Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
henio12323
Wysłany: Pon 9:33, 18 Wrz 2023
Temat postu:
henio12323@wp.pl
podsyłaj
jaco113
Wysłany: Wto 13:26, 12 Wrz 2023
Temat postu:
jasne ze oleju się nie wlewa
fatalne przejęzyczenie, mogę podesłać na meila zdjęcie bo tu na forum mam problem jak to zrobić
henio12323
Wysłany: Wto 11:07, 12 Wrz 2023
Temat postu:
ja tasm bym oleju nie wlewał
podeslij screena z serwisówki to ci wyjasnie jak cos nie jasne
jaco113
Wysłany: Pon 14:42, 11 Wrz 2023
Temat postu:
Koledzy jaki jest prawidłowy poziom oleju w Mikuni TMX38 bo serwisówka jest mało precyzyjna
te300
Wysłany: Pon 21:31, 01 Lip 2019
Temat postu:
ciężki temat, ja trafiłem w PL, najkorzystniej w USA ale doliczą cło i podatek to wyjdzie sporo.
amek721
Wysłany: Pon 14:02, 01 Lip 2019
Temat postu:
te300 podpowiesz gdzie najkorzystniej kupić lectrona? A moze masz coś na sprzedaż?
te300
Wysłany: Pon 12:53, 01 Lip 2019
Temat postu:
mikuni z ostatniego wypustu ustawia się dość dobrze ale kapryśne na pogodę są nadal
polecam lectrona jak założyłem zimą tak nie dotknąłem ani razu (jak w tpi), pięknie liniowo oddaje moc
amek721
Wysłany: Pon 11:22, 01 Lip 2019
Temat postu:
Dzięki. Ludzie zakładają keihin'y albo lectron'y. Ja jeszcze chwilę pojeżdżę na mikuni i zmienię na lectrona, jest mocno chwalony.
Moje ustawienia:
dysza główna 450
dysza wolnych obrotów 30
iglica 43-73 3 rowek
śruba powietrza wykręcona 2 obroty
przy temperaturze 25-30*C
MIHEX
Wysłany: Nie 23:22, 30 Cze 2019
Temat postu:
Ciekawy temat, fajnie to opisales . Czytalem juz gdzies o tym problemie. Ludzie demontuja z exc 17r gazniki Mikuni TMX 38 i zakladaja gazniki Keihin PWK 36S AGz starszgo modelu exc 250 i 300 2016r , ktory nie sprawial problemow! Dluzszy czaas na rynku i lepiej dopracowany euro3 . Powiedz jeszcze z jakimi dyszami i iglica mikuni TMX38 najlepiej chcial Tobie wspolpracowac?
amek721
Wysłany: Nie 16:00, 30 Cze 2019
Temat postu: Wada fabryczna w gaźnikach Mikuni MY17
Cześć,
Sporo osób ma problemy z regulacją gaźnika Mikuni TMX38. Problemem są niskie obroty (w tym trzymanie wolnych obrotów). KTM próbował ratować się zalecając sporo mniejsze dysze wolnych obrotów, z mniejszym lub większym powodzeniem.
Na amerykańskich forach problemy dotyczą ok. 80-90% osób posiadających ktm'y 250/300 z roku modelowego 2017. U niektórych problem był odczuwalny mocniej, u innych mniej. Często objaw był taki, że regulacja śrubą powietrza nie przynosiła rezultatu. U mnie było nie tak źle, przede wszystkim motor potrafił mi zgasnąć na wolnych obrotach (szczególnie przy kompletnie zimnym silniku). We wszystkich przypadkach, w których problem występował wadliwa okazywała się uszczelka bloku dyszy lub (i) oring zaworu pływaka. Obie uszczelki nie występują osobno na schematach, ale jedna firma w stanach produkuje ulepszone wersje uszczelek. Ulepszenie polega na usztywnieniu uszczelki poprzez "wtopienie" blachy między gumę - wtedy wszystko będzie na swoim miejscu.
Link do strony producenta:
https://jdjetting.com/product/jdmk05-mikuni-tmx-jet-block-kit/
Niestety JD Jetting nie uznaje Polski jako państwo (brak na liście)
W zestawie mamy: dwa oringi (jeden zapasowy), uszczelkę bloku, bit torx 10:
Niżej opiszę szybko jak zdiagnozować problem i wymienić uszczelki.
Demontaż gaźnika pominę
Grzebiemy przy gaźniku, więc zachowanie czystości obowiązkowe, szczególnie przy składaniu.
Odkręcamy pokrywę komory pływakowej (trzy śruby).
Zdejmujemy plastikowy element, wyciągamy pływak wraz zaworkiem, wykręcając zaznaczoną śrubę:
Wykręcamy dwie śruby na torx 10. Polecam robić to ostrożnie, trzymając gaźnik w jego naturalnej pozycji, bo gdy całkowicie wykręcimy obie śruby blok nie będzie się na niczym trzymał i może nam wypaść.
Teraz od strony przepustnicy wyciągamy blok, razem z wadliwą uszczelką. U mnie wyglądało to tak:
Widać, że uszczelka przytykała kanały.
Porównanie nowej uszczelki ze starą:
Składamy blok stosując nową uszczelkę i klej do gwintów na śruby. Fabrycznie był on kolory czerwonego, ja dałem niebieski. Wszystkie uszczelki zawsze traktuje sylikonem w sprayu, czy wazeliną.
Teraz przechodzimy do wymiany oringu. Wykręcamy zaznaczoną śrubę:
Wyciągamy korpus zaworu, ja pomogłem sobie ostrożnie kombinerkami. U mnie oring wyglądał tak:
Widać już zużycie. Co gorsze, podczas ostrożnego wyciągania starego oringu mocno mi popękał. Zakładamy nowy oring pamiętając o wcześniejszym przesmarowaniu.
Następnie składamy gaźnik i testujemy
Jestem po krótkich testach i widzę poprawę. Moto nie gaśnie mi na zimno, ani na ciepło. Zauważalnie częściej "strzela" z tłumika przy zamkniętej manetce i hamowaniu biegami (podczas hamowania silnikiem podaje paliwo w większym zakresie obrotów?). Po dłuższym wypadzie dam znać co jeszcze zauważyłem.
Dajcie znać jak wygląda to u was
Mam jeden komplet z JD Jetting na sprzedaż.
i pamiętajcie, czysty filtr powietrza to podstawa przy regulacji gaźników
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin