Autor |
Wiadomość |
Karolek |
Wysłany: Czw 9:38, 24 Sie 2023 Temat postu: |
|
Regulacja odbicia Ta na dole ( reb)?. Bo mam podobne stuki w amorku, tak jakby odbija na maxa i wtedy słychać stuk. Regulacje działają wszystkie sie kręcą idzie policzyć kliki.
Film pokazujący o co mi chodzi. Przy gwałtownym nacisku słychać ten stuk https://youtu.be/WUnEmoGWjeU
Edit: stuki = brak oleju w amorku ( wylany ) |
|
|
grabarz |
Wysłany: Śro 18:58, 23 Sie 2023 Temat postu: |
|
Zerwana regulacja, przekręcona byla |
|
|
Karolek |
Wysłany: Śro 18:43, 23 Sie 2023 Temat postu: |
|
Witam, jak tam udało się rozwiązać problem co puka? |
|
|
grabarz |
Wysłany: Pon 19:31, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
no to jeszcze ostatnia opcja zeby nia pokrecic i zobaczyc moze to cos da a jak nie to ostatecznosc czyli regeneracja:) |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 18:38, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
raczej nie gdybys ukręcił regulacje to by ci srubka w rekach została i poszedłby olej |
|
|
grabarz |
Wysłany: Pon 18:26, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
w weekend nagram filnik i wstawie:) a jak krecicie dolna sruba to ma jakis opór tzn kliki sa tak samo mocne jak na tej gornej? bo wiem ze wczesniej krecilem i byl opor i nie wiem czy za bardzo nie przekrecilem mozliwe ze tam z regulacja cos sie stalo? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 17:24, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
nie to jest serwisowanie
regeneracja to naprawa. bez wymiany oleju moge dalej jeździc. ale jak amor pocieknie i trzeba go zregenerowac to nie moge dalej jeździc
regeneracja to to zazwyczaj wymiana uszczelniaczy oleju itp. czasami dochodza napewki itp.
sama wymiana oleju i gazu to nie regeneracja |
|
|
4tSTUNT |
Wysłany: Pon 16:34, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | ja mam sprzet z 05 roku i amor nie wymagał zadnej regeneracji poza wymianą oleju itp...
|
Regeneracja amora to właśnie m.in wymiana oleju, uszczelniaczy, nabicie gazem )
A filmik dużo by wyjaśnił faktycznie |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 16:25, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
ja mam sprzet z 05 roku i amor nie wymagał zadnej regeneracji poza wymianą oleju itp...
ja troche nie czaje co tam ci puka. zrób moze filmik albo cos. moze masz ustawione odbicie na soft i po prostu jak docisniesz i odbija to jest taki dzwiek ;P spróbuj dokręcic na hard i zobacz czy jak wolniej bedzie odbijał oto czy bedzie ten stuk. u mnie jak wcisniesz i puscisz szybko to stuknie ;D bo dojdzie do konca |
|
|
4tSTUNT |
Wysłany: Pon 16:18, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
Do szczecina można z tego co wiem chyba też pocztą wysłać. Robią dobrze i w miarę tanio w porównaniu do konkurencji. |
|
|
grabarz |
Wysłany: Pon 16:15, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
no to chyba regeneracja mnie czeka. a macie jakies namiary? bo te wyzej podane to w szczecinie troche daleko najlepiej centrum polski oczywiscie jesli ktos zna i moze polecic |
|
|
barek253 |
Wysłany: Pon 16:11, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
tak wszyscy myślą że tylny amor jest bez obsługowy a to nie prawda chcesz miec tip top to sobie zregeneruj
za mocno napięta nie będzie po to ta regulacja jest żeby ją napinać |
|
|
grabarz |
Wysłany: Pon 15:55, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
lozyska odpadaja nie ma zadnych luzow, tak jak ktos napisal musze sprawdzic czy sprezyna nie wydaje takiego dzwieku i ja przesmarowac. mozliwe ze za bardzo sprezyne sciagnalem? bede kombinowal z ta regulacja a jak nie to ostatecznie do regeneracji ale nie chce mi sie wierzyc zeby juz trzeba bylo cos z nim robic wczesniej mialem 125 exc i jedyne co to lozyska musialem wymienic i to wszystko wiecej nie bylo z nim zadnych problemow |
|
|
4tSTUNT |
Wysłany: Pon 15:36, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
Łożysko dolne pds ( te które sie wymienia, bo tam u góry rzadko siada) sprawdzić możemy bez wyciagania amora z ramy, a mianowicie motor stawiasz na podnośniku tak by tylne koło było w powietrzu. Następnie łapiesz za tylne koło i próbujesz je podnieś. Jeśli czujesz pierw luz a potem idzie z wahaczem to masz do wymiany oto te łożysko a jeśli wszystko twarde i bez luzów że koło od razu z wahaczem podnosisz łożysko sprawne i bez zarzutów.
Jeśli ten dziwny dźwięk pojawił ci się po regulacji ( ja także tam mam), to stawiał bym na to że amorka trzeba dać do regeneracji (nabicie gazem i wymiana oleju), ponieważ warto wspomnieć że amortyzator tylni teoretycznie powinno serwisować się co 70mth i olej w amorku pomimo że na gołe oko nie widać np że cieknie i amorek jest suchy to on delikatnie sobie przez uszczelniacz i tak będzie przepuszczać aż w końcu może go braknąć.
Wniosek taki:
Sprawdź luz na pds, jeśli jest to wymień łożysko, a jeśli nie, a masz kasę możesz zanieś amorka do serwisu i tam ci go sprawdzą i w razie potrzeby nabiją gazem i wymiana olej + uszczelniacze (zabieg ten tj regeneracja tylnego amortyzatora pds to koszt 290zł [motodiabły szczecin]) |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Pon 15:28, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
Może przy skręcaniu sprężyna się również skręciła i się po prostu przesuwa na regulacji dając taki dziwny dźwięk.
W skrócie czoło sprężyny przesuwa się po tym o co się zapiera. A że jest tarcie itd to słyszysz taki dźwięk "trzaśniecie" |
|
|