Autor |
Wiadomość |
bully |
Wysłany: Nie 14:35, 17 Sty 2021 Temat postu: |
|
no właśnie sprawdzałem i dochodzi do uszczelniacza w momencie maksymalnego otwarcia zawora. Może żeby trzonki były smarowane Motor puszcza dym po odpaleniu przez kilkanaście sekund, cylinder bez zużycia 70mh, tłok nowy, ale nie oryginał tylko vertex. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 15:11, 15 Sty 2021 Temat postu: |
|
tak widzialem, na 2 z 4 zaworów - mysle ze to błąd jakiś w ktmie, przy montazu jak sie dociska grzybek to łatwo tak porysować, jak patrzyłem to nie jest to tak nisko żeby doszło do uszczelniacza |
|
|
bully |
Wysłany: Pią 15:02, 15 Sty 2021 Temat postu: |
|
albo smok dolny zatkany i olej znikł do komory wału
Wtrącę się do tematu czy normalne jest że w roczniku 2019 zawory na górze są szlifnięte na boku do góry żeby olej przedostawał się za uszczelniacz? Pierwszy raz coś takiego widziałem, wygląda na celowy zabieg |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 21:09, 14 Sty 2021 Temat postu: |
|
trzeba sprawdzic wszystko, albo cos mechanik przeocza albo jest jakis problem inny, mozna wymieniac w nieskonczoność, mozna by próbować zlecic to komus innemu - na swiezo/innym okiem jak obejrzy moze stwierdzi cos innego |
|
|
Bartek11634 |
Wysłany: Czw 19:28, 14 Sty 2021 Temat postu: |
|
Niestety nie wiem jaka jest szczelina ale temat jest swierzy więc zapytam mechanika jak i o ten zawór bypas. Jak tylko będę coś wiedział to napisze. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 17:38, 14 Sty 2021 Temat postu: |
|
jak jest za wysokie lustro oleju w silniku to tłok w tym oleju pływa i moze brac olej przez to
jaka masz szczeline na zamku pierscienia olejowego w cylindrze ? |
|
|
dioda |
Wysłany: Czw 15:57, 14 Sty 2021 Temat postu: |
|
henio12323 a o jaki zaworek bypass chodzi ?, w jaki sposób by miał on wpływ na pobór oleju? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 7:02, 14 Sty 2021 Temat postu: |
|
jakby pompy nie pompowały a raczej ssąca nie zabierała oleju to moze byc za duzo oleju pod tłokiem i moze szybciej dostawac sie do komory spalania
dalej - za separacje oleju odpowiada wałek balansujący - chociaz znajomy miał wałek zdemontowany i odmą jakies ilosci oleju nie szły - przy czym jakies przedmuchy na pewno by to ułatwiły
dalej zaworek bypas - moze tu cos jest nie tak ? |
|
|
Bartek11634 |
Wysłany: Śro 22:18, 13 Sty 2021 Temat postu: |
|
U mnie po gemeralnym remoncie znika olej, 5mth i muszę dolac 200ml. 2 razy dla pewności wymienione uszczelniacze i dwa razy zrobione pomiary cylindra. Wszystko w normie a olej znika. Możliwe że pompy oleju mają coś z tym wspólnego? Dodam jeszcze że na zimnym silniku na ssaniu puszcza siwa chmurę. |
|
|
pawciak12 |
Wysłany: Wto 20:38, 14 Kwi 2020 Temat postu: |
|
u mnie w 450 rfs jak mialem juz pierscienie do wymiany to przez 15 h z calego oczka ubywalo do minimum zadnych wycieków z silnika to bylo powodem dla ktorego rozebralem gore silnika, nie bylo zadnego puszczania dymka na zimnym podczas przygazowek i w czasie jazdy ponoc tez nie, zawet nie smierdzialo spalonym olejem....wymnienilem tłok i uszczelniacze zaworowe tez wymienilem przy okazji nowych zaworów i teraz 20h niekiedy zrobie na oleju i z oczka nic nie ubywa.... |
|
|
czeslaw1232 |
Wysłany: Wto 19:10, 14 Kwi 2020 Temat postu: |
|
zaglądałem do płynu chłodzącego.
przepatrzę wszystko bardzo dokładnie.
dzięki za pomoc |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Wto 9:02, 14 Kwi 2020 Temat postu: |
|
zobacz jeszcze czy w płynie chłodzącym nie masz oleju |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 7:53, 14 Kwi 2020 Temat postu: |
|
wszędzie, dziury w karterze, nieszczelne uszczelki - mysle że jakbys miał wyciek to bys to widział, stawiasz moto na noc, rano bedą gdzies krople...
jak silnik jest suchy, nigdzie nie widac zapoceń - a jakby brał olej tak że widzisz ze ubywa to nie bedą to lekkie zapocenia tylko cos sie bedzie lało.
do 400tki pewnie są dostepne oryginalne pierscienie, |
|
|
czeslaw1232 |
Wysłany: Pon 22:42, 13 Kwi 2020 Temat postu: |
|
hehe nie no spuszczać to nie ma opcji żeby mi ktoś spuszczał ;p
gdzie mogą być takie wycieki oprócz korka spustowego ?
nie wiem gdzie szukać ew. wycieków.
Kurde jak pali to nie dobrze, pierścienie albo jakieś uszczelniacze do wymiany pewnie wtedy? w najgorszym wypadku cały tłok? Ktoś mi gadał kiedyś że nie można kupić samych pierścieni do tego silnika |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 20:29, 13 Kwi 2020 Temat postu: |
|
albo jednak pali olej - bywa ze po odkrecenii gazu nie widac nic ( na postoju ) a np przy dohamowaniu dłuzszym silnika i odkręceniu gazem wali chmurka, mi np brał olej ze co 15 godzin ubywało całe oczko - dymu nie bardzo było widac. ale cale oczko na 15 godzin to tez nei była tragedia
inne opcje to wycieki.
kolejna opcja najbardziej wiarygodna to ktos ci spuszcza olej ;P |
|
|