Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
bully
Wysłany: Wto 10:09, 14 Lip 2020
Temat postu:
nie powiedziałbym że na każdym oleju działa tak samo. To skąd sytuacje żę pogarsza się zawsze natychmiast po zmianie oleju. Każdy kto zmieniał olej zawsze zauważy że sprzegło bardziej klei lub mniej.
akurat za czasów gdy jezdziłem 2t nie wspominam dobrze motorexa 10W-30. Ale najgorsze były wtedy Castrole. Przestałem je ludziom wciskać jak dosłownie każdy przychodził marudzić, że nagle nie umie luzu znaleźć po zmianie oleju. Wszystkie oleje kupowane oczywiście z poważnych dystrybucji.
major000
Wysłany: Wto 9:24, 30 Cze 2020
Temat postu:
Z doświadczenia powiem, że sprzęgło warto wymieniać tylko na oryginał i zawsze komplet. Wymiana samych tarcz albo samych przekładek często nic nie daje. Na zamiennikach zdarzało się, że od razu np. ciągneło bo przekładki były krzywe. I kwestia oleju. Sprawne sprzęgło działa na każdym(zalecanym) oleju różnych firm. Kiedy się coś zaczyna dziać można uciekać w bardziej lepkie lub mniej oleje ale to tak na prawde wycieranie dupy szkłem, bo sprzęgło poprostu jest już do wymiany.
amek721
Wysłany: Wto 9:09, 30 Cze 2020
Temat postu:
też jeszcze w tamtym sezonie miałem problem z ciągnącym (nawet na rozgrzanym silniku) sprzęgłem i ciężko pracującą klamką. Wymieniłem komplet tarcz i przekładek OEM, zalałem motorexem GearOil 10W30 (dzięki Heniu!) i wszystko działa perfekcyjnie (w końcu). Dużo bardziej odczuwam znacznie lżej pracującą klamkę niż problem z wysprzęglaniem, ale to drugie też potrafiało wkurzyć
Brat co prawda w starszej generacji sprzęgle (na sprężynach śrubowych, nie na sprężynie talerzowej) miał podobny problem, wymienił sprzęgło na EBC i po kłopocie, a olej ciągle ten sam - motorex crosspower 10W60 (4T). Dodam, że stary zestaw nie wyglądał źle.
Co do wrzucania luzu to na pewno kwestia doświadczenia, ale ktm jakie miałem w ciągu ostatnich lat od czas do czasu miały takie momenty, gdzie ni uja nie dało się wrzucić luzu
wystarczyło podjechać 2m i jak ręką odjął
adzia336
Wysłany: Wto 8:25, 30 Cze 2020
Temat postu:
Wleje motorex gear oil 10W30 i dam znać czy poprawiło się
henio12323
Wysłany: Wto 8:07, 30 Cze 2020
Temat postu:
to masz dziwne objawy w takim razie, ja mam pompe 9mm, leje motorexa i jest akceptowalnie, luzu czasem ciezko mi wbic ale nie ma opcji zeby moto jechalo - w 525 miałem oem pakiet, ale juz zaczynalo sie slizgac po załozeniu chinskich zamiennikow ( a jak nie oem to chyba wszystko jest robione w chinach ) była masakra, sprzęgło nigdy nie pracowalo tak jak na wytluczonym oryginalnym zestawie... ostatnio tez mialem na serwisie mała 85tke z tym problemem, wszystko niby w limitach, brak zuzycia, załozyłem nowy oryginalny zestaw - i działanie sprzegła perfekcyjne, wiec wychodze z załozenia - jak jest problem, to nowy pakiet oem, dobry olej ( do 2T super mi sie spisuje motorex gear oil 10W30) i zapewniam że nie bedzie problemu ze sprzęgłem
bully
Wysłany: Wto 7:42, 30 Cze 2020
Temat postu:
henio12323 napisał:
tak fabrycznie dwie cienkie idą na zewnątrz.
