Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
henio12323
Wysłany: Nie 9:08, 10 Mar 2019
Temat postu:
jakbys chciał jakies znizki na graty to zapraszam na PW mam dostep i służe tez pomocą
1) nie ma reguły czy stalowe trzymaja czy nie luzów, stalowe magnesem złapiesz tytanowych nie - ale są stopy stali niemagnetyczne, tu troche mozna na doswiadczeniach sie oprzeć bo jednego zaworu tytanowego praktycznie nie poczujesz ze masz w ręki - mega niska masa stal zdecydowanie poczujesz. co do spręzyn - jak sie zuzyły zawory to i spręzyny, z drugiej strony te głowice są dosyc pancerne wiec w ciemno nie ma co zmieniac tylko dokładnie ocenić
2) nie ma sensu wymieniać, pobierz sobie gdzies serwisówke i sprawdź zgodnie z nią jak nie sa porysowane ani uszkodzone mechanicznie to wymiana na kompletnie nowe nic nie da. obejrzec mozna jedynie dokładnie te plastikowe kółko napędu duzo nie kosztuje a jak sie w pompach pojawi jakis opór ( np ciało obce ) to szybko te kólko leci, wiec ewentualnie mozna te plastikowe kolo napedu zmienic jak juz tak chcesz kase pchać
3) jeszcze nie słyszałem żeby komus łozyska wałka rozrzadu poleciały - chyba ze był jakis wybuch silnika, i są dwa - drugi koniec jest to panewka, wałek sie obraca bezposrednio w głowicy,, wymiana takich łozysk to nie taka prosta operacja, bo sa pod kołami zebatymi - musiał bys miec odpowiedni sciągacz, a na koniec dosyc problematyczne jest wcisniecie kół zębatych na wałki ( nie maja zadnego klina, siedzą na wcisk na stozku, musiał bys tak na prawde miec urządzenie ktma które sie nakłada na skrecone wałki na głowicy, i dopiero wtedy pozycjonuje koła. wiec bez narzędzi sie w to nie pchaj - a i tak jak napisałem sensu nie ma
4) tutaj nie wiem czemu tak nie uwzględnia trzeba by na stronie producenta poczytać, one sie nieco kształtem rózniły
5) wszystko pasuje, jedynie co to jak pamietam musisz kupic 2X uszczelke pod pokrywe - ( ale tez sie upewnij bo widziałem wersje z dodatkową " przekłądką" która odsadza pokrywe, czasem sa to tylko głębsze pokrywy a reszta pasuje - oczywiscie wirnik jest inny niz oryginalny jego osobno nie kupisz ale jest tez mocniejszy i nie powinien sie zuzyc szybko
co do serwisu - pisz na PW nie chce tu siać fermentu no i znizkami chętnie sie podziele
Krystian
Wysłany: Nie 0:49, 10 Mar 2019
Temat postu: Remont silnika SX-F 250 2011.
Czołem.
Nurtuje mnie ciągle temat co zrobić w swoim piecu, co wziąć w ciemno i co poprawić, a przy okazji może ktoś będzie miał dostęp do korzystniejszych cen.
Tak więc od zakupu pomarańczki nastukałem jakieś 31mth, przyszedł czas aby w końcu otworzyć serce i zrobić co trzeba. Według poprzedniego właściciela, siedzi nowa korba, łożyska i tłok, ledwo dotarte(oczywiście biorę poprawkę na to)
1. Zacznijmy od tego, że na pierwszy strzał idą nowe zawory oryginalne, tytanowe.Nie wiem ile obecne mają nastukane, poprzedni wlaściciel też nic nie powiedział. Wiadomo, byłyby stalowe to trzeba wymieniać również sprężyny i cały zestaw, jak byłyby tytany to ruszać te sprężyny? Wymienić profilaktycznie? Jak sprawdzić tytan-stal. Nie mam porównania, oczywiste jest, żeby zważyć je, obejrzeć, lub test magnesem, a jest inny sposób, wiarygodny i pewny? Podejrzewam, że siedzą tytany, przez te 31mth cały czas trzymają idealne luzy, stalowe już wymagałyby raczej regulacji.
2. Obie pompy oleju. Wymienić je profilaktycznie? Jest sens to wymieniać jeżeli po wyjięciu nie stwierdzę czegoś niepokojącego?
3. Łożyska wałków rozrządu, według katalogu części są dwa, pytałem o wstępną wycenę pewnego serwisu, to według ich nie ma ten silnik łożysk wałków rozrządu. Zgłupiałem, a jak luzy sprawdzałem to nie specjalnie zwróciłem uwagę. Jeżeli są, wymieniać je profilaktycznie?
4. Na pewno do wymiany idzie napinacz rozrządu, na allegro jest DT, tylko czemu akurat nie uwzględnia on mojego rocznika?(2011) Błąd w ogłoszeniu? Są dwa modele(do nowszych i starszych), i żaden nie uwzględnia mojego rocznika.
5. Zestaw naprawczy pompy wody, tutaj raczej nie ma co się zastanawiać tylko po prostu brać i tyle. Chociaż mam pompę z powerparts większą, muszę się tylko upewnić czy wszystko pasuje.
Pomijając powyższe, tłok nowy, łańcuszek nowy, ślizgi nowe, uszczelniacze zaworowe i wszelakie uszczelki potrzebne, również nowe OEM.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Pomijamy sprzęgło, to odrębny temat i tam muszę zajrzeć i zobaczyć czemu ciężko znaleźć luz na odpalonym. Podejrzewam tarczki lub przekładki, choć nie wykluczam również kosza.
Jakby ktoś miał jakieś ciekawe rabaty na poszczególne części OEM/zamienniki, śmiało. Na samym silniku nie kończę, odbudowuje od dołu do góry praktycznie na nowo motocykl pod siebie.
Wszelakie sugestie mile widziane. Na marginesie, biorę pod uwagę SANCHEZ'a i LOBO Moto. Wysyałać będę dwa silniki i zawieszenia z obu motocykli, jakieś spostrzeżenia, uwagi? Może macie jakieś lepsze propozycje?
Pozdrawiam.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin