Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Ogólnie
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Kustosz
Wysłany: Nie 14:50, 17 Mar 2019
Temat postu:
Osobiście kończę dyskusję na temat husqvarny, masz jakieś pytania można śmiało zadać je dealerowi.
Dziku
Wysłany: Nie 14:30, 17 Mar 2019
Temat postu:
Kustosz napisał:
dyskusja o ramie itp... no cóż pozostawie bez komentarza.
A to czemu? Skoro silnikowo różnią się minimalnie, to chciałbym się dowiedzieć, czy zmiana ramy wpłynęła na prowadzenie, bo jest zupełnie inna niż 2007 i starsze.
Kustosz napisał:
Jeśli chodzi o wał sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, nie było wałka tylko przeciwwaga na wale.
Co nie zmienia faktu, że wał od 2005 był taki sam również w młodszych modelach, a pisałeś, że się w 2006 zastosowano inny wał.
Kustosz napisał:
podpowiem Ci że np ww. króciec do gaźnika po przejściu Husqvarny w ręce KTMa miał zmieniony numer seryjny i zdrożał o ok. 25%
Ja podpowiem, że po przejściu Husqvarny w ręce KTM-a króciec musiał być zupełnie inny, bo Husqvarna była prawie dokładna kopią KTM EXC i był tam wtrysk a KTM nie supportował części do modeli starszych niż w chwili przejęcia i wprowadzenia własnego modelu.
Kustosz
Wysłany: Nie 12:40, 17 Mar 2019
Temat postu:
Jakbyś zważał na znaki interpunkcyjne zauważyłbyś że po 06 jest przecinek, no nic, powtórzę jeszcze raz, posiadałem wersję 2006r., po drugie na wstępie zaznaczę że w sprawach husqvarny konktaktowałem się bezpośrednio z dealerem i przez niego miałem kontakt z producentem. Dotykałem niemal wszystkich modeli ze wszystkich roczników więc dyskusja o ramie itp... no cóż pozostawie bez komentarza. Jeśli chodzi o wał sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, nie było wałka tylko przeciwwaga na wale. Nie wiem jakie masz doświadczenia z autopsji ale ja remontowałem zawsze na nowych częściach, czy to sobie czy komuś i to po maxymalnych zniżkach producenta co dawało śmieszne ceny za części. Mimo to skoro jesteś taki bardzo dociekliwy na drodze wyjątku podpowiem Ci że np ww. króciec do gaźnika po przejściu Husqvarny w ręce KTMa miał zmieniony numer seryjny i zdrożał o ok. 25%
Dziku
Wysłany: Nie 10:29, 17 Mar 2019
Temat postu:
Kustosz napisał:
Posiadałem TE 450 '06, wersja 2008r
Jak to możliwe, że był przeskok 2 lata? Rama miała była ''płaska'' tak jak w EXC od 2005? Bo właśnie ta ''płaska'' rama nie jest delikatnie zmieniona, tylko kompletnie inna.
Kustosz napisał:
Dodatkowo od 2006r. nie montowano wałka balansera tylko zastosowano inny wał.
Od 2005 do 2010 jest jednakowy wał, z tym, że od 2006 balanser był tylko w wersji SMR, w pozostałych go nie było, a na wale montowano co a la koło zamachowe/masa wirująca.
Kustosz napisał:
A z numerami części- no cóż, bywało tak że numer był inny a część w istocie ta sama, kilka takich przypadków wyjaśniałem mailowo bezpośrednio u producenta, przykład króciec ssący gaźnika.
Pomocne, gdy się naprawia silnik mając używane części, jeśli stosuje się nowe, to z reguły nie ma różnicy w cenie. Ludzie piszą, ze RFS od chwili powstania w ogóle się nie zmienił i wszystko pasuje, co jest nieprawdą.
Kustosz
Wysłany: Sob 18:03, 16 Mar 2019
Temat postu:
Posiadałem TE 450 '06, wersja 2008r. czyli ta która miała delikatnie zmienioną ramę i widelec kayaby nadal miała wrażenie ciężkiego przodu za to KTM z podobnego roku wręcz przeciwnie i nie wnikając w szczegóły prowadził się sporo lepiej od husky. W dole silnika z 2004r. nie zauważyłem różnic między modelami z 2005 oraz 2006r. Góra z niewiadomych przyczyn w ww. latach zmieniała się minimalnie co rok a dokładniej średnice tłoków oraz wymiary zaworów. Dodatkowo od 2006r. nie montowano wałka balansera tylko zastosowano inny wał. A z numerami części- no cóż, bywało tak że numer był inny a część w istocie ta sama, kilka takich przypadków wyjaśniałem mailowo bezpośrednio u producenta, przykład króciec ssący gaźnika.
Dziku
Wysłany: Pią 14:29, 15 Mar 2019
Temat postu:
A jakie moto w końcu miałeś? Bo w Husqvarnie od 2008 roku była już inna rama, SWM ma właśnie taką lub łudząco podobną. SWM ma też zawias od Kayaby, gdzie KTM tutaj odstaje ze swoim WP.
Co do silnika z 2004 - jak już pisałem wygląda z zewnątrz identycznie, ale poszczególne części w środku mogą mieć inne numery. Można to sprawdzić tutaj:
https://shop.italhusky.com/en/products?_ga=2.233078107.495988834.1552655092-1213231284.1552512910
Dla przykładu - zawór wydechowy 8000B1531 występował tylko od 2009 w górę.
Kustosz
Wysłany: Pią 9:29, 15 Mar 2019
Temat postu:
Toporność dotyczyła bardziej ramy i zawieszenia oraz wagi w porównaniu do np. KTMa niż na silniku, silnik 2008-2010 praktycznie niczym się nie różnił od wspomnianego przez Ciebie rocznika 2006. Rozbierałem silnik 2004, 2005 oraz swój 2006, nie zauważyłem żeby w środku coś wyglądało inaczej, możesz wskazać konkretne części które nie pasowały od 2004 do wyższych roczników? Zaciekawiło mnie to
Dziku
Wysłany: Czw 11:35, 14 Mar 2019
Temat postu:
Kustosz napisał:
[...]SWM[...]konstrukcja może trochę toporna w stosunku do nowych sprzętów typu KTM
Tzn. co dokładnie? Na czym ta toporność polega?
Kustosz napisał:
prócz wtrysku silnik jest ten sam jak w rocznikach 2004-2007 Husqvarny
Niezupełnie, SWM ma silniki Husqvarny od 2008 do 2010 które zostały przystosowane do wtrysku. Część gratów pasuje od roczników 2005+ (np. korbowód), ale część od 2006 wzwyż itd. Za to dużo części nie pasuje z silnika z 2004, a z zewnątrz wyglądają identycznie.
Kustosz
Wysłany: Czw 11:07, 14 Mar 2019
Temat postu:
Ogólnie to całe SWM to jest świetny motocykl do enduro jeśli ktoś nie myśli o wygrywaniu zawodów, konstrukcja może trochę toporna w stosunku do nowych sprzętów typu KTM ale za to długie interwały remontowe, silnik wytrzymałością dorównuje staremu RFSowi, prócz wtrysku silnik jest ten sam jak w rocznikach 2004-2007 Husqvarny, osobiście posiadałem egzemplarz który dopiero po 360MTH wysypał łożysko na korbowodzie, silnik nie był wcześniej otwierany, okazało się że tłok trzyma wymiar podobnie jak cylinder, zawory po 360 MTH nadal trzymały dużą grubość płytek, raz na dwa lata zdarzało się, że trzeba było dać cieńszą płytkę o jeden rozmiar. Dodam że motocykl u mnie jeździł Enduro jak i SM więc lekko nie miał.
Dziku
Wysłany: Śro 22:49, 13 Mar 2019
Temat postu:
Komplet do rocznika 2009 2650zł, do SWM ok 1800zł. Komplet w sensie zawory, talerzyki, sprężyny, uszczelniacze i zawleczki.
thomas-74-74
Wysłany: Śro 20:05, 13 Mar 2019
Temat postu:
Zaworów nie kupi z zamiennika a cena zabija
Dziku
Wysłany: Śro 19:10, 13 Mar 2019
Temat postu:
Dzięki za info, z tego co patrzyłem SWM ma nawet takie same numery seryjne części co Husqvarna, ale niektóre (mały %) są jak napisałeś inne i występują tylko w SWM (co nie znaczy, że są inne, mogą być identyczne)
Kustosz
Wysłany: Śro 16:46, 13 Mar 2019
Temat postu:
Osobiście znam się z dealerem husqvarny z czasów kiedy jeszcze husqvarna była Włoska i na tamten czas to był wytrzymały motocykl i części były w przystępnych cenach oraz wszystko dostępne, od 2007r. Husqvarna poszła w ręce BMW, silnik przeszedł pierwszą modernizację w 2008r. a nastepnie w 2011. Silniki z lat 2008-2010 są obecnie montowane w motocyklach SWM co nie znaczy że wszystkie części będą pasować plug&play. Po przejęciu husky przez KTMa koncern wyznaczył bodajże 10 letnie wsparcie techniczne dla starszych modeli więc dla modeli 2009, 2010 będą kończyły się nowe części gdyż zwyczajnie nikt nie będzie ich już produkował. Części typu tłoki, korby, zawory będą nadal dostępne z zamiennika lecz nietypowe części będzie ciężej dostać albo zostaną tylko używki. Obecnie ww. problem dotyka modeli z lat 2004, 2005r. Posiadałem ww. motocykl z 2006r. i w chwili kiedy chciałem coś kupić do motocykla i dostałem odpowiedź że nie ma i nie będzie bo już nie produkują to od razu motocykl sprzedałem.
Dziku
Wysłany: Śro 13:08, 13 Mar 2019
Temat postu:
Tak? A gdzie patrzyłeś? Bo jeśli na Allegro, to nie jest to żaden wyznacznik.
chudy130
Wysłany: Pon 12:20, 11 Mar 2019
Temat postu:
2009, 2010, coś zauważyłem że części jest mało na rynku do husqi
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin