza.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin