Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
pkali360
Wysłany: Czw 11:44, 31 Sty 2019
Temat postu:
Sorry za post pod postem ale mam kilka pytań jeszcze
Mierzyłem sobie TPS
wyniki to dla niebieskiego i czarnego 4.89 przedział 4-6
wyniki dla zółtego i czarnego na max otwartym gazie to 3.96 przedział 3-4.5
Nie wiem bardzo o co chodzi z tym mnożeniem r x 0.17 = R tolerancja +/- 0.05
4,89 x 0,17 = 0.8313 do czego mam się tu odnieść?
Pytanie mam jeszcze takie, moto kiedy jedzie się równym gazem czka, nie jedzie równo itd..
Iglice próbowałem w każdej pozycji ustawiać i w każdej jest źle przy czym przestawiając ją na 5,6,7 zębów od góry wzbogacając mieszankę moto nawet potrafi zgasnąć więc tak jak by go zalewało. Świeca jest dosyć czarnawa po średniej jeździe, choć muszę zrobić lepsze testy.
Czy zmniejszenie minimalnie dyszy głównej by tu pomogło?? Czy zmiana iglicy tylko, jeśli tak to na jaką?
Jeszcze inne pytanie: spotkałem się z tłokiem wossnera na który zakłada się jeden TOP RING lecz w zestawie są dwa. Jeden z oznaczeniem 2t 200 jest "normalny", a drugi z oznaczeniem t 200 jest lekko ścięty po obwodzie. Wiesz co to oznacza bo nigdzie nie mogę dostać odpowiedzi nawet w olku nie wiedzą..
Jeżeli mam założoną dysze wolnych obrotów 38 co jest już bardzo małą, są jeszcze 35 a moto po wkręceniu śruby składu mieszanki nie gaśnie co by sugerowało żeby dać jeszcze mniejszą.. powinno przygasnąć. Z kolei w drugą stronę przygaśnie jak się odkręci śrube z 5 obrotów.. co tu począć?
Garaż częściowo ogrzewany więc najzimniej nie jest, na ciepłym ładnie pali. Tylko nie podoba mi się, że trzeba odpalać z gazem na zimnym bo ciepły jak jest ładnie zagrzany to bez gazu normalnie.
Henryk gdzie jesteś?
Bo nikt inny widzę, że się tu nie udziela
henio12323
Wysłany: Śro 20:49, 30 Sty 2019
Temat postu:
zwykle cięzko odpala bo ma za ubogą mieszanke wiec jak juz to poziom powinienes podnieść, sam poziom paliwa na skład mieszanki niewiele ma wpływu zwłaszcza do rozruchu, bardziej ma wpływ sruba składu, dysza ssania - o ile ssanie załączasz i dysza wolnych obrotów to ma znaczenie duze, dysza główna, iglica, poziom paliwa, stan i działanie pompki przyspieszajacej w zasadzie nie maja zadnego znaczenia.
(poziom paliwa aby był mniej wiecej wstrzelony )
kolejna sprawa - teraz jest zimno, olej jest gęsty, jak masz nieogrzewany garaż, to zawsze moze byc problem, skup sie aby na w miare ciepłym silniku odpalał ładnie, a to że nie pali przy zerowych temperaturach - to bym to olał, moze tak być
pkali360
Wysłany: Śro 20:09, 30 Sty 2019
Temat postu:
Jeżeli moto zimne odpala tylko po lekkim dodaniu gazu i tylko bez ssania co myślisz? Może mieć na to wpływ poziom paliwa który teoretycznie jest OK. Jeżeli spróbowałbym go zmniejszyć ?
henio12323
Wysłany: Wto 14:21, 29 Sty 2019
Temat postu:
własnie o tym napisałem wyzej - nigdy nie zmieniałem, nie widziałem potrzeby
pkali360
Wysłany: Wto 13:53, 29 Sty 2019
Temat postu:
Kombinowałeś coś kiedyś z dyszą ssania w sensie mniejsza lub większa? Bo mi się nie zdarzyło zmieniać rozmiaru, pomijając jakieś uszkodzenia "mechaniczne"..
henio12323
Wysłany: Wto 10:28, 29 Sty 2019
Temat postu:
sruba składu wychodzi względem dyszy wolnej, ale i ona musi byc w miare trafiona bo sruba składu sie wszystkiego nie obrobi.
to podstawa do rozruchu, jak jest zimny i wymaga ssania to jest tez tam dysza ssania ale o ile ktos jej drutem nie czyscił albo jest w ogóle to powinno byc ok
pkali360
Wysłany: Wto 10:20, 29 Sty 2019
Temat postu:
Ah to automatyczne logowanie...
Chciałem się Ciebie Heniu spytać jeszcze, czy według Ciebie jeżeli z gaźnikiem wszystko ok tj.gaźnik 100% czysty i drożny, nie łapie lewego powietrza, ssanie mechanicznie działa dobrze itp. to czy największy wpływ na odpalanie na zimnym i ciepłym ma skład mieszanki oraz dysza wolnych obrotów czy jeszcze byś coś ważnego uwzględnił. Może pytanie laika, ja tam jakieś swoje zdanie mam ale chciałbym poznać poprostu Twoją opinie.
Gość
Wysłany: Wto 10:08, 29 Sty 2019
Temat postu:
Zamówię śrubkę akcesoryjną oraz jeszcze parę dysz, podłubie i dam znać co wyszło
henio12323
Wysłany: Pon 22:41, 28 Sty 2019
Temat postu:
tak tylko oczekujesz żeby motocykl dobrze odpalał, a nie wiesz ze regulacja składem ma tu kluczowe znaczenie, oczywiscie od czegos trzeba zaczac, ale też trzeba skonczyc wiec teraz jak chcesz zeby chodził poprawnie musisz wiedziec jak wykręcic skład i najlepoej policzyc potem ile to wychodzi obrotow i ustalić czy dysza jest ok
Gość
Wysłany: Pon 22:33, 28 Sty 2019
Temat postu:
Wiem że nie dowolne ale jednak są jakieś bazowe ustawienia tak jak te 1,5 obrotu i można od tego zacząć. W innym moto mam śrubkę tuningową, i jest ładne podejście więc to sobie ustawiam.
Ogólnie to dłubie przy różnych moto tylko ten ktm mnie trochę z równowagi wyprowadza.. dlatego napisałem. Jakoś powoli muszę dojść z nim do ładu.
henio12323
Wysłany: Pon 20:48, 28 Sty 2019
Temat postu:
regulacja składem to nie jest dowolne nastawienie i oczekiwanie ze bedzie ok, odpalasz silnik nagrzewasz i kręcisz - niestety wiem ze jest trudno, jak sie nie ma narzedzi to mozna kupic albo zlecic fachowcowi temat
nie wiadomo czy dysza jest ok czy nie przestrzelona bo to da sie określić dopiero jak sie własnie tym skłądem kręci na odpalonym silniku, inaczej sie tego zrobic nie da przynajmniej ja innej metody nie znam
są dwie opcje, albo sruba "dodaje" paliwo albo powietrze, wtedy zaleznie czym steruje to jak sie wykręca to sie albo zubaza albo zalewa.
w przypadku FCRa sterujemy dawką paliwa, - jest też tak że jak sruba składu jest miedzy przepustnicą a głowica/cylindrem/klarterami to steruje sie paliwem, jak jest miedzy przepustnicą a airboxem to powietrzem. tam gdzie paliwem im wiecej sruby wykręcasz tym więcej paliwa dostaje, w przypadku drugiej opcji im wiecej wykręcisz tym dajesz więcej powietrza
dysza " oczko" w góre to tak z 40 na 42... z 42 na 45...
iglica oczko w góre mam na mysli podniesienie jej wyzej a nie zabezpieczenia wyzej, czyli iglice podnosimy przez przesuniecie zabezpieczenia o nacięcie niżej
pkali360
Wysłany: Pon 19:20, 28 Sty 2019
Temat postu:
Sorry napisało mi się jako gość..
Powiedz jeszcze z dyszą wolnych o co Ci chodzi 1 lub 2 oczka do góry, w sensie np z 40 na 42? Iglica jeden ząbek czyli :
Góra
1
2
3
4 zakładając, że jest na 4 to na 3 czy 5?
5
6
7
Dół
Gość
Wysłany: Pon 19:14, 28 Sty 2019
Temat postu:
Powiem tak, pewnie wiesz jak wygląda sxf 450 z 2008, ciężkie podejście pod śrubę regulacji ponieważ jest na dole rozrusznik, a śruba nie jest akcesoryjna, kątowym też tam nie podejdę. Więc próby kręcenia na wolnych obrotach- szukanie skrajnych małych a potem między nimi największych tutaj nie bardzo wchodzi w grę.
Teraz ustawiłem gaźnik tak: główna 185, wolna 42
Pływak jak w serwisówce, po teście z przelewem wychodzi, że jest jakieś 2mm poniżej styku komory pływakowej z korpusem gaźnika.
śruba składu mieszanki wykręcona o 1,5 obr
Iglica była na 4 wcięciu od góry czyli środek lecz teraz dałem ją na 5.
Efekt taki, że motocykl na ssaniu i półssaniu nie łapie. Jeżeli niema ssania to czuć, że chce odpalić ale nic... odpala dopiero z gazem, wtedy jak przygazuje trzyma obroty lecz gdy wezmę od razu na ssanie to gaśnie. Ponowna próba odpalanie z gazem, odpala, rozgrzewam go ok 30 s kręcąc lekko manetką by nie zgasł puszczam manete i już jest ok. Dobrze schodzi z obrotów lecz ciągle na wolnych obrotach strzela ogniem po nagłym odpuszczeniu gazu. Myślałem, że ten problem zniweluje dając ciut większa dysze wolnych. Jazdy dziś nie wykonałem testowej zrobię to jutro i określę jak jest ze świecą.
Główne pytanie: co zrobić by moto palił normalnie na wyciągniętym ssaniu?
Wygląda jak by miał za bogatą mieszankę lub coś...
A tu niżej takie teoretyczne pytania..
1)Spotkałeś się z gaźnikami które jeżeli wykręca się śrubę składu mieszanki to się ją zubaża (nwm czy dobrze napisałem
) czyli odwrotnie jak w normalnym gaźniku.
2)Jakie skrajne dysze wkręcałeś zarówno wolną jak i główną (min i max)
3)Czy podczas jakiejś roboty któryś gaźnik był tak zmasakrowany, że trzeba było go wymienić bo nie było innego wyjścia lub np wózek z blaszką przepustnicy były wytarte?
henio12323
Wysłany: Nie 10:30, 27 Sty 2019
Temat postu:
ale te 2 obroty wynika ci z prób kręcenia na wolnych obrotach czy tak ustawiłeś - bo tak ci sie zachciało ?
Gość
Wysłany: Nie 10:09, 27 Sty 2019
Temat postu:
Z dyszami zmieniałęm na nowe wsadzałem większą 45 teraz jest 40, a zwiększyłem dyszę główną na 195. Śrubka nie jest uszkodzona, mam ją teraz wykręconą o 2 obroty.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin