Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Śro 6:07, 26 Sie 2020 Temat postu: |
|
w wiekszosci motocykli jest taki luz ;D
mozna by dla pewnosci zmienic łozyska i jakies podkładki.
co do odpowietrzania - jak juz masz zalany układ strzykawki nie potrzebujesz
sprzęgło syfi mocno olej |
|
|
bravomarcin |
Wysłany: Wto 20:22, 25 Sie 2020 Temat postu: |
|
Tu jest wideo. Widac luz w osi popychacza ( chybotania na boki nie sfilmowałem )
https://www.facebook.com/bravomarcin/videos/vb.1486244800/10218311805454959/?type=2&theater¬if_t=video_processed¬if_id=1598300211990348
Odpowietrzę sprzęgło, jak tylko dotrze do mnie zamowiona strzykawka złożę i sprawdzę.
Gdy spuszczałem olej ze skrzyni, to miał on (ten z komory silnika był ok) metaliczny kolor i plywały w nim opiłki (moto przejechało moze z 6h. (nie mth)) Witać po trybach kosza i zebatce wału ślady uszkodzeń (na szczescie niewielkie) i wydaje mi sie, że przyczyną mozę być to chybotanie (zeby na siebie zbyt mocno nachodzą i się kruszą).
Nie wiem co tym sądzić |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 21:47, 24 Sie 2020 Temat postu: |
|
widywałem motochkle z ogromnymi luzami na koszu - a i tak sprzęgło działało, wyobraź sobie jak działa sprzęgło, luz na koszu na boki nie bardzo ma wpływ na luz wzdłużny.
na 99% po odkręceniu docisku, wysprzeglik sie sam wysunał zassał powietrza, i jest zapowietrzony układ bo to sie dzieje praktycznie za kazdym razem. |
|
|
bravomarcin |
Wysłany: Pon 21:39, 24 Sie 2020 Temat postu: |
|
Tu jest film na którym widać luz
EDIT (Filmu nie widać bo jesten nowy na forum i nie moge wklejac obcych urli)
do wymiany moze być
łożysko igiełkowe (50pln) lub tuleja(250) lub ślizg kosza.
kosz jest nowy (PROX)(900), ale duża zębatka ze slizgiem jest z kosza oryginalnego. Nowy zestaw kosz + zebatka to 1500 w ktm sklep.
Troche mnie to podłamało wymieniać to po kolei od najtańszych sprawdzać jaki jest efekt?
Nie wiem co robić
|
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 9:11, 24 Sie 2020 Temat postu: |
|
zablokowac wysprzęglik ( np go zacisnać w imadle albo jakas praską - nie jest duza siła) dobic tłoczek do oporu, wcisnąc dzwignie - nie za mocno, i trzymać jak sie bedzie zapadac znaczy ze przepuszcza, druga opcja to rozebrac i ocenic wizualnie
moge miec te czesci ze znizką kilku % |
|
|
bravomarcin |
Wysłany: Pon 9:09, 24 Sie 2020 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: |
zacznij od odpowietrzania układu wysprzęglania |
Tak zrobię, przy okazji chciałbym sprawdzić wydajność pompy i wysprzęglika.
Jak można zweryfikować czy pompa nie jest wyrobiona. Np czy tłoczek nie przepuszcza?
Co do wysprzeglika, to zakładam, że jeśli tam nie ma wycieków, to znaczy że działa poprawnie.
Przy okazji szukam łozyska 56532095000 oraz wewnętrznego ślizgu 78032015000 (szczegolnie cena tego ostatniego mnie zadziwia w ktm sklep) |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 10:22, 23 Sie 2020 Temat postu: |
|
mozna wymienic łozyskowanie kosza
chociaz pewnie nie zmieni to na wysprzęglanie - skoro jest dokrecone srubą to jedynie wpływa na hałasowanie
zacznij od odpowietrzania układu wysprzęglania |
|
|
bravomarcin |
Wysłany: Sob 23:41, 22 Sie 2020 Temat postu: problemy po wymianie sprzegła - exc 450 2008 |
|
Czesc.
W moim moto (exc 450 2008) bardzo ciągneło sprzegło i pozno łapało
Wymieniłem zewnętrzny kosz sprzęgłowy, tarcze i przekladki (wszystko prox).
Tarcze zwilzyłem w oleju przed montażem.
Złożyłem wszystko i zaczeły sie problemy
Nie wysprzęgla zupelnie, a klamka chodzi bardzo lekko (pompa Brembo).
Po rozebraniu zaobserwowałem parę rzeczy co do których mam wątpliwości:
1) popychacz sprzęgła po naciśnięciu klamki wysuwa się o ca 2mm
2) zewnętrzny kosz wysuwa się po wciśnięciu klamki o ca 1mm
3) zewnetrzny kosz ma spore luzy w osi klamki EDIT: (w osi popychacza- oczywiscie) oraz na boki.
Nie wiem co dalej.
Proszę o pomoc |
|
|