do konca na ślepo to nie jest - nie spotkałem zamienników które działają tak jak oryginał. jestem przekonany ze montaz nowego oem zestawu drastycznie poprawi działanie sprzęgła
kolejny temat to taki że to jest wyczynówka - nikt nie walczy żeby gładko wskakiwał luz
jeszcze mozesz sprawdzic jaka masz pompe sprzęgła - ja sobie wrzuciłem mniejsza i przez nią mało kiedy mi idealnie wysprzegla. inny temat to klamki - chinskie albo kombinowane tez mogą nie działac tak jak trzeba
Z luzem może i tak nikt nie walczy, ale jak ci motor na sprzegle rwie na trudnych technicznie odcinkach to może cie nieźle wk..ć. A spróbuj popchać do tyłu wysprzeglonym to już wogóle
ja walcze z tematem praktycznie od zawsze i to w kilku motocyklach, chciałbym se włożyć mniejszą pompe albo klamkę z większą dzwignią, ale nawet na oryginalnych klamkach pompach i tarczach po odjechaniu docisku na 4mm i tak chce dalej jechać.
Oczywiście po sprowadzeniu moto na włoskim oleju tego nie było, wystaczyło wlać motorexa w polsce i już du*a, na olejach ipone trochę lepiej, motul 300v to samo, we wcześniejszych maszynach testowałem rózne inne oleje i wszystko to samo.
henio12323
Wysłany: Pon 19:10, 29 Cze 2020
Temat postu:
tak fabrycznie dwie cienkie idą na zewnątrz.
do konca na ślepo to nie jest - nie spotkałem zamienników które działają tak jak oryginał. jestem przekonany ze montaz nowego oem zestawu drastycznie poprawi działanie sprzęgła
kolejny temat to taki że to jest wyczynówka - nikt nie walczy żeby gładko wskakiwał luz
jeszcze mozesz sprawdzic jaka masz pompe sprzęgła - ja sobie wrzuciłem mniejsza i przez nią mało kiedy mi idealnie wysprzegla. inny temat to klamki - chinskie albo kombinowane tez mogą nie działac tak jak trzeba
adzia336
Wysłany: Pon 17:22, 29 Cze 2020
Temat postu:
Pytanie mam związane z przekładkami. W zestawie były 2 cienkie. Włożyłem je jako skrajne. Jako pierwsza i ostatnia. Jest to poprawnie?
adzia336
Wysłany: Pon 16:56, 29 Cze 2020
Temat postu:
Sprzęgło jest ustawione ok. Właśnie zastanawia się czy inwestować w nowe tarcze bo to szukanie przyczyny na ślepo.
henio12323
Wysłany: Pon 16:42, 29 Cze 2020
Temat postu:
polecam sprzęglo oryginalne - chinskie moze tak działac
2 temat to ustawienie sprzegła - jak nie jest płasko odpowiednio to moze byc problm. . olej jest średni, polecam motorexa 10W30 gear oil.
adzia336
Wysłany: Pon 16:37, 29 Cze 2020
Temat postu: Brak luzu, sprzęgło ciągnie po rozgrzanym. TPI 250
Borykam się z problemem w moim tpi250. Gdy motocykl się rozgrzeje nie mogę znaleźć luzu. Skacze między pierwszym, a drugim biegiem. Na dodatek sprzęgło ciągnie. Poprzedni właściciel wymienił tarcze i wizualnie widać że są świeże (pomiar wskazuje również ze są nowe ale nie wiem jakiej marki) wymieniałem uszczelkę w wysprzęgliku i cały zestaw naprawczy pompy. Zmieniłem olej na nowy dot4 pozniej na dot5.1 i dalej to samo. Olej w skrzyni MOTUL 7100 10w40. Kosz sprzęgłowy w b.dobrym stanie. Sprzęgło ustawione dobrze, równo się układa tak jak serwisuwka mówi
Jakie pomysły ?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin