Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Wto 16:47, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
w pompie jak dzwignia jest nie wcisnięta, to pompa jest zbudowana tak że masz zbiorniczek który wpuszcza płyn małą dziurką do układu i dalej w przewod idzie - jeden "obieg" jak zaczynasz wciskac dzwignie hamulca ( czy sprzęgła - wszędzie jedna zasada ) to po 1mm około gumka tłocząca przymyka otwór do zbiorniczka płynu - i dalej zaczyna sprężać płyn. - czyli zaciskac hamulec. teraz jak puszcisz dzwignie tłoczek sie cofa i otwiera znowu ten przepływ do zbiorniczka - jak jedziesz i zgrzejesz hamulec to płyn się rozszerza jak po puszczeniu hamulca dziurka jest przesłonięta to sie nie ma gdzie cofnać - i zaciska hamulec. wystarczy ze guma tłoczka jest czasem spuchnięta i juz moze byc problem. czasem jest blokowana zabezpieczeniem segera i bywa ze seger zardzewieje i "spuchnie" i to samo moze byc problem |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto 16:10, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
O jaką "małą dziurkę" ci chodzi gdzie ona miała by występować ? Sory ale nie bardzo zrozumiałem twój post |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 14:58, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
płyn jak sie nagrzewa i rozszerza cofa sie mała dziurka - jak ie ta dziurka zapcha albo zasłoni ją tłoczek to sie niecofnie i blokuje - po wystygnieciu sie cofa i jest ok, idealnie opis pasuje do uszkodzenia |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto 12:49, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
No właśnie ciężka sprawa z tym, po rozebraniu wszystko wygląda okej żadnego syfu czy przetarć a moim zdaniem przez uszczelniacz nie zablokuje aż tak koła bo naprawdę mocno je blokuje tak jakbym do końca wcisnął hebel, a oprócz tego nic innego nie podejrzewasz ? Bo to samo z siebie się nie blokuje to po prostu po hamowaniu koło dalej jest hamowane i po około 15 minutach puszcza do jazdy, ale to też nie po każdym wciśnięciu hamulca |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 11:10, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
czyli moze byc wszystko
w samochodach potrafi sie przewód rozwarstwic - w motocyklu jeszcze czegos takiego nie widziałem
najczesciej to nie cofa sie tłoczek pompy - albo przez uszkodzenie gumy, powierzchni wewnątrz pompy, syfu, albo przez złą regulacje.
no i moze stać zacisk - ale on albo stoi ciągle albo jest ok, nie moze stawać nagle podczas jazdy - jak tak sie dzieje to albo ten przewod - ale jak juz pisałem jest to raczej teoria bo w praktyce sie to nie zdarza przynajmniej ja nie slyszałem |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto 10:28, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
Może to być przewód hamulcowy ? Ale hamulec pracuje dobrze dopóki się nie zawiesi |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 10:27, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
to skoro nie potrafisz ocenic to zlec to fachowcowi |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto 10:27, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
Pompa wyglądała rownież okej bez żadnych przetarć czy wycieków. Jak już koło się zblokuje to widać pompa pracuje więc ona się nie zawiesza tak na moje rozumowanie, może źle myślę |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 9:09, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
a jak pompa ? |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto 9:03, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
To znaczy to z zacisku gumka wyszła, rozbierałem cały zacisk to wszystko wygladało jak nowe (ktoś już zapewne to robił) tłoczek wszedł z lekkim oporem jak powinien |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 7:21, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
no to jak sam napisałes ze gumki wyłaza to nie czekaj tylko remontuj pompe |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto 7:09, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | pewnie masz źle wyregulowana dzwignie - bez zadnego luzu, i tłoczek jest podparty płyn sie nie cofa |
Dźwignia dobrze wyregulowana, ma luz jak powinna |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto 7:06, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
Właśnie możliwe że tłoczek nie odbija bo jak się zablokuje hamulec to widać że cięgno w pompie pracuje czyli pompa ok, nie zastaje się. Możliwe że to wina uszczelniaczy na tłoczku ? Bo widac że kawałek uszczelniacza trochę wyszedł na wierzch, ale on mógł by aż tak zblokować koło bo nie raz zblokuje do takiego momentu że nie da się przepchać Moto i po chwili puszcza.
Prowadnice nasmarowane, zacisk chodzi płynnie prowadnice ok powierzchnia tłoczka jak nowa |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 7:04, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
pewnie masz źle wyregulowana dzwignie - bez zadnego luzu, i tłoczek jest podparty płyn sie nie cofa |
|
|
mentor |
Wysłany: Wto 6:21, 09 Cze 2020 Temat postu: |
|
A tłoczek odbija? Nie jest ta powierzchnia wytarta? A prowadnice w jarzmie czyszczone i smarowane? |
|
|