Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
LC4
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Adi000
Wysłany: Pią 7:42, 24 Kwi 2020
Temat postu:
1. Okej, to się odezwę z tym łańcuchem do Ciebie na pewno. Okej jak będzie cała to nie wymieniam (jest dostępna na ktmsklep).
2. Okej, byłoby super.
3. To jak, kupować athene? Ori uszczelek na cały silnik nawet nie liczyłem ile to wyjdzie, ale chyba 2 razy tyle co athena
4. Tzn. SKF mam oryginalnie włożonego - tu tez będę zainteresowany
5. Może oddam to do jakiejś firmy, która się na tym zna i oceni co z tym robić. I tu właśnie z tym 101,95 na 99% się nie pomyliłem, ale raz jeszcze spojrzę
6. Pompa na pewno śmietnik, jest nierównomiernie powycierana i obudowa od środka na grubo porysowana. Ale skoro to nie z pompy to skąd? cały silnik przejrzałem i jedyne ona ma jakieś uszkodzenia i cyl+tłok ma delikatne ryski (wygląda jak wypolerowane alu) ale nie sądzę, żeby z cyl +tlok bylo tyle opiłków. Opiłki mam i aluminiowe i stalowe. 2 Odnośnie pomp oleju to jak silnik leży normalnie korkami spustowymi do dołu to widzę 2 pompy oleju w płaszczyźnie pionowej są oddzielone od siebie o strzelam 5cm jeśli dobrze pamiętam
henio12323
Wysłany: Pią 6:19, 24 Kwi 2020
Temat postu:
1) skoro napinacz cały wyszedł to łancuch juz rozciągniety, mam takie iwisy po około 200 zł - w razie co PW, sprezynki napinacza jak jest cała nie ma sensu wymieniac - a i miałbys problem żeby ją gdziekolwiek kupić
2) tak tylko oem dostepne ( tu tez moge pomóc ogarnac te czesci ze znizką
3) athena to chyba najlepszy zamiennik jaki jest, chociaz te silniki najbardziej lubia oryginalne uszczelki
4) skf to juz kombinowany zamiennik - bywa że one szybko padają, oryginał jest najbardziej pewny, jak chcesz jeździc tą furą to taki polecam - i mozna cos taniej załatwic
5) cylinder trzeba przehonować, zmierzyc luz miedzy tłokiem a cylindrem, posprawdzac wszystkie wymiary - jak sie nadaja montazowo to mozna zakładac częsci z powrotem, chociaz jak mówisz ze sa wytarte elementy to pewnie trzeba wymienić. 109,5 mm to cos duzo, chyba sie o centymetr pomyliłes
6) pompa oleju jest bardzo twarda, wątpie że to z niej sie sypały opiłki - prędzej to wtórnie - pompa ucierpiała przez opiłki które musiała pompować
2 temat ze która to górna pompa ? obie sa na jeden osi w jednej płaszczyźnie
Adi000
Wysłany: Czw 21:44, 23 Kwi 2020
Temat postu:
Wracam po całkowitym rozłożeniu silnika.
Cały silnik w opiłkach aluminiowych i trochę stalowych* (aż olej się błyszczał od opiłków).
1. Hałasował najprawdopodobniej łańcuch rozrządu - są jakieś metody na sprawdzenie czy jest rozciągnięty? (napinacz cały wchodzi, po odkręceniu nawet nie odskakuje). Dla świętego spokoju kupić nowy ori łańcuch (380zł)? Kupić nową sprężynkę napinacza?
2. górna pompa oleju MIKUNI w stanie krytycznym, dolna nie jest źle, ale najprawdopodobniej wymienię obie - dostępne są tylko OEM?
3. Potrzebuje uszczelki całego silnika - znalazłem firmy ATHENA (420zł) i chyba niemieckie, ale na alledrogo nie podają marki 350zł, kupować athene?
4. Potrzebuje oba łożyska główne silnika, bo huczą i dostały się do nich opiłki -jeden to SKF 258B EXPLORER 306EC/D, a drugiego łożyska zapomniałem sprawdzić, próbować dobierać w jakiejś hurtowni czy ori (505zł)?
5. delikatnie przytarty tłok i cylinder (ślady jakby wypolerowane rysy niewyczuwalne pod palcem - mogę podesłać zdjęcia), dodatkowo tłok posiada minimalne, prawie niewyczuwalny luz na sworzniu - coś z tym robić czy polata? Jeźeli wymieniać to jaki tłok? ori ma rozmiar 109,5
6. Reszta silnika wygląda dobrze, zębatki skrzyni idealne jak fabryka.
Podsumowując winowajcą hałasu był raczej łańcuch rozrządu, a opiłki najprawdopodobniej pochodzą z górnej pompy oleju.[/img]
Adi000
Wysłany: Wto 21:12, 07 Kwi 2020
Temat postu:
Taki jest plan, jak będzie tylko chwila to rozbiorę go i będę kontynuował temat. Mechanik sugerował wstępnie, że może winowajcą jest rozrząd, ale jak rozbiorę to się okaże.
Wiem ,wiem już go nie odpalam
Majster128
Wysłany: Wto 9:05, 07 Kwi 2020
Temat postu:
Aktualnie najważniejsze, to jest abyś nie uruchamiał więcej silnika, do puki nie rozbierzesz go i zweryfikujesz stanu części.
henio12323
Wysłany: Wto 8:19, 07 Kwi 2020
Temat postu:
szkoda nawet oceniac, rozbieraj i szukaj problemu - i tak cie to nie minie
Adi000
Wysłany: Pon 20:20, 06 Kwi 2020
Temat postu: Dziwne stuki w silniku KTM LC4 640 2006
Witam.
Po dłuższej jeździe (około 130-150km z przerwami) motocyk zaczął dziwnie pracować. Nie ukrywam, że jeździłem głównie w górnym zakresie obrotów, (120-165km/h (większa zębatka z tyłu)). Z silnika (głównie z lewej strony) zaczęły wydobywać się głośnie dźwięki. Wibracje całego motocykla są odczuwalnie większe. Przebieg około 24tyś km, olej zmienany około 3tyś temu (motul 7100 10-50).
Poniżej zamieszczam film obrazujący w jakimś stopniu te dźwięki.
ht
tps://youtu.be/hpsS_uf8I-s
(usuncie spacje)
Co to może być?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin