Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
henio12323
Wysłany: Pon 11:50, 04 Lis 2019
Temat postu:
moze stąd pomysł że sie nie ustawia że ktm w instrukcji serwisowej opisuje że nie zaleca przestawiania dolnej sruby regulacyjnej
spręzyny owszem zaleca zmiane, ale juz ich napięcia nie zaleca zmieniać
nie do konca, jakby chcieli zrobic mniejsze masy wirowe to by zmniejszyli srednice magneta - do konca nie chcą zmniejszać tych mas. motocykle fabryczne są dla róznego grona odbiorcy - w tym dla zawodników, amatorowi cieżkie magneto pomaga w niektórych sytacjach, owszem na kłode można wskoczyć wykręcajac silnik " pod czerwone pole" tylko amator nie ktory nie ma wyczutego sprzęgła, raz znajdzie sie na kłodzie, a raz pod motocyklem jak sprzet mocniej wyrwie, dlatego dociazajac magneto mozna na nizszych obrotach robic to samo
Rafi80
Wysłany: Pon 11:30, 04 Lis 2019
Temat postu:
Wilozofia silnika spalinowego jest taka aby masa wirujaca była jak najmniejsza więc każdy producent dąży aby magneto, kosz sprzęgła itd było lżejsze.
Im mniejsza masa tym lepiej silnik reaguje na gaz, szybciej wkreca się w obroty i do wyczynu zakłada się właśnie wszystkie elementy Max odchudzone.
Więc kupcie lc4 jak chcecie traktor.
Zawór wydechowy jasne że się ustawia. Nie wiem skąd pomysł ze ktm tego nie zaleca.
Ciekawe dlaczego sprzedaje sprężyny do zaworu w różnych kolorach - twardosciach w zależności od tego gdzie jeździmy i w jakich warunkach pogodowych.
Zawór nie podnosi mocy ani jej nie zabiera.
Pozwala na bardziej lub mniej płynne przejście ze średnich do wysokich obrotów..
Twarda sprężyna otworzy zawór bardzo późno i gwałtownie co da wrażenia kopa mocy... Itd
henio12323
Wysłany: Pią 20:13, 01 Lis 2019
Temat postu:
bez sensu dociazac kosz sprzęgłowy bo jest duza masa z czego ta masa w srodku nie robi za duzo efektu. lepsze rozwiazanie to obciązenie na magneto bo jest duza srednica wiec wieksza masa wirowa która robi robote
mam u siebie to załozone oczywiscie są negatywne - gdyby były tylko pozywytne to było by zamontowane po prostu cięzsze koło magnesowe. z tym rozwiązaniem moto po wkręceniu sie na obroty ma lepszego kopa, fajna opcja np do trialowej jazdy ( w trialu koła są mega ciezkie są też duże grube wieńce na sprzęgle zeby wszystko było jak najwiekszej srednicy i duzej masie - ale w srodku jest max lekko ) czyli wskoczyc na murek lekko wkręcasz na gaz, puszczasz sprzęgło a idzie niezłe "uderzenie" mocy na koło, troche łatwiej szukac trakcji przy wolnej jeździe np w wąwozach, zauwazyłem też że jak sie leci na przelotach i wjedzie np w grząski piach to moto nie traci mocy, tylko z wiekszą siłą wjeżdza nie tracąc prędkosci ( to tak troche obrazowo opisałem
) z wad jakie widze - jak sie leci na przelocie i cos wymusi przyhamowanie - przeszkoda, zakret - to potem ciezej wyjśc z gazu na obroty, trzeba zwykle zredukowac bieg, bez obciązenia z samego gazu lepej startowal. pomijam juz jakies wieksze obciązenia dla silnika, ukłądu napedowego czy hamulców - ale to w tym sporcie pomijalny temat. czy warto czy nie odpowiedź sobie sam, troche zalezy od jazdy, na same leśne przeloty raczej bym sie nie zdecydował, bo tu najwiekszą róznice poczułem ( ten brak mocy przy przyduszeniu silnika przed przeszkodą i potem powolny powrót do obrotów silnika w stosunku do lekkiego magneta )
jak chcesz mam takie koła dociążające na sprzedaż
Ko$i
Wysłany: Pią 19:56, 01 Lis 2019
Temat postu:
Dzięki za odpowiedź. A patent z dociążeniem kosza sprzęgłowego? Testował ktoś, jak to się sprawdza ja dłuższą metę? Są jakieś negatywne skutki tego rozwiązania?
henio12323
Wysłany: Czw 17:31, 31 Paź 2019
Temat postu:
ktm nie zaleca tym kręcic ale ze swojego puntu widzenia też wole pokręcic, udupic nieco góre i przejscie ale poprawić dół i np latwiej wskakiwać na przeszkdy - troche zalezy tez od terenu, fabryczne usatwienie jest najbardziej optymalne - i stosunkowo dobry dół i gora. po kręceniu, poprawiasz dól ale tez pogarsza sie gora, i odwrótnie - moze rwac za mocno górą ( przy tym przejsciu ) a dół bedzie zamulony za bardzo. - jak tobie pasuje to co zrobiłeś to tak zostaw i jeździj
Ko$i
Wysłany: Czw 17:10, 31 Paź 2019
Temat postu: Regulacja zaworu wydechowego tpi
Pacjent to huska te 250 model 19, co z regulacją otwarcia zaworu wydechowego, można tym manipulować czy lepiej zostawić jak jest? Spotkałem się z opinią że lepiej tego nie ruszać ale ten dół w 250 jest taki...no jaki jest, odkrecilem zawór na próbę i jest o niebo lepiej ale nie wiem czy nie narobie tym więcej szkód niż pożytku?
Proszę o opinię.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